Käyti kaveri kotteroa leimalla ja päästöt kusahti..kierroksilla co 1.25, hcppm 130, co2 14.5, lambda 0.055 .Eli käykö rikkaalla laihalla eli oisko putki vuoto jossai vai mitä arvelette? Itse huomasin kylläkin katastuksen jälkeen et lämmöt ei juurikaa nouse vaik huudattaa eli vois arvel et termari jumissa aukinaisena.Voisko olla pelkkä syypää??? Tyhjä käynnil ok arvot
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Liian korkeat pakokaasuäästöt
Collapse
X
-
miisunpaskaAvainsanat: Ei mitään
-
miisunpaska
Täytyys tutkia putki ku ajaa pukille.Ainakaa nyt ei niin paljoo vuoda et kuuluis ylimääräsiä ääniä...pikku suhina ehkäpä...
Comment
-
lambda arvoa kun kattelee niin käy aika helvetin rikkaalla, kannattaa varmaan eka koittaa saada lämmöt nousemaan, jos käy koko ajan kylmällä koneella niin varmaan antaa bensaakin enemmän.
co2 arvo on aika hyvin kohdallaan ei pitäisi ainakaan paljoa vuotaa. Arvon pitäis olla n.14%
Comment
-
Audi 90 vm.88 2.0
Katsastus mies ei hyväksyny mun päästö lappua minkä mittasin koululla kun tulokset oli ennen seoksen säätöä:
kier: 780/min
CO: 0.106%
CO2: 8.62%
HC: 59 ppm
O2: 8.79%
Säädön jälkeen:
kier: 850/min
CO: 0.615%
CO2: 5.27%
HC: 67 ppm
O2: 13.02%
Ja molemmissä päästölapuissa lukee hyväksytty.
Sanoi vain että O2 ja CO2 ovat liian korkeita lukemia.
Comment
-
Olikos tuo sinun autosi vähäpäästöinen vai "saaste" audi?
O2 kuitenkin saa molemmissa tapauksissa olla max 5% ja CO2 on yleensä siinä 12-14% paikkeilla, mutta siitä ei kyllä yleensä välitetä katsastuskonttorilla.
Veikkaan että sinulla on pompannut liian korkeista Happi (O2) ja hiilimonoksidi eli häkä (CO) arvoista, kun katsuri on luullut autosi vähäpäästöiseksi.
CO arvo saa olla maksimissaan 3.5% jos "saaste" auto. Auton ollessa vähäpäästöinen CO max 0.5 tyhjäkäynnillä (alle 1000rpm) ja CO max 0.3 kierroksilla (yli 2000rpm).
Comment
-
happimäärä on huima, vuotanee pakoputki jostain todella paljon. 13% happimäärä kertoo siitä että se ei ole pakokaasua mitä on mitattu, vaan pakokaasun ja ilman sekoitusta. CO+CO2 pitää olla siinä 15% paikkeilla, mikäli ei ole niin mittaus ei ole luotettava.
Minulle suurin ihmetys on että joku on kirjoittanut tuollaisiin päästölappuihin hyväksytty?
Comment
-
Tehtiin koululla Boschin pakotesterillä manuaalisyötöllä ni kaippase kone ymmärsi kaiken olevan ok.
Putken ei pitäs vuotaa koska se on käyty läpi ja ainut mistä vois johtua toi hapensuuruus on syynä pakoimuri ja sekin oli pakko laittaa ku ekalla startilla lähti käymää ni hyvä ettei silmät sulanu päähän.
Comment
-
Joskus, niinsanottu hyppyhappi sekoittanu lukemia, kun anturi ei ole ollut tarpeeksi syvällä putkessa.
Varsinkin jos semmonen pakoputken "koristejatke" ollut ko. autossa.
Kerran piti inssille itsekin huomauttaa että työnnä reilusti syvemmälle (siis anturia pakoputkeen, (ettei tule väärinkäsityksiä)), niin jo alkoi arvot mennä kohdilleen.
Comment
-
Olikos putki kunnolla kuivanut ennen testiä, eli reipasta ajoa että vedet kuivuu putkesta?
Jos kaikki on muuten jees niin turha tässä on arvuutella, meet sellaiselle pajalle jotka tekee testin ilman imureita niin ei haittaa vaikka hieman falskaisi putkikin.
Katsastuspaikat monesti sössii ihan terveenkin auton omilla rituaaleillaan, tuossa juuri käytettiin yhtä leimalla niin oli kymmenystä suurempi lambda-arvo kuin tuo ja tuli hylsy, kuulemma putkisto vuoto, mitään ei tehty vaan käytin korjaamolla testissä ja kaikki oli OK, eli arvo kohillaan...
Comment
-
Korkeasta happimäärästä johtuen lähtisin ensimmäisenä etsimään pakoputken vuotopaikkaa.
Edit: Vuoto pakoputkessa saattaa sekoittaa muutkin päästöarvot, joten vuodon tiivistyksen jälkeen muita korjaustoimenpiteitä ei välttämättä edes tarvita.Viimeksi muokannut kvande; 12.7.2013, 09:03. Perustelu: Lisätty kommentti pakoputkivuodon vaikutuksista
Comment
Comment