Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

coupe q 20v jäähdytin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    coupe q 20v jäähdytin

    Rupes jäähdytin vuotaa siitä päällä olevan pultin juuresta (muovi haljennut) ei kai voi / kannata korjata mitenkään. Tietääkö kukaan käykö KV koneen jäähdytin suoraan (onko samat kiinnikkeet ja letkujen paikat) ja lisäjäähdytin on poistettu. Ja hyviä osto paikkoja saa laittaa. Kiitos

    #2
    Tää homma on sekava.

    KV:ssa taitaa olla vähän eri kohdassa ylävesiletku ja alapäädyssä paisuntasäiliön linja tulee reunaan lämpökytkimen viereen. EHKÄ.

    Ainakin nissensillä on metalinen sopiva, jossa letkut kuten originalissa, mutta ei lisäjäähyn lähtöä. En kirveelläkään muista minkä mallin kohdalta löytyy. Niin ja nissensit saattaa levitä parissa vuodessa.

    Comment


    • #3
      taisin itselleni ostaa jäähdyttimen missä ei ole lisä jäähdyttimen letkun paikkaa ja säästin 105 euroa. Jäähdyttimelle jäi hintaa 185 euroa.

      Comment


        #4
        Omassa sämpylässäni lisäjäähyn lähdöt ovat vesiletkuissa, ei jäähdyttimessä. Hihasta vetona heittäisin että ahtamattomissa 5-moottorisissa sama syylari, eli 90/coupe, voin tietysti olla väärässäkin. Kysy nyt alkuun vaikka Turun Jäähdytinkeskuksesta, myyvät parjattua?? Nissensiä kuten puolet valtakunnan muistakin jäähdytinkauppiaista.

        Comment


          #5
          Kyllä Ollillakin ylempi lisäjäähyn letku on varsinaisen syylärin yläpäädyssä.

          Comment


            #6
            Oisko jotain muuta mitä kannattais samalla vaihtaa jos vaihtaa jäähdyttimen?

            Comment


              #7
              Termarikotelolta lohkon vierustaa taaksepäin suuntaava letku. 19mm laadukasta jäähdytinletkua ~20cm pala valmiiksi niin homma hoituu. Totaalisen mahdoton vaihdettava syyläri paikallaan.

              Comment


              • #8
                Oisko jotain muuta mitä kannattais samalla vaihtaa jos vaihtaa jäähdyttimen?
                - vaihda termari ja sen tiiviste
                - vesipumpun kunto; katso ettei vuoda laakeripesän tarkistusreijästä

                Comment


                  #9
                  Jäähdytin ostettu vv-autolta(893121251F), hintaa jäi 248 ecua. Mites toi vaihtaminen sujuu, otetaanko eka flekti irti ja sitten irrotetaan jäähy ilmastoinnin kennosta ja nostetaan välistä ylös, vai onko jotain kikka kolmosia olemassa.

                  Comment


                    #10
                    1. Varaa koppa kaljaa
                    2. irroita flektin moottori ja paina se sinne syylärin luo kotelon sisälle
                    3. irroita syylärin ja koneen välistä kaksi m6 pulttia, joilla ilmanohjain kiinni
                    4. juo muutama olut, koska tässä vaiheessa on mennyt ainakin tunti jo
                    5. irroita lauhdutin syyläristä (2 pulttia ylhäällä, nostamalla irti alakoukuista)
                    6. muutama olut koska toinen tunti on kulunut
                    7. syyläristä letkut ja systeemit irti ja eikun ihmettelemään mistä vielä kanittaa
                    8. muutama olut, laastaria jne jne

                    Voit koittaa ottaa flektin kopan irti myöskin paikallaan, jos onnistuu niin tilaa tulee kummasti muutama m6 pultti pahassa paikassa

                    lykkyä

                    Comment


                    • #11
                      Noissa vitos-koneisissa Audeissa taitaa melkein kaikki syylärit käydä keskenään päinsä, noin fyysisesti. Omaanikin vaihdoin (ng-kone) tarvikesyylärin (Valeo) ja siinä oli hieman erikohdassa ylävesiletkun ja paisuntasäiliön paikat. Istuu kuitenkin todella hyvin. Kenno on alumiinia ja todella tiehästi rivoitettu, kun alkuperäinen oli sellainen 70-luvun todella harvaripainen ja ilmeisesti kuparikenno?

                      Comment


                        #12
                        No niin tuli vaihdettuu toi jäähy mutta kävi kuiteski vanhan aikasesti että jäi yks osa yli (vain). Muistaakseni se oli jotenki ton ilmastoinnin kennon ja sen tuki riman välissä. Miten päin ja missä ton pitais olla. Kuva helpottais tuskaa kummasti. :)
                        Tässä olis vielä kuva.

                        http://img191.imageshack.us/img191/206/audi0568pv.jpg

                        Comment


                          #13
                          Tuo edestä katsottuna jäähyn vasemman ylänurkan kiinnike (Etkan mukaan reinforcement plate)

                          Comment


                            #14
                            Onkohan tuo muovi millaista liimata/hitsata? Itsellä vain juuri katkesi/murtui ylävesiletkun lähtö, että jäi noin puolentoista sentin tynkä missä letku nyt juuri ja juuri pysyy liiman kanssa. On kuitenkin aika suolainen hinta uudella jäähdytimellä, ainakin opiskelija budjetilla...

                            TniB

                            Comment


                            • #15
                              Ihan vinkkinä vielä näin jälkikäteen että kannattaa kysyä Laakkoselta hintaa.

                              Tarvikkeet maksoi 340-190e kun kyselin eri puljuista . Valeo 'orkkis' Laakkoselta Tampereelta 160e. Vehje siis 5-pyttynen KV, coupe -89.

                              Asennus kesti n 2 tuntia kun tallissa väkästeli montun päällä.

                              Comment


                                #16
                                ite viritin tollasen orkkis valeon "3b ympäristöön" vaatii harrastusta kun letkut menee eri paikkaa on on väärän mittasia.

                                Comment

                                Working...
                                X