Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miksi S2 halvaantui?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miksi S2 halvaantui?

    Homman kulku seuraava:

    Virranjakaja irroitettiin jakanratan rattaan tyypin varmistamiseksi. Vaihdettiin samalla tulpan johdot , jakajankansi sekä pyörijä. Tämän jälkeen käynnistyi kylmänä huonommin kuin aiemmin, mutta lämpimänä ok. Pelasi muuten ok. Kun jakaja otettiin irti toisen kerran ja korjailtiin rattaan asentoa ei ole käynnistynyt enää olleenkaan. Kierrosluku mittari ei värähdäkkään. Hall-anturi uusittu -> ei vaikutusta. Ideat lopussa... Kaikki ideat enemmän kuin tervetulleita ja mielellään pikaisesti.

    edit: kuulus vissiin ihan muualle, mutta pannuun kun ottaa niin ei ajatuskaan luista...

  • #2
    antaako mitä vikakoodeja? Jos ei ihanahdakkaan, eikä tee yhtikäs mittää käynnistymiseen viittaavaa, vois olla hall vika. Itse sain saman todeta hiljattain. Oli vauhtipyörässä oleva tappi katkennut, josta toinen hall anturi saa lukemia. Anturi vaan irti, ja reijästä vaikka nippuside sisään, ja starttaus.. jos räpättää, tappi ehjä. Kannattaa ainaki kurkata.

    Comment


    • #3
      Koodeista ei vielä tietoa...

      Comment


      • #4
        Toinen hall-anturi?

        Comment


        • #5
          Kyllä, käsittääkseni se on myös 3b ympäristössä. Siellä vaihteiston ja vauhtipyörän kyljessä. Pari anturia vierekkäin, en tarkkaa muista mitä lukemia kumpikin antaa. Ainakin AAN mallissa oikea anturi oli se joka hieman kyljellään, ja lähempänä keulaa. Pitää tietokoneen saada molemmilta antureilta tieto samaan aikaan, ennenku antaa ees luvan yrittää käynnistyä. Startti siis kyllä pyörii, mutta muuten ei tapahdu mitään. Ei kipinää, ei bensaa, ei mitään

          Comment


          • #6
            Tuollaiset oireet tosiaan nyt on: ei bensaa, ei kipinää, ei mitään...

            Comment


            • #7
              kolme asiaa mitkä estää bensan tulon
              hal
              rpm
              alkavankierroksen

              nuo anturit ku tesmaat
              kaksi jälkimmäistä on nää rasurin "hallit" ne on oikeasti induktio anturit ja on hemskatin helppo testaa ite, sopiva raudan pala, heiluttelee sitä anturin edessä ja sitten mittaa mittarilla muuttuuko arvot.

              Comment


              • #8
                hall

                3B taisi olla hyvin nuuka jakajan asennosta, eli pitää olla just paikallaan 1sylinterin ollessa ykk:ssa. ei saa olla yhtään pielessä. näin on joskus muutamille käynyt kun ovat jotain tehneet jakajalle tms.

                horo osoittamaan ykk:ssa mahd. tarkasti jakajan rungossa olevaan viivaan.

                Comment


                • #9
                  lampi : ilmeisen mahdollinen ja todennäköisin vaihtoehto.

                  Lähdemme tuosta olettamuksesta huomenna liikkeelle ja vasta tämän jälkeen rpm ja alkavan kierroksen anturit. Ratkaisun kerron kyllä.

                  Comment


                  • #10
                    Lammen vihjeestä löytyi apu tähän ongelmaan. Käy ja kukkuu.
                    Erittäin iso kiitos.

                    Comment

                    Working...
                    X