Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 Röpöttää kylmänä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 Röpöttää kylmänä.

    Joo elikkä tos aamulla tarttasin auton ni rupes sit kolmella pyörii hetken. Sitte ku laitto hitusen kaasua ni virkos. Minkähänlaista hämminkiä siel ois ku tolleen tekee ei pala vika valot eikä nostele lämpöjä. Ja kyseessä vm01 s3.

  • #2
    Tulpat vois olla vaihdon tarpeessa.Suutin vuotaa.Kannentiiviste.

    Comment


    • #3
      Puola.

      Comment


      • #4
        Reilu kuukaus sitte vaihdeltu tulpat, puolat ja kaasuläppä puhisteltu et ei varmaan niis oo vikaa. Millähän taval sais selville ton et onko kannessa tai suuttimissa vikaa??

        Comment


        • #5
          Vaihdettiinko noita osia tuollaisen vian takia vai muuten vaan?

          Tulee vaan mieleen että jos vikaa ei aiemmin ole ollut niin joku maanantaikappale sattunut paikalleen?

          Comment


          • #6
            Tuskin aiheuttaa kolmella käymistä, mutta tarkistele myös imusarjan alla olevat letkut etteivät vuoda.

            Yksi (vähemmän toivottu) vaihtoehto on rispaantunut johtosarja, tai jokin muu huono kontakti ECUlta suuttimelle. Omassa edellisessä autossa, AUM-koneisessa A3:ssa, ilmaantui vikaa aluksi sitten, että kävi kylmänä erittäin huonosti silloin tällöin. Vuotta myöhemmin kyrvähti yksi pytty kokonaan, ja syylliseksi paljastui viallinen ECU josta oli yhden suuttimen ohjaus maadoittunut.

            Comment


            • #7
              Niitä vaihdeltiin nykimisen/kierrosten heittelyjen takia ja niillä se korjaantu sillo ei ollut tälläinen vika. Tänään laitettiin piuhan päähän ja ei tullu mitään vika koodeja. Ajeltiinki ja kaikki näytti niinku pitääkin ja sehän täs onki outoo et ku auto seiso taas 8 tuntii työpaikan pihassa ni lähti ihan normisti käyntii... Mut joo pitää katella ne letkut ja katella viel tulpat miltä ne näyttää.

              Comment


              • #8
                jaahas miksu ostanu ässän, onkos näissä semmonen sytytysvahvistin mikä löytyy ainakin vanhemmista vaijerikaasullisista, onko sitä vaihettu? Sijaitsee siellä ilmansuodatinkotelon nurkilla.

                Comment


                • #9
                  villi veikkaus, kansi halki ja sylinteriin pääsee vesi kylmänä josta röpötys/hetkellinen kolmella käynti johtuu.

                  Comment


                  • #10
                    Joo tuli ostettua ja heti on vikkoo prkl.. En tiedä liekkö sitä sytytysvahvistinta vaihdettu. Mitenkähän sais mahdollisesti selville et onko se kansi halki muuten ku purkamalla koko hoito.?

                    Comment


                    • #11
                      Tuo Valven veikkaus minullakin tuli mieleen.Vois kokeilla pyöräyttää konetta ja nopeasti tulpat irti ja katsoo onko mikään tulpasta märkä jäähdytysnesteestä..

                      Comment


                        #12
                        Tai jättää moottorin illalla normaalisti, nostaa aamulla tulpat pois ja irroittaa suuttimien johdot. Jos startilla ruiskuaa, voi mausta päätellä suutin tai kansivikaa.

                        Comment


                        • #13
                          Mut jos kans olisi halki niin eikö sillon pitäisi olla vedet ja öljyt sekasi??

                          Comment


                            #14
                            Sehän riippuu ihan siitä missä kohtaa halkeama on. Halkeama vesitilasta voi hyvin tehdä tuollaisen, saattaapa vieläpä koneen lämmetessä tiivistyä pitämään nesteet paikoillaan.

                            Comment


                              #15
                              Minulla A3 hukkasi jäähdytysnestettä ja pidemmän seisomisen jälkeen käynnistyi kolmen sylinterin voimin. Jäähdytysneesteen varoitusvalo ei kuitenkaan koskaan syttynyt ajossa, ainoastaan startin jälkeen.

                              Vika: Kannentiiviste vuoti sopivan vähän yhteen sylinteriin.

                              Comment


                              • #16
                                Ainakin merkkiliikkeestä löytynee mittalaite jolla voidaan mitata palamiskaasujen määrä jäähdytysnesteestä. Se on ainakin helppo ja halpa keino alkuun.

                                Comment


                                • #17
                                  Nonni tänää otin tulpat poekkee ja ykkös pytyn tulppa oli värimallia tumman ruskea ja muut oli maitokahvin värisiä niin kuin pitääkin ja siinä oli karsta mälli kiinni. Voisko olla että puolassa olisi vika vai voiko olla mahdollista että tulppa olisi mallia maanantai ?? Mutta jotain sytty häikkää näyttäs olevan..? Help me!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Puola/tulppa hajalla. Tai puristukset kateissa pytystä. Ekana uus tulppa ja toivotaan, että toimii.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Mörssäri Näytä viesti
                                      Ainakin merkkiliikkeestä löytynee mittalaite jolla voidaan mitata palamiskaasujen määrä jäähdytysnesteestä.
                                      Pakokaasutesterillä tuo mittaus onnistuu.


                                      Alkuperäinen kirjoittaja Poju_ Näytä viesti
                                      Nonni tänää otin tulpat poekkee ja ykkös pytyn tulppa oli värimallia tumman ruskea ja muut oli maitokahvin värisiä niin kuin pitääkin.
                                      Kyllä ne tulpat nykybensoilla yleensä valkoisia ovat. Tai mustiakin voivat olla, jos on kylmää konetta käynnistelty ja sammuteltu. Lähinnä se värien ero kertoo jotain, jos kone on normaalin ajon jälkeen sammutettu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jeps huomenna tulppa kauppaan ja sitte jos ei lopu ni pittää katella sitä puolaa sen jälkeen.

                                        Joo tosiaan unohdin sen laittaa et vaihdoin parempi kuntosemman tulpan siihen ykkös pyttyyn eilen ja ajelin noin 100kilsaa ja tänään otin poes ni oli ruennut tulemaan yhteen kohtaan mustaa väriä ja muut tulpat oli ihan normaaleja. Nyt siihen on sit vaihdettu ihan uusi tulppa ja ja kakkos pytystä vaihdoin puolan et pitää huomenna taas vilkasta. Mutta jos tulee taas siihen sitä mustaa ni onko silloin puola tai suutin häikkää vai voiko edelleen olla mahdollista että kansi olisi halki?

                                        Nonni puolien vaihto ei auttanut mitään eikä uuden tulpan vaihto ihan samanlaisen mustan jäljen oli tehnyt 1 pytyn tulppaan noin 50km ajon jälkeen.
                                        Viimeksi muokannut Sleepy2; 14.6.2011, 16:23. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mulla aivan samanlaista oiretta oma ässä tekee, 1 pytyn tulpan mustaa lähes heti ja muut on normaaleja, nesteitä ei katoo ja öljy pysyy terveen värisenä. Kylmänä kun lähtee liikkeelle tosiaan käy hetken kolmella ja nypyttelee ennenkuin kone lämpiää. Nyt uutena vikana ahdot ei nouse, uuden letkun vaihdon jälkeen hetken pelas nyt on maksimit 0,5-0,6. Vikakoodeja ei ole.
                                          Toivottavasti ei oo kansi halki :(
                                          Jäikö sulle Poju vanha ehjä puola jäljelle? Voisin tehä kauppaa ja kokkeilla jos on vielä sopuhintaan turhan panttina?

                                          Comment


                                          • #22
                                            En mie ostanu sillo uutta puolaa vaan vahdoin 2 pytyn kanssa keskenään ja ei ollu mitään muutoksia siihen tulpan mustumiseen niin tulin siihen tulokseen ettei ole puolassa vika. Oma pirssi lähtee huomenna pajalle tutkittavaks mikä on vikana ja olen jo henkisesti valmistautunu siihen ettei halvaks tule :/ Harmittaa vaa ihan pirusti ku oston jälkeenhän toi kokonaisen viikon toimi!!!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mulla toimi tasan seuraavaan aamuun oma eli ensimmäiseen kylmäkäynnistykseen :(
                                              tana.. Kerrohan mitä löytyy jos vaikka sais omaankin apua. Eilen käynnistelin kun oli seisonu pari päivää, startata sai ensin melkei 10s eikä lähteny ja toisellaki kerralla pitkään ennenkuin lähti edes käyntiin. Tais käydä hetken kahdella jopa alkuun.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kaverilla meni tt kone rikki samantyylisillä oireilla. Kansi kiero ja ykköspytystä vedet ja öljyt sekasin.
                                                Toivotaan ettei ole samoja oireita.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Toivottavasti ei ole itellä nyt viel ainakaan rikki mennyt mitään isompaa mutta joo diagnoosi oli että ykkös pytyn kohalla tiiviste vuotaa ja tänään tai huomenna alkaa kannen purku hommat ni näkee sit lähi päivinä paremmin että mitä se on syöny.

                                                  Joo pistetään vähä päivitystä elikkä kannentiiviste ol särki siit ykkös pytyn kohdalta ja nelos pytystä yksi pakoventtiili huonossa kunnossa mutta kansi lähti pajalle ja höylättäväks et katotaan viel mitä muuta siitä löytyy kuhan tutkiivat ja kivana plussana meni ahdin kokonaan uusiks. Vanhasta oli pakopesä aivan paskana ja välystä enemmän ku kuuden lapsen äitillä!! Ihanan kallista en paremmin sano!
                                                  Viimeksi muokannut Poju_; 17.6.2011, 15:33.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onko vika löytynyt??

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tuossahan se lukee:
                                                      diagnoosi oli että ykkös pytyn kohalla tiiviste vuotaa

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kappas joo.. sokee oon

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tänään tuli vielä sit lisää hyviä uutisia... Elikkäs kannessa 4 halkeemaa 2 pientä ja 2 isoa ei kuulemma saa tehtyä ehjää enää. Meni sit kannen ehtimis hommiks.. Huoh!!

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Jokos Tinkemaster on korjannut ne vuotavat huohotinputket ja tarkastanut suuttimet? ;) Minulta löytyykin muutama puola, jos tarttee kokeilla!
                                                            Viimeksi muokannut Murre; 26.6.2011, 22:30. Perustelu: Lisäys

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X