Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

cmg / 6spd 01e salkun vaihteensiirtäjä välys ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • cmg / 6spd 01e salkun vaihteensiirtäjä välys ?

    eli, mites tommosessa vanhanliiton kutossalkkuisessa (varmaankin sama kuin muissa saman sukupolven salkuissa) tuo vaihteensiirtovivusto oikein toimii ?

    tänään kun ajelin töihin normaalisti, ei siis mitään poimunopeuksia tai sika-älykiihdytyksiä, vaan normi motarinopeutta, niin tuli v-kepin pituussuuntaiseen liikkeeseen +-2cm normiasennosta (yht. siis 4cm liike) välys kun vaihde on pesässä.

    vaihteet kytkeytyy edelleen ihan hienosti eikä tikun sivuttaissuunnassa ole välystä, kuten ei aikaisemminkaan.

    kyseessä ei audimiehen syndrooma, vaan joku ihan tosi omituinen juttu. koitin inter.netsistä katsella kuvaa missä näkyisi vivuston toiminta/liike että vähän pääsisi haraamaan, mutta hittolaine ku ei tullu vastaan.

    ideoita otetaan vastaan mistä lähden pöyhimään, kiitos.

    #2
    Vastaavan askin pari viikkoa sitten pudottaneena pitäis olla aika tuoreessa muistissa. Jos pääset nosturille niin siirtäjävivustot näkyy hyvän taskulampun kanssa kardaanin ja pakoputken välistä repsikan puolelta. Sitten laatikon päällä on pari palloniveltä ja säätömutterit joihin ei kyllä pääse käsiksi aski paikallaan. Niistähän on voinut jotain sit aueta.

    Comment


      #3
      Tai sitten on vaihdevivun liitoskohdasta lähtenyt ruuvi kävelemään. Vaihdevivustohan katkeaa keskeltä, ja siinä akselit ovat sisäkkäin booritetulla liitoksella joka sitten yhdellä ruuvilla kiristetään.

      Comment


      • #4
        siinä kepin luona (pussin alla) näyttäs se alapallonivel liikkuvan pituussuunnassa, pitääpä tutkia mikä tän aiheuttaapi == ongelma ei siis mikään iso, huhu.

        Comment

        Working...
        X