Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1,8t kohonnut tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 1,8t kohonnut tyhjäkäynti

    Elikkä ilmennyt sellainen ongelma, että paikallaan tyhjäkäynti seilaa ikävästi 1100rpm kohdilla ja ajoittain saattaa nousta vielä ylikin mutta laskee melko nopeasti takaisin. Mikäköhän saattaisi aiheuttaa tuollaista?

    #2
    Itsellä oli samoja ongelmia AEB mosan kanssa, korjaantui murtuneen huohotinletkun vaihdolla. Kannattaa tsekata huohotin ja alipaineletkut. Voihan se vika olla muuallakin, mutta tässä yksi arvaus.

    Comment


    • #3
      Kuinkakohan haitallinen kyseinen vika on(jos on), sillä pitäisi viikonloppuna pyörähtää Hesassa ja auton saa pajalle vasta ensiviikon alussa..

      Comment


        #4
        Itsellä toi vika oli päällä melkein 2 vuotta ja ei vaikuttanut ajamisenn mitenkään, ja katsastin auton myös pariin otteeseen tuo vika päällä. Vikakoodien luku ei myös olisi pahitteeksi jos omistaa vcds:än.

        Comment


        • #5
          Mistäköhän kohti "muovilaatikkoa" kannattaa alkaa letkuja tutkimaan kun ajattelin itse alkaa mahdollista murtumakohtaa etsimään. Selvennystä vielä siis, että tyhjäkäynti _ei seilaa_ vaan pysyy koko ajan 1200-1300rpm.

          Ärsyttävä vika ja meikäläistä haittaa ainakin. :E

          Comment


          • #6
            Voiko N75-venttiili vaikuttaa tyhjäkäyntiin millään lailla? Vikakoodit eivät muuta sanoneet viaksi..

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Jusutus Näytä viesti
              Voiko N75-venttiili vaikuttaa tyhjäkäyntiin millään lailla? Vikakoodit eivät muuta sanoneet viaksi..
              Ei voi.

              Comment


              • #8
                Jaa-a, mistäköhän sitä vikaa sitten lähtisi etsimään kun vikakoodit eivät muuta ilmoittaneet ja letkut käyty pintapuolisesti läpi..

                Comment


                • #9
                  En tiedä olisko kaasuläpän sopeuttamisesta iloa.

                  Tuossa ohjeet:

                  Throttle Body Adaptation:
                  Turn the key on but do not start the car.

                  [Select]
                  [01 - Engine]
                  [Measuring Blocks - 08]
                  Group 060 (Group 98 in non-DBW engines)
                  [Go!]
                  [Switch to basic settings]

                  Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB
                  adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in basic mode for about 30 seconds, then switch back to normal settings and you're all set.

                  Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä meinaa nyt usko loppua totaallisesti vian kanssa. Samassa huollossa käytetty tähän mennessä pari kertaa, jossa käyty alipaineletkut yms. läpi. Vikakoodit luettu Boschin testerillä:

                    Ensimmäisellä kerralla ilmoitetut viat:

                    P0507: Joutokäynnin säätö / Pyörintänopeus liian korkea
                    P0299: Boost pressure control / Säätörajat alitettu (turbo)
                    P1136: Addiktiivinen seoksenkorjaus (syl.- rivi 1) Järjestelmä liian laihalla

                    Koodit nollattiin, mutta toisella kerralla(eilen) ilmoitti samat, paitsi P1136 jäi pois.

                    Korjaamolta todettiin mahdollisia vikoja olevan;
                    - johtosarja
                    - joutokäynninsäädin - ilmansäätöventtiili
                    - kaasuläppämoottori
                    - kaasuläppä raskaskäyttöinen / takertelee ?
                    - moottorin ohjausmoduuli

                    Korjaamo löi tuon jälkeen kädet tiskille ja sanoivat, ettei heidän ole järkeä alkaa vikaa tutkimaan koska jokaisen osan uusiminen tulisi kustantamaan maltaita ja kun Boschin laitteisto ei pääse tutkimaan Audin sielunelämää syvemmälle.

                    Paikallinen Laakkonen ei myös ollut kiinnostunut tutkimaan, koska eivät ole valtuutettu Audi-huolto ja lähin Audi-huolto löytyy tietenkin 100km päästä.

                    Tuntuu menevän yhden joutokäyntivian etsiminen vaikeammaksi kuin alussa luultiin..

                    Comment


                      #11
                      onko ahtovuodot testattu?

                      Luulisi, että Varkaudesta löytyisi harrastajatoveri joka tuon voisi testata :)

                      Comment


                      • #12
                        Sitä en tiedä, ovatko korjaamolla ahtovuotoja testanneet. Muuten ahtaa ainakin ihan normaalisti ?

                        Comment


                        • #13
                          Auttaisikohan asiaan jos ottaisi akunjohdon vähäksi aikaa irti, niin ecu unohtaisi menneet ;)

                          Comment


                          • #14
                            Vika alkaisi viittaamaan sittenkin Rican softaan. Maanantaina testaillaan vakiosoftalla ja katsotaan mitä sitten sanoo..

                            Comment


                              #15
                              Ootko tarkistanu PCV Venttiilin että on kunnossa...? Itellä oli samantapaisia ongelia jotka korjaantu sen venttiilin vaiholla...

                              Comment


                              • #16
                                Eikös tuon kuuluisi silloin näkyä vikakoodeissa?

                                Comment


                                  #17
                                  Ei pakosti

                                  Comment


                                    #18
                                    Minulla anto juuri samoja vikakoodeja tyhjäkäynti, seokset, kaasuläpän ja turbon välinen painevuoto

                                    Tuolla oli juttua http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=95349

                                    Comment


                                    • #19
                                      PCV-venttiili tutkittu, ei vikaa. Ongelma jatkuu. Seuraavaksi varmaan auto vaihtoon..

                                      Edit: Vika selvitetty Laakkosen toimesta Lahdessa. Erittäin hyvää palvelua. Ohikulkumatkalla käväisin kyselemässä infoa vikaan liittyen ja vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä. Muutaman euron venttiili oli mennyt imusarjan alapuolelta. Ei kumminkaan PCV-vena vaan joku takaiskuvena vai miksi sitä nyt nimittivätkään..Samassa rytinässä kerkesivät vielä sen vaihtamaan. Hienoa!
                                      Viimeksi muokannut Jusutus; 6.7.2011, 23:20.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X