Rupes jäähdytin vuotaa siitä päällä olevan pultin juuresta (muovi haljennut) ei kai voi / kannata korjata mitenkään. Tietääkö kukaan käykö KV koneen jäähdytin suoraan (onko samat kiinnikkeet ja letkujen paikat) ja lisäjäähdytin on poistettu. Ja hyviä osto paikkoja saa laittaa. Kiitos
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
coupe q 20v jäähdytin
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Tää homma on sekava.
KV:ssa taitaa olla vähän eri kohdassa ylävesiletku ja alapäädyssä paisuntasäiliön linja tulee reunaan lämpökytkimen viereen. EHKÄ.
Ainakin nissensillä on metalinen sopiva, jossa letkut kuten originalissa, mutta ei lisäjäähyn lähtöä. En kirveelläkään muista minkä mallin kohdalta löytyy. Niin ja nissensit saattaa levitä parissa vuodessa.
-
Omassa sämpylässäni lisäjäähyn lähdöt ovat vesiletkuissa, ei jäähdyttimessä. Hihasta vetona heittäisin että ahtamattomissa 5-moottorisissa sama syylari, eli 90/coupe, voin tietysti olla väärässäkin. Kysy nyt alkuun vaikka Turun Jäähdytinkeskuksesta, myyvät parjattua?? Nissensiä kuten puolet valtakunnan muistakin jäähdytinkauppiaista.
Comment
-
-
Oisko jotain muuta mitä kannattais samalla vaihtaa jos vaihtaa jäähdyttimen?
- vesipumpun kunto; katso ettei vuoda laakeripesän tarkistusreijästä
Comment
-
Jäähdytin ostettu vv-autolta(893121251F), hintaa jäi 248 ecua. Mites toi vaihtaminen sujuu, otetaanko eka flekti irti ja sitten irrotetaan jäähy ilmastoinnin kennosta ja nostetaan välistä ylös, vai onko jotain kikka kolmosia olemassa.
Comment
-
1. Varaa koppa kaljaa
2. irroita flektin moottori ja paina se sinne syylärin luo kotelon sisälle
3. irroita syylärin ja koneen välistä kaksi m6 pulttia, joilla ilmanohjain kiinni
4. juo muutama olut, koska tässä vaiheessa on mennyt ainakin tunti jo
5. irroita lauhdutin syyläristä (2 pulttia ylhäällä, nostamalla irti alakoukuista)
6. muutama olut koska toinen tunti on kulunut
7. syyläristä letkut ja systeemit irti ja eikun ihmettelemään mistä vielä kanittaa
8. muutama olut, laastaria jne jne
Voit koittaa ottaa flektin kopan irti myöskin paikallaan, jos onnistuu niin tilaa tulee kummasti muutama m6 pultti pahassa paikassa
lykkyä
Comment
-
Noissa vitos-koneisissa Audeissa taitaa melkein kaikki syylärit käydä keskenään päinsä, noin fyysisesti. Omaanikin vaihdoin (ng-kone) tarvikesyylärin (Valeo) ja siinä oli hieman erikohdassa ylävesiletkun ja paisuntasäiliön paikat. Istuu kuitenkin todella hyvin. Kenno on alumiinia ja todella tiehästi rivoitettu, kun alkuperäinen oli sellainen 70-luvun todella harvaripainen ja ilmeisesti kuparikenno?
Comment
-
No niin tuli vaihdettuu toi jäähy mutta kävi kuiteski vanhan aikasesti että jäi yks osa yli (vain). Muistaakseni se oli jotenki ton ilmastoinnin kennon ja sen tuki riman välissä. Miten päin ja missä ton pitais olla. Kuva helpottais tuskaa kummasti. :)
Tässä olis vielä kuva.
http://img191.imageshack.us/img191/206/audi0568pv.jpg
Comment
-
TniB
Onkohan tuo muovi millaista liimata/hitsata? Itsellä vain juuri katkesi/murtui ylävesiletkun lähtö, että jäi noin puolentoista sentin tynkä missä letku nyt juuri ja juuri pysyy liiman kanssa. On kuitenkin aika suolainen hinta uudella jäähdytimellä, ainakin opiskelija budjetilla...
TniB
Comment
Comment