Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 vikakoodi 17537 - Fuel Trim

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 vikakoodi 17537 - Fuel Trim

    tere!

    Tehot hävisi viikko sitten. Kun ajaa pintakaasulla ettei ahdot kerkee mukaan, niin tuntuu ihan normaalilta. Ei kilise, kolise, vingu, savuta, vihellä. Ei vikakoodeja. Ahtoja kun lokitti niin sai vähemmän (0.6) kuin pyysi (1.3-1.4). Vaikutti ahtovuodolta. Irrotin bypassit, toinen vuoti puhaltamalla läpi. Metallinen versio jumissa. Vaihdoin TT mallit tilalle, 710N muistaakseni. Vika säilyi edelleen. En enempää ehtinyt tutkia vielä ja Dera lomalla tän viikon :)
    Ajellut pinta kaasulla alle 2200rpm. MAF loki (muistaakseni) näytti ihan normi lukuja, n. 300 jotain....

    Tänään vilahti EPC valo n. 2s ja sammui. Kierrokset taisi karata jopa 2800 asti :)

    Vikakoodeihin ilmeistyi:
    1 Fault Found:
    17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
    P1129 - 35-10 - - - Intermittent

    MAF:fia en vielä testannut, sitä seuraavaksi.
    Ja Deran kanssa voisi ettiä vikaa lisää kunhan saan tohtorille aikaa.

    Onko kokemuksia voiko olla joku muu vika kuin ahtovuoto tai MAF?

  • #2
    voisko bensahuurujen takaisinkierrätyksessä olla häiskää? Liekkö näissä 2.7bit sitä samaa säiliöö siellälokasuojassa mikä on 1.8T?

    Comment


    • #3
      Mulla tuli samaa vikaa kun ohitin N249:n manuaalisesti ja tyhjäkäynti oli jossain 1000-1100rpm:ssä. Laitoin N249:n takaisin ja boottasin auton (akunkenkä irti joku 3h). Sen jälkeen ei oo vaivannut.

      Comment


      • #4
        Se on kyllä johtunut jostain muusta viasta. On autoja jossa n249 on ohitettu ja ahtoja riittää eikä vikoja ole :)

        Ahtovuotoja metsästäisin ensimmäisenä.

        Comment


        • #5
          Niin siis tarkennuksena, että mulla oli sama vikakoodi mutta ahdot oli silti normaalit. Nythän n249 on mullakin ohjelmallisesti ohitettu ja ahtoja on ;)

          Comment


          • #6
            Loppujen lopuksi syy oli ahtovuoto coolerin ja imusarjan välillä.

            Pakolämpöanturia epäiltiin ensin, koska se näytti tyhjäkäynnilläkin yli 1000 asteen lämpöjä.
            Näitä ei tarvinnut kuitenkaan vaihtaa.

            Auto kunnossa ja tehot tikissä. 'Ikävintä' että auto meni kaupaksikin, nyt joutuu totuttelemaan taas alle 200hv vajaavetoisella kurvailuun vähän aikaan.

            Comment


            • #7
              No kyllä se pakolämpöanturikin olisi pitänyt vaihtaa.

              Comment

              Working...
              X