Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

b5 quattro kytkin & laatikko asiaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • b5 quattro kytkin & laatikko asiaa.

    Onko b5 quattron vaihdelaatikossa jonkinlaista säätöä kytkimen haarukalle? Tämmönen alko arveluttamaan, että onko haarukkaa mahdollista käpälöidä kytkimen tartuntakohdan muutos mielessä?
    Kun aiemmin autossa oli jokin TDI passatin asetelma vauhtipyörä paketti, ja nyt kun asensin tämän speed-autoteilen 500nm paketin, niin tämä luistaa vielä reilun 300km ajon jälkeen, luulisi hieroutuneen paikallesta vähemmälläkin. Jotta olisiko jäänyt kantamaan tuo haarukka.
    Kytkin ottaa melko ylhäällä tällähetkellä, mutta ns. "tyhjää" jää polkimen yläasennon ja kytkimen tarraamisen väliin joku 5-10mm. Vaikeasti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä ajan takaa.

    Osat tuli puhdistettua jarru cleanerilla ennen asennusta, ja autossa ei pitäisi olla noin hurjia vääntöjä että luistaisi.

    #2
    Ei ole säätöä.

    Comment


    • #3
      Kiitos tästä tiedosta. Nyt jää vain vaihtoehdoiksi, että minulla on helevetin tehokas audi :D tai sitten tuossa kytkimessä on jotain häikkää. Ei innostais rueta jumppaamaan uutta kytkintä. Tervaakohan tuonne lurauttais että pitoja tulis ;)

      Comment


        #4
        Kyllä kytkimen kuuluu pitää heti ensimmäisessä vedossa.

        Comment


        • #5
          Niimpä. Mutta mikä tässä on voinut mennä väärin? Ei tuota periaatteessa pysty asentamaan mitenkään väärin. Eikä konekkaan vuoda mistään öljyä kytkimelle, että ei voi senkään piikkiin laittaa.

          Mites muilla ketkä on tuon samaisen paketin laittanut? Millä kohtaa kytkin ottaa polkimessa? Oletan että tuo suht ylhäällä ottaminen on tyypillistä vag-konsernin tuotteille.

          Comment


            #6
            b6:seen tuli tuo kytkin laitettua ja ottaa alempaa kuin vakio kytkimellä. Onkohan b5 samanlainen tappi työsylinterillä laatikon kyljessä kuin b6:sessa? Itsellä oli siinä vähän vaikeuksia saada se asettumaan paikoilleen, ja siinä tapauksessa kytkin voisi jäädä kantamaan.

            Comment


              #7
              Olen myös törmännyt yhteen joka luisti ekoina satoina kilsoina k04-15 -voimalla eli varmaan 350Nm:llä. Asiantuntijoiden asentama oli vieläpä :)

              Kyllä se kuulemma siitä sitten asettui. Hämärä homma.

              Comment


                #8
                Tuollainen kuulostaisi siltä ettei tule kestämään yhtä kauan kuin normaalisti kestäisi.

                Comment


                • #9
                  Ei kai auta kuin toivoa että se sinne asettuu. Vähän pahalta tuntuu kun kumminkin hintava hankinta ja sitten ei pelaa.

                  Comment


                    #10
                    Omassa luisti kanssa tuo paketti muutamalla ekalla vedolla. Paikallinen AD-korjaamo asensi. Ei ole sittemmin luistanut, mutta joku juriseva ääni joskus kuuluu isolla vaihteella vedätettäessä?
                    Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:20.

                    Comment


                    • #11
                      Täällä taas mennään ehtoopuolella olevalla, (tietääkseni) vakiokytkimellä reilulla 300hv ja ~370Nm. Hyvin pitää jos antaa paikkojen eka vähän lämmetä. Tietty eipä tässä samanlaisia alavääntöjä olekkaan mitä esim k04 setillä.

                      Comment


                        #12
                        Jurinat ja jurisevat äänet välittyy, kun ei ole sitä kaksoismassaa. You win some, you loose some.

                        Lisäksi paketissa käytetyn kytkilevyn ominaisuuksiin kuuluu sellainen hetkellinen helinä-ääni 2000 kierroksen jälkeen kuormitettaessa. 3B S2:n omistajat tietävät varmaan aika hyvin mitä tarkoitan ja nyt tietävät myös mistä ääni tulee :)

                        Kyllä on erikoista ettei Joonaksellakaan ne kuuluisat veivit ole jo tuhannen mutkalla. Hymiö.

                        Comment


                        • #13
                          Vika selvitetty. Kytkimen työsylinterin tappi jäi kantamaan noin 3-4mm. Sorvasin tapista pois reilu 4mm ja nyt pitää ja pelittää!

                          Osaisiko joku kertoa paljonko tuo audin orkkis tappi on pitkä? Tuo oli meinaan 80mm, epäilen että edellisen kytkin variaation yhteydessä vaihdettu pidempään.

                          Comment


                            #14
                            Jos se tappi ei ollut kunnolla paikallaan, voi olla ongelmia tulossa jos se sinne päättää asettua lyhentämisen jälkeen. Itse nujusin sen tapin kanssa reilun tunnin ennenkuin se asettui paikalleen.

                            Comment


                            • #15
                              Päädyin lyhentämis operaatioon pienen mittaustyön jälkeen. Sylinteri kasaan painettuna mittasin matkan tapin päästä sylinterin kiinnityspultin reikään. Ja sitten mittasin tönärillä matkan haarukasta vaihdelaatikon kiinnitysreikään. Ja tämän laskutoimituksen perustella tappi oli liian pitkä. siksi tässä kaipailisin sen orkkis tapin mittaa.

                              Comment


                                #16
                                Koitan muistaa mitata iltasella. Kyseessä on siis alumiininen työsylkky? Vuoden tuoreemmassa on jo muovinen ja eri tappikin.

                                Comment


                                • #17
                                  Juurikin alumiininen, Sachs merkiltään. Tappi niklatun värinen ja päissä valkoiset nylon pampulat.
                                  Vähän tuo kumminkin ihmetyttää, vaikka haarukka liikkuu vapaasti, niin se on todella lähellä kytkinkopan "takaseinää". Vai onko tämä sitten normaalia kun on kyseessä muu kuin valmistajan suunnittelema kytkin ratkaisu.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X