Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urssin lämpöongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urssin lämpöongelmia

    Eli auto on -92 aan koneinen. Moottori pitää lämpöjä ajaessa 95 asteessa, ihan sama "polkeeko" vai pyörii kaupungissa. Niin lopputulos sama lämmöt 95 flekti ei auta poltti jälkijäähyn releenkin (uuden). Niin kerää myös painetta paisariin mutta, öljyt ja vedet näyttäs olevan omilla osastoilla. Olipas paljon asiaa mutta apua kaivattas.

  • #2
    Ainahan tuolla paisuntasäiliössä painetta on koneen ollessa lämmin. Jos kerran mittarin mukaan pysyy lämmöt tuossa 95 kohdalla en olisi huolestunut, se voi vaan olla mittarivirhettä :)

    Jälkijäähyn releiden poltto taas kielii oikosulusta jossain kohtaa sen sähköjä.

    Comment


    • #3
      Jos ei tietoa milloin on termari viimeksi vaihdettu, niin varmuuden vuoksi voisi sen uusia. Tarviketermarit voi jättää hyllyyn. Orkkistermarit todettu toimiviksi.

      Comment


      • #4
        Juu mut ne vedet näköjään kiehuu jo vaikka näyttää 95 astetta

        Comment


        • #5
          kansipahvi luultavasti entinen vaikkei nesteet ja öljyt sekaisin ookkaan. Ilmeisesti paisarissa porisee??

          Comment


          • #6
            No jos siellä porisee noilla lämmöillä ni sit o isompi urakka edessä. Joko pahvi, tai sit huonolla tuurilla koko kansi...

            Comment


            • #7
              Kerran ainoostaan porissu mut pitää noi lämmöt 95 asteessa, yöaikaan viileellä kelillä mittarin mukaan noin 90-91. Edelleen tuo lisä flekti ei oo käytössä kun palo se rele. Aattelin vetää suorilla virroilla katkasija ja sulake väliin flektin toimintaan ennenku saa auton pajalle. Vedot on kuitenki tallessa vaikka ei tätä nyt uskalla kenkiäkään juurikaan.

              Comment


              • #8
                Mitäs ilmastoinnin näyttö (jos autom. ilmastointi on) mittari sanoo lämmöistä? Tässä ei ole sitä kerrottu. Vaihda nyt ensimmäiseksi se termari kuitenkin, jos et tiedä milloin on vaihdettu. Ei ole kovin iso investointi ennenkuin ryhdyt kantta irroittamaan ja samalla voi huuhdella koko jäähdytysjärjestelmän.
                Viimeksi muokannut mikaks; 24.5.2011, 06:25.

                Comment


                • #9
                  Ei oo niin hipo ajotietietokone et näkys lämmöt, joo mitäs marmoril toi termari maksaa? kymppejä jopa satoja euroja, onko havaintoo? Kannattaako kannentiivistekin ottaa sielt marmorilt vai käykö esim ad varaosa maailmasta, vai kerralla cometic?

                  Joo viikonloppuna vaihtuu termari, venakopan tiiviste, tulppakolot kerää ööliä, kannentiiviste.Tuleepahan kerralla kuntoon.

                  Onko tossa jälkijäähdytys systeemis mitään "perusvikaa" mistä kannattas lähtee etsimään, vai seurata vaan piuhoja missä näyttää epäilyttävältä. Huhhuh paljon asiaa (eka audini) mut kiitti vastauksista.

                  Comment


                  • #10
                    Kannentiivisteen kanssa ny o ihan sama mistä hankkiin, kunhan o MLS eli multilayer steel tiiviste (eli käytännössä Reinzin tiivari). Kannen jos menet nostamaan niin käytäppä oikaisun kautta, ja sulje uusilla pulteilla. On niin monta tarinaa kuultu kun tehdasohjeen mukaan riittävän suora kansi ei sitten pidäkkään uudestaan kirrattuna.

                    Comment


                    • #11
                      Jos kannen otat irti niin kannattaa melkeinpä hakea täydellinen yläpään tiivistesarja, tai tilaat sen Tepolta. Samalla tilaat uudet kannenpultit, ne on kertakäyttöiset.

                      Comment


                      • #12
                        Joo koneistamo keikka olikin tiedossa kiitos kuitenkin vihjeestä. Mitä kaikkea tämä yläpään tiiviste satsi sisältää kun mulla toi venakopan tiiviste ja imusarjan tiiviste jo on hyllyllä?

                        Comment


                        • #13
                          Tästä paljon hyvää juttua jäähdytys järjestelmästä, jos lontoo taipuu.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
                            Tästä paljon hyvää juttua jäähdytys järjestelmästä, jos lontoo taipuu.
                            Pitäs varmaa noi lämpöanturit vaihella ja katella johtojen kunto, kun toi jälkijäähdytys järjestelmä ei sammu ennenku releen otti poikkeen et jostainhan se väärä tieto sinne tuulettimelle tulee.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja JP667
                              Mitä kaikkea tämä yläpään tiiviste satsi sisältää kun mulla toi venakopan tiiviste ja imusarjan tiiviste jo on hyllyllä?
                              En nyt tarkkaan muista, mut ainakin pakosarjan tiiviste, venaohjurien kumit ja nokka-aksilan stefan + varmaan jotain muutakin...

                              Comment


                              • #16
                                Tarkoitinkin tuolla aiemmassa kirjoituksessani automaatti-ilmastoinnin näyttöä, jos sellainen autossasi on. Kanava 51 kertoo lämpölukemat. Termari muistaakseni n.parin kympin paremmalla puolella marmorilla.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja mikaks Näytä viesti
                                  Tarkoitinkin tuolla aiemmassa kirjoituksessani automaatti-ilmastoinnin näyttöä, jos sellainen autossasi on. Kanava 51 kertoo lämpölukemat. Termari muistaakseni n.parin kympin paremmalla puolella marmorilla.
                                  Juu sori en huomannu, mites ton saa näkyvin? Nyt on sitte tilattu koko yläpään tiivistesetti ja kansipultit joensuun moottorikoneistamolta. Ens viikon aikaan saa auton nippuun.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ohjeet:

                                    http://audiworld.com/tech/int5.shtml

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt teki vaihteeks semmosen et "keittämisvalo" vilkkuu koko ajan kone kylmänäkin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Multivika-anturi vaihtoon

                                        Comment


                                        • #21
                                          mainos:
                                          http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=1175

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt on ihan pakko kysyä, kun on vähän ympäripyöreitä, niin vastaukset, kuin kysymyksetkin. Onko tähän moottoriin todella todettu kansi, tai pahvivika? Onko paisarista esim. tutkittu pakokaasut jne.
                                            Ihmetyttää vaan että miksi repiä kansi pois, jos ei ole tarkemmin tutkittu.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vesihöyryt pölläytti putkesta 3pv sitten
                                              Viimeksi muokannut JP667; 25.5.2011, 15:32.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Justiinsa. Sittenhän homma on selvä. Toivottavasti ei löydy alakerrasta pahemmin sanottavaa. Monet kerrat kannen irroittaminen poikinut myös alakertaremontin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Siitähän tuon sitten näkee mitä se on syöny. Ei tää nyt onneks mitään muuta tee (ylimääräsiä ääniä yms) kun pitää lämmöt 95 asteessa. Putkesta pöllähti kerran höyryt jonka jälkeen se ei kyllä oo pölläytelly.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nyt vaan pitää sit tutkia et mikä sen kuumumisen aiheutti et toi pahvi meni. Jälkijäähyn toimimattomus? Pitää kans tutkia, tilasin tepolta sen anturin ja uuden releen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Massapahvihan tuossa koneessa alunperin, ellei vaihdettu peltiseen joskus. Ehkä pahville tuli vaan vuodet täyteen ja sitä myötä lämpöongelmat.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja mikaks Näytä viesti
                                                        Massapahvihan tuossa koneessa alunperin, ellei vaihdettu peltiseen joskus. Ehkä pahville tuli vaan vuodet täyteen ja sitä myötä lämpöongelmat.
                                                        Ei oo vaihdettu luultavasti siinä se ongelma

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kannattaa myöskin ehkä tutkia että onko syyläri miten tukossa, ite törmänny sellaiseen japanin vehkeeseen jossa syyläri oli alunperin tukossa, uusi syyläri tilalle, ei kestänyt normaalia matka-ajoa kesäkuumalla ja kerkes vääntää kannen, jonka seurauksena uusi syyläri hajosi kun teki painetta liikaa. Sen jälkeen olikin sama vaihtaa koko kone. Tämä ei onneksi itselle käyny vaan lähipiirille.
                                                          Viimeksi muokannut demons; 25.5.2011, 20:28. Perustelu: tolkkua tekstiin + typo

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Täydellinen yläpään tiivistesarja minulta 173e (sis. peltisen kannentiivisteen). Löytyy hyllystä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X