Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lötkön lämmöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lötkön lämmöt

    Tänään aamulla havaitsin että lötkö ottaa ja nostaa lämmöt (aika nopeasti vieläpä) jopa 110 asteen yli ja siellä ne pysyvät ajosta riippumatta. Nesteen kierto tuli ensimmäisenä mieleen ja termostaatti tulikin jo vaihdettua.
    Tällä ei korjaantunut ja seuraavana kiikarissa syyläri tai vesipumppu. Flektikään ei herää toimintaan mukaan. Eikös sillä ole oma anturinsa alavesiletkun lähdön tienoolla eli kierron puuttuessa ei tarvittavaa lämpöä "alapäässä" esiinnykään?

    Moottorin ollessa lämpimänä/kuumana tyhjäkäyntikierroksetkin nousevat välillä aika korkeiksi, tämä varmaankin liittyy korkeisiin lämpöanturin lukemiin? Ja kärsiikös tuolla ajella kun sopivat tilat jatkotoimenpiteille sijaitsevat 60km päässä :|

  • #2
    Minusta kuulostaa siltä, että lämpömittari valehtelee. Kun olettaisi, että jos siellä on kierto-ongelmia, niin nurkka-ajossa ja matka-ajossa lämpötila vaihtelisi enemmän. Nyt kuitenkin lämpötila tuntuu olevan ainakin jollain tapaa kontrollissa.

    Comment


    • #3
      Kyllä sen flektin pitäis lähtee käymään, jos lämmöt nousis. Eik siellä ala valo palaa mittaristossa, jos lämmöt jo 110 asteen yli?

      Comment


      • #4
        Ei pala merkkivaloja. No kävihän tuo kyllä mielessä että mittari valehtelisi... Kunhan saa yleismittarin käsiinsä ja etsii normiarvot niin voi testailla tuon anturin, jos sitä pitäisikin sitten epäiltynä nro 1

        Tuli mieleen että syylärihän tuskin tukossa on kun paisuntasäiliökin tyhjeni alavesiletkun kautta termostaattia vaihtaessa. Mistään en ainakaan vielä lämpöanturin ohjearvoja löytänyt niin hankala sitäkään on testata. Ei kellään olisi suuntaa-antavia arvoja heittää? Ja eihän ne lämpötilat välttämättä juuri vaihtelisi jos pumpun ollessa rikki ei neste juuri kiertäisi niin eihän se mihinkään jäähdy.

        Tarina jatkuu: vaihdoin vedenlämpöanturin. Ei muutosta. Otin anturin liittimen irti ja kas kummaa, mittari näyttää normilukemia ja paikallaan käyttäessä lämpöjen noustessa yli sadan flekti herää ihan normisti ja kaikki pelittää. Jostain moottorin toiselta puolen kuuluu sirinää eli vissiin kyseessä onkin joku ohjaukseen liittyvä anturi jonka vaihdoin ja se jostain syystä aiheuttaa häiriötä mittariston puolelle. Pari viikkoa sitten vedettiin uudet piuhat ajovaloille releyttämisen yhteydessä ja liekö tuolla joku johto sitten hieman liikahtanut siinä sivussa ja aiheuttaa ongelmia, mene ja tiedä. Jos tuo "ylikuumeneminen" ei aiheuttaisi tyhjäkäyntikierrosten huopaamista niin tällä ei väliä olisikaan mutta onpahan ainakin turvallista ajella kunnes vikakohta löytyy.
        Viimeksi muokannut Sleepy2; 24.5.2011, 10:18. Perustelu: Muokkka edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.

        Comment

        Working...