Elikkä ilmennyt sellainen ongelma, että paikallaan tyhjäkäynti seilaa ikävästi 1100rpm kohdilla ja ajoittain saattaa nousta vielä ylikin mutta laskee melko nopeasti takaisin. Mikäköhän saattaisi aiheuttaa tuollaista?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 1,8t kohonnut tyhjäkäynti
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jusutus Näytä viestiVoiko N75-venttiili vaikuttaa tyhjäkäyntiin millään lailla? Vikakoodit eivät muuta sanoneet viaksi..
Comment
-
En tiedä olisko kaasuläpän sopeuttamisesta iloa.
Tuossa ohjeet:
Throttle Body Adaptation:
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 060 (Group 98 in non-DBW engines)
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB
adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in basic mode for about 30 seconds, then switch back to normal settings and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
Comment
-
Kyllä meinaa nyt usko loppua totaallisesti vian kanssa. Samassa huollossa käytetty tähän mennessä pari kertaa, jossa käyty alipaineletkut yms. läpi. Vikakoodit luettu Boschin testerillä:
Ensimmäisellä kerralla ilmoitetut viat:
P0507: Joutokäynnin säätö / Pyörintänopeus liian korkea
P0299: Boost pressure control / Säätörajat alitettu (turbo)
P1136: Addiktiivinen seoksenkorjaus (syl.- rivi 1) Järjestelmä liian laihalla
Koodit nollattiin, mutta toisella kerralla(eilen) ilmoitti samat, paitsi P1136 jäi pois.
Korjaamolta todettiin mahdollisia vikoja olevan;
- johtosarja
- joutokäynninsäädin - ilmansäätöventtiili
- kaasuläppämoottori
- kaasuläppä raskaskäyttöinen / takertelee ?
- moottorin ohjausmoduuli
Korjaamo löi tuon jälkeen kädet tiskille ja sanoivat, ettei heidän ole järkeä alkaa vikaa tutkimaan koska jokaisen osan uusiminen tulisi kustantamaan maltaita ja kun Boschin laitteisto ei pääse tutkimaan Audin sielunelämää syvemmälle.
Paikallinen Laakkonen ei myös ollut kiinnostunut tutkimaan, koska eivät ole valtuutettu Audi-huolto ja lähin Audi-huolto löytyy tietenkin 100km päästä.
Tuntuu menevän yhden joutokäyntivian etsiminen vaikeammaksi kuin alussa luultiin..
Comment
-
Minulla anto juuri samoja vikakoodeja tyhjäkäynti, seokset, kaasuläpän ja turbon välinen painevuoto
Tuolla oli juttua http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=95349
Comment
-
PCV-venttiili tutkittu, ei vikaa. Ongelma jatkuu. Seuraavaksi varmaan auto vaihtoon..
Edit: Vika selvitetty Laakkosen toimesta Lahdessa. Erittäin hyvää palvelua. Ohikulkumatkalla käväisin kyselemässä infoa vikaan liittyen ja vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä. Muutaman euron venttiili oli mennyt imusarjan alapuolelta. Ei kumminkaan PCV-vena vaan joku takaiskuvena vai miksi sitä nyt nimittivätkään..Samassa rytinässä kerkesivät vielä sen vaihtamaan. Hienoa!Viimeksi muokannut Jusutus; 6.7.2011, 23:20.
Comment
Comment