Aikaisemmin tuli rivakammassa lähdössä ja paikallaan kaasutellessa lievää savupilveä. Paripäivää sit moottorin ollessa kuuma savutus lisäänty merkittävästi, vähän aikaa jäähdyttyään ei antanut enää minkään laista savumerkkiä. Oisko moottori(männän/öljyrenkaat) tullut tiensä päähän, vai venttiilien kumit kulahtaneet?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
V8 3.6 pölläyttelee sinistäsavua
Collapse
X
-
kuulostas venavarren kumeilta yhdistettynä väljiin ohjureihin.
niinjoo, risat venavarren kumit oireilee :
-moottorijarrun jälkeen savuttaa
-pitkän tyhjäkäyntiajan (~1min >> ) kaasua polkastaessa tulee ussakkaa kuumalla moottorilla
-kylmän moottorin sammuttaessa ja uudelleen käynnistäessä hetken päästä tulee startin jälkeen sininen kummitus takaluukkuun
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja repsa Näytä viestiniinjoo, risat venavarren kumit oireilee :
-moottorijarrun jälkeen savuttaa
-pitkän tyhjäkäyntiajan (~1min >> ) kaasua polkastaessa tulee ussakkaa kuumalla moottorilla
-kylmän moottorin sammuttaessa ja uudelleen käynnistäessä hetken päästä tulee startin jälkeen sininen kummitus takaluukkuun
Ohivuotomittaus voisi antaa jotain osviittaa, onko ongelmat enemmän ylä- vai alakerran puolella.
Comment
-
Komppaan viimeistä. Tuli joskus yhteen ABH-koneeseen tehtyä täydelliset kansirempat, kun öljyä paloi ihan hullun lailla ja pilvi perässä oli sen mukainen. Kansiremontti ei vaikuttanut asiaan ikävä kyllä tippaakaan.
Tuossa oli ajon jälkeen mäntien päälläkin öljyä ihan kotitarpeiksi, joten tulppia pois ja lampulla syynäämään.
Puskaradiosta myös kuullut että PT ja ABH-koneita on korjattu juurikin männänrengasjobeilla. Saatavuus on vähän huono. Jenkkilästä voi löytyä järkirahalla. Orkkikset maksaa hunajaa. Lisäksi veivien pultit tarvii uusia ja nekin maksaa tolkuttomasti.
Comment
-
no, männänrengas-ongelmalliset kyllä on kanssa joskus samaa kuin ylhäällä selostamani, mutta useimmiten rengaspropleemaisten ympärillä haisee _kokoajan_ öljy.
kiihdyttäessä eritoten, kun taas venavarrenkumi-ongelmaiset saattaa hyvinkin lopettaa kokonaan savutuksen kun vedetään lämä lattiassa.
pako-ohjurivälyksellisessä autossa haisee kokoajan, muttei savuta. imu-ohjurivälyksellisessä taas juuri nuo ylhäällä mainitsemani.
Comment
-
Rajumpaan savutukseen voi osa syyllinen olla, kun kävi about 5min keula alaspäi vas. rengas ilmaan nostettuna. Yöllisen seisonnan jälkeen ei pölläytelly starttauksessa/kaasutuksessa ja käynnissä ollessaan ei tunnu öljyn käryä. "mittarissa" on 250tkm et selviäiskö pelkillä kumien vaihdolla ja onnistuuko paineilman avulla pitää venukat ylhäällä ja kaivaa kumit pois ilman suurempia purkamisia? Mittarin hommasin jos kattois ohivuodotkin varuiks..
Comment
-
onnistuu vaihtaa kumit paikallaan. Suosittelen lehmän hermoja + jonkinnäköistä hullua luonnetta..
täältä voi vähän kattella kuinka tein turhan takia ABH-moottoriin venavarren kumien vaihdon, työkalu-arsenaalistakin on erikseen kuvia, kun jotain spessu-romuja pitää tehdä.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audin+remppakuvii/
tais itellä mennä aikaa viitisen päivää, sisältää siis työkalujen teon ja homman suorituksen ilman minkäänlaisia ohjeita. en tehnyt kiireellä ettei tulis tehtyä mitään vituix.
Comment
-
Mites MH. Vois tuoda sit takas, ku saa kilkkeet vaihettuu. Pari viikkoo menee ainaskii, et saa tarvittavat osat hommattua. Saakos tota hihnaa kurkattua mitenkää ennen suurempaa purkua, missä kunnossa on? Vois käyttää yrittää leimal, ennekö suurempia investointeja tekee. Tulee viel kallis purkuauto
Comment
-
S8 meinaa haukata tuota öljyä kunnolla, varmaan litra tonnille ei edes riitä. Piipussa on tällä hetkellä 0w40, joka saattaa olla 213 ajetulle V8:lle liikaa. Valmiina tallissa ovat jo 5w40, kokeillaan, pysyvätkö paremmin sisällä. Lattialle ei valu mitään. Mitään sinistä savuakaan ei tule käynnistettäessä mistään, joten oletan, että tuo häviää pikkuhiljaa putkiston kautta.
Jos tuon koneen haluaa huoltaa, niin mitä siihen pitää vaihtaa? Kesällä olisi aikaa tehdä ns. koko hoitokin, jos tarvitsee. Jos männänrenkaat ovat kuluneet, lienee sama pistää koko kone osiksi ja käydä täysin läpi.
Comment
-
Ainakin se vaikutti ihan silmälläkin paksummalta kun sitä on tuossa molempia saatavilla itellä. Voin olla väärässäkin, tietty. Mikä olisi parempi idea tuohon koneeseen?
Edit: Olisko tuo Mobil 1 Peak Life tiukempaa? Tuossa ei luokitukset tosin ole kohdallaan, joten voiko sitä laittaa?Viimeksi muokannut seepra; 10.1.2013, 20:14.
Comment
-
Onko autolla ajettu pesevillä öljyillä milloinkaan?
Offtopikkina tähän. Hitto näitä öljykeskusteluita on muuten paljon täällä audi puolella. Monilla foorumeilla missä keskustellaan vaikka fiatista tai rellusta ei öljy keskustelua ole ehkä näin paljoa vaikka siellä on kalusto vanhempaa.Viimeksi muokannut mjkorhonen; 10.1.2013, 20:43.
Comment
-
No paras ja ainakin halvin n.10000km välille mobil 5w-50 http://www.mobil1.fi/moottorioeljyt/...ife-5w-50.aspx
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja seepra Näytä viesti--Mitä peseviä niitä on olemassa?
Kaikki ne on jollain tavalla peseviä. Mobil 1 Peak Life 5W-50 on erityisen hyvää öljyä saksantuonnin koneeseen, kun ne koneet on monesti tosi likaisia, josta sitten savutusta ja öljynkulutustakin seuraa.
Ei konetta pysty enää pelastamaan pelkällä öljyllä, mutta voi olla ratkaiseva hyöty siitä, jos saa paikkoja puhtaammiksi, niin pysyy vielä jossain järkevissä rajoissa öljynkulutus ja joissain savutuskin. Mobilin täyssynteettiset tunnetusti pitävät moottorin todella puhtaana.
Luokitukseen en ota kantaa, että voiko sitä huoletta Audin V-koneeseen kaataa. Öljynä kuitenkin ominaisuudet olisi tuollaiseen koneeseen hyvät sen takia, että se puhdistaa hyvin konetta.
Comment
-
Mulla on nykyään AHC-koneessa Valvoline VR1 Racing 10W-60 -liemet ja ne pysyy hienostin koko kesäkauden sisällä eikä lisäillä ole tarvinnut. Vielä, kun ottaa huomioon sen, että kone avaamaton ja rullattu 280tkm ja sillä ajetaan nykyisellään 2-3tkm kesässä ja tästä matkasta >50% kaasu pohjassa (rata-ajoa).
Tuo 10W-60 ei toki paras mahdollinen ympärivuotiseen käyttöön.
Jos litran vie tonnille niin voi olla kyllä alakerrassa jo ongelmia. Itsellä oli surullisen kuuluisassa ABH:ssa kaikki "kunnossa" ja kannet remontoituna niin silti meni vaivaiset 4 litraa/700km eikä enää edes tikku kastunut ja nyt se odottaakin pöydänjalaksi pääsyä tuossa tallin nurkassa.
Comment
Comment