Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Liian korkeat pakokaasuäästöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Liian korkeat pakokaasuäästöt

    Käyti kaveri kotteroa leimalla ja päästöt kusahti..kierroksilla co 1.25, hcppm 130, co2 14.5, lambda 0.055 .Eli käykö rikkaalla laihalla eli oisko putki vuoto jossai vai mitä arvelette? Itse huomasin kylläkin katastuksen jälkeen et lämmöt ei juurikaa nouse vaik huudattaa eli vois arvel et termari jumissa aukinaisena.Voisko olla pelkkä syypää??? Tyhjä käynnil ok arvot

  • #2
    ainakin o2 arvo on aika suuri. Eli voi olla, että putkivuotaa ja imee happea jostain. Itse olen aina kysynyt katsastusmieheltä että minkätakia tuli pommi ja on aina selittäny ja antanu veikkauksen missä vika. Tietenkin nyt tämä ohje on vähän myöhäinen...

    Comment


      #3
      Täytyys tutkia putki ku ajaa pukille.Ainakaa nyt ei niin paljoo vuoda et kuuluis ylimääräsiä ääniä...pikku suhina ehkäpä...

      Comment


        #4
        lambda arvoa kun kattelee niin käy aika helvetin rikkaalla, kannattaa varmaan eka koittaa saada lämmöt nousemaan, jos käy koko ajan kylmällä koneella niin varmaan antaa bensaakin enemmän.

        co2 arvo on aika hyvin kohdallaan ei pitäisi ainakaan paljoa vuotaa. Arvon pitäis olla n.14%
        Viimeksi muokannut Brain; 24.5.2011, 17:31. Perustelu: lisäys.

        Comment


        • #5
          Audi 90 vm.88 2.0

          Katsastus mies ei hyväksyny mun päästö lappua minkä mittasin koululla kun tulokset oli ennen seoksen säätöä:
          kier: 780/min
          CO: 0.106%
          CO2: 8.62%
          HC: 59 ppm
          O2: 8.79%

          Säädön jälkeen:
          kier: 850/min
          CO: 0.615%
          CO2: 5.27%
          HC: 67 ppm
          O2: 13.02%

          Ja molemmissä päästölapuissa lukee hyväksytty.
          Sanoi vain että O2 ja CO2 ovat liian korkeita lukemia.

          Comment


          • #6
            Olikos tuossa O2 arvossa max 5%.
            Mikäs on CO2 max arvo?

            Comment


            • #7
              Olikos tuo sinun autosi vähäpäästöinen vai "saaste" audi?
              O2 kuitenkin saa molemmissa tapauksissa olla max 5% ja CO2 on yleensä siinä 12-14% paikkeilla, mutta siitä ei kyllä yleensä välitetä katsastuskonttorilla.

              Veikkaan että sinulla on pompannut liian korkeista Happi (O2) ja hiilimonoksidi eli häkä (CO) arvoista, kun katsuri on luullut autosi vähäpäästöiseksi.

              CO arvo saa olla maksimissaan 3.5% jos "saaste" auto. Auton ollessa vähäpäästöinen CO max 0.5 tyhjäkäynnillä (alle 1000rpm) ja CO max 0.3 kierroksilla (yli 2000rpm).

              Comment


              • #8
                Saaste autohan tuo on ku ei ole kattia eikä lampdaa.
                Eli tuosta mitataan vain joutokäynti.

                Comment


                • #9
                  happimäärä on huima, vuotanee pakoputki jostain todella paljon. 13% happimäärä kertoo siitä että se ei ole pakokaasua mitä on mitattu, vaan pakokaasun ja ilman sekoitusta. CO+CO2 pitää olla siinä 15% paikkeilla, mikäli ei ole niin mittaus ei ole luotettava.

                  Minulle suurin ihmetys on että joku on kirjoittanut tuollaisiin päästölappuihin hyväksytty?

                  Comment


                  • #10
                    Tehtiin koululla Boschin pakotesterillä manuaalisyötöllä ni kaippase kone ymmärsi kaiken olevan ok.
                    Putken ei pitäs vuotaa koska se on käyty läpi ja ainut mistä vois johtua toi hapensuuruus on syynä pakoimuri ja sekin oli pakko laittaa ku ekalla startilla lähti käymää ni hyvä ettei silmät sulanu päähän.

                    Comment


                    • #11
                      Joskus, niinsanottu hyppyhappi sekoittanu lukemia, kun anturi ei ole ollut tarpeeksi syvällä putkessa.

                      Varsinkin jos semmonen pakoputken "koristejatke" ollut ko. autossa.

                      Kerran piti inssille itsekin huomauttaa että työnnä reilusti syvemmälle (siis anturia pakoputkeen, (ettei tule väärinkäsityksiä)), niin jo alkoi arvot mennä kohdilleen.

                      Comment


                      • #12
                        Juu mulla on siin sellanen rosteripönttö tuplalähdöillä. Pitäs vissii tukkia toinen reikä ja toiseen mittapää ja ilman imuria mittailla?

                        Comment


                          #13
                          Kyllä, niin on tapana tehdä.

                          Comment


                          • #14
                            Oon saksan maalta katellu a5 coupee, 3,0tdiq koneella. Vuosimallia 2007-2009 suunnilleen.
                            Ilmoituksissa päästöiksi ilmotettu 173-191g/km, ja mitä autowikiä selailin niin siellä ilmotettiin päästöiksi 173-182. Onko ilmotuksissa siis tullu vaan virhe noille saksan pojille vai???

                            Comment


                            • #15
                              Käytin autoa leimalla, mutta ei mennyt päästöistä läpi ..

                              Lambda-arvot kieroksilla oli 1,06. Mistähän voisi johtua ja millä tuota nyt lähtee korjaamaan?

                              Auto siis A4 ja koneena AEB

                              Comment


                                #16
                                Pistä muutkin arvot esille. Mahdollinen putkisto vuoto.

                                Comment


                                • #17
                                  Olikos putki kunnolla kuivanut ennen testiä, eli reipasta ajoa että vedet kuivuu putkesta?
                                  Jos kaikki on muuten jees niin turha tässä on arvuutella, meet sellaiselle pajalle jotka tekee testin ilman imureita niin ei haittaa vaikka hieman falskaisi putkikin.
                                  Katsastuspaikat monesti sössii ihan terveenkin auton omilla rituaaleillaan, tuossa juuri käytettiin yhtä leimalla niin oli kymmenystä suurempi lambda-arvo kuin tuo ja tuli hylsy, kuulemma putkisto vuoto, mitään ei tehty vaan käytin korjaamolla testissä ja kaikki oli OK, eli arvo kohillaan...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mietin kyllä iha samaa ja katsurikin sanoi että putki mahdollisesti vuotaa, mutta pitää ny tarkastaa vuotaako se ja käyttää jollain pajalla mittauksessa.. Putkihan on 2.5 tuumaa joten en tiiä vaikuttaako asiaan.. Laitan jossain vaiheessa ne muutkin arvot tänne

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tossa näkyy nuo arvot, jos tuon kuvan tänne osasin laitta




                                      E: jaa en osannu..

                                      Kierroksilla

                                      Co 0
                                      Hc 2
                                      Lambda 1,06
                                      Co2 14
                                      O2 1,21



                                      Tyhjäkäynnillä

                                      Co 0
                                      Hc 1
                                      Co2 12,40
                                      O2 3,63

                                      Comment


                                      • #20
                                        Lainataanpas tätä topickia... Tuli itsekin käytettyä autoa leimalla ja korkeista päästöistähän se kosahti. Arvot tyhjäkäynnillä:
                                        CO%: 0,4
                                        CO2: 11,1
                                        HC ppm: 107
                                        O2: 5,29

                                        Kierroksilla:
                                        CO%: 0,94
                                        CO2: 11,9
                                        HC ppm: 139
                                        O2: 3,34
                                        Lambda: 1,13

                                        Mistä lähteä vikaa etsimään?

                                        Comment


                                          #21
                                          Korkeasta happimäärästä johtuen lähtisin ensimmäisenä etsimään pakoputken vuotopaikkaa.
                                          Edit: Vuoto pakoputkessa saattaa sekoittaa muutkin päästöarvot, joten vuodon tiivistyksen jälkeen muita korjaustoimenpiteitä ei välttämättä edes tarvita.
                                          Viimeksi muokannut kvande; 12.7.2013, 09:03. Perustelu: Lisätty kommentti pakoputkivuodon vaikutuksista

                                          Comment


                                            #22
                                            Koskahan on viimeksi tulpat vaihdettu, korkeat HC:t voisi selittyä sillä. Onkohan lambdaa vaihdettu ikinä? Mikäli putkesta ei löydy vuotoja, niin se kannattaa uusia.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X