Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 öljysensori

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 öljysensori

    a kutosen 2,5 tdi vm. 2001 ajotieturissa palaa öljysensorin valo, osaako joku sanoa mistä päin konetta se sensori löytyy. autoon vaidettu kone v.2005 ilmeisesti uudemman tekniikan kone.

    #2
    Öljypohjasta löytyy.

    Comment


    • #3
      Itselläni sama ongelma. Mutta kysellessäni Audi-Center Airportista lähettivät räjäytyskuvan, jossa sensori sijaitsee jossain etupäässä jakohihnan takana. Kyseessä siis öljyn lämpötilasensori, öljynlämpömittari ei koskaan nouse vasemmalta mihinkään.

      Comment


      • #4
        sama vika tässäkin. öljynlämpömittari ei hievahdakkaan. mulla on uusi sensori, jonka pitäis olla öljypohjassa, vaan ei ole pohjassa paikkaa sille. oletin kun kone on vaihdettu v. 2005 että se olis hieman erilainen ja etsin piuhaa jostain öljypohjan tietämiltä, mutta ei löytynyt.

        Comment


          #5
          Lämpöanturi on perinteisesti Audin kutosissa tosiaankin jemmassa jakohihnan takana. Lämpöanturi on yksinkertainen yhdellä johdolla oleva ja maa löytyy lohkosta.

          Comment


          • #6
            Apropoo rupesin vain miettimään, että mitähän tietoa se kone/ecu ajossa käyttää/tarvitsee? Eli vaikuttaako öljynlämpötieto ahtoihin tms. Luuleeko konetta kylmäksi ja ahtaa varovaisemmin? Jos joku olisi siis hypoteettisesti vaikka ohjelmoinut ecun uusiksi, meneekö osa mahdollisesta suorituskyvyn noususta hukkaan? Krrhhmmm.

            Comment


              #7
              Ei (muistaakseni) ole dieselikutosessa jakohihnan takana antureita. Pari on ahtimen vieressä öljyputkessa (paine + lämpö ?) ja sitten pohjassa tuo tasoanturi.

              Comment


              • #8
                nostatin auton korjaamolla ylös, eikä öljypohjassa ainakaan ole anturia joten täytyy tutkia näitä muita vaihtoehtoja. kiitos kaikille vinkeistä ja kirjoitelkaa palstalle jos tulee jotain uutta mieleen. Kiitos!

                Comment


                  #9
                  AudiWorldin palstalla olisi tieto, että olisi lämpösensori samassa tuon tasoanturin kanssa. Tarvike osassa ei ainakaan ole tuota. Seuraavaksi varmaan kokeilen ihan merkki anturia tuonne öljypohjaan.

                  Itselläkään ei tällä hetkellä öljyn lämmöt hievahdakkaan. Vaihdoin siis aikaisemmin tarvike osan tuonne pohjaan, kun herjasi tuota öljykannua, jossa oli sensor-teksti. Herja hävisi, mutta lämmöt ei nouse.

                  Comment


                  • #10
                    Saattaa kuitenkin olla tuossa TDI:ssä ahtimen öljyputkessa, kuten Jani sanoi. Laitetaan tuohon vaihteeksi SSP 183 2,5 TDI AFP ja sieltä sivu 18 :http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_183.PDF

                    Comment


                      #11
                      Katos vaan, pääsi unohtumaan että oli dieseli kutosesta kyse :)

                      Comment


                        #12
                        Tuo tasoanturi on vain longlife-koneissa joka tosin kysyjän 2001 pitäisi jo olla.

                        Comment


                          #13
                          Eikös tasoanturi löydy myös vanhemmista, jos autossa on FIS?

                          Comment


                            #14
                            Omassa biturbossa tuo ainakin löytyy (ja myös FIS), eikä muistaakseni ainakaan huoltokirjan mukaan ole ollut longlife-ohjelmassa.

                            Comment


                              #15
                              Taitaa olla niin kun herrat tuossa edellä sanovat, longlifessa kuitenkin aina.

                              Comment


                              • #16
                                http://i909.photobucket.com/albums/a...ljysensori.jpg

                                Eikös tuo tuolla jakohihnan kätköissä majaile?

                                Comment


                                  #17
                                  Joo, bensakutosessa. Jassin kuvassa pos 27 dieselissä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    löytyikö nicnetin ongelmaan ratkaisu?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Pystyyköhän tuota anturia vaihtamaan purkamatta jakopäätä?

                                      Ja onkohan ARJ -00 koneessa tuolla jakopäässä vai öljypohjassa?

                                      Mittari ei nouse, vcds piirtää tasaista 48 astetta aina.

                                      Comment


                                        #20
                                        Onkohan tähän ARJ-koneen anturin sijaintiin löytynyt vastausta?

                                        Oire: Lämpimässä koneessa öljyn lämpö käy ylhäällä, kun virran kytkee, mutta sen jälkeen laskee tuonne 48 asteeseen. Kun virran käyttää pois ja kytkee takaisin, niin sama toistuu.

                                        Uusi öljypohjan SWAG 32 92 4380 anturi ei korjannut tätä vikaa. Korjasi vain öljytason vian. Jossain olen nähnyt juttua, ettei tarvikeanturi toimisi. Miten tuollaisen testaa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itselläni teki samaa 1.8t APU koneen kanssa. Öljynlämpötila oli siellä alarajalla. Joskus käynnistettäessä tai jos ajoi jostain töyssystä tai jyrkästä rampista saattoi lämpötila näyttää hetkellisesti oikeaa. Syynä oli tarvikeanturi ja kun vaihdoin aidon niin toiminut ongelmitta. Ei kai sitä voi testata, kuin vaihtamalla aidon. Onneksi omassa oli helposti öljypohjassa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Eipä mitään, muistin moottoritunnuksen väärin.
                                            Viimeksi muokannut TDIq; 9.9.2014, 15:34.

                                            Comment


                                              #23
                                              Itellä teki febin anturi samaa. Kun vaihtoi orggiksen tilalle niin homma korjaantui.

                                              Comment


                                                #24
                                                Lasketaanko tässä tapauksessa Hellan anturi 6PR 008 079-041.2 orggikseksi?
                                                http://profiteile.de/sensor-motoroel...-008-079-041-2
                                                http://www.europaparts.com/oil-level...j0907660b.html

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Onko asia selvinnyt?
                                                  Mulla on myös öljyn lämpömittari joka ei liiku mihinkään, VCDS:n kanssa sieltä tulee jatkuvasti tieto +31*C. Audiforum saitilla tuumailivat, että ainoastaan Hellan valmistamassa tasoanturissa on tuo lämpötilamittaus (???). Edellisen omistajan aikana tasoanturi oli vaihdettu 70€ versioon...
                                                  Viimeksi muokannut Juniku; 27.9.2014, 08:30.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Mulle on tulossa alkuviikosta uusi Hellan anturi kun juuri tällä viikolla sellaisen tilasin. Kerron sitten miten kävi kunhan teen öljynvaihdon. Vanha piippaa vähän väliä vikakoodia, short to ground ja short to positive. Lämpöviisari heittelee samalla eestaas öljynlämpömittarissa eli vika ei ole täysin sama mutta samalle sylttytehtaalle jäljet johtavat.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ei vielä... huusin eBaysta £10 aidon Audin anturin, mutta myyjä ei ole pariin viikkoon vastannut yhteydenottoyrityksiini, eikä myöskään päivittänyt lähetyskuluja. Taisin saada liian halvalla, eikä myyjä tahdo myydä... Taidan laittaa negatiivisen palautteen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Joo.
                                                        74GBP + rahti näyttää olevan hintaa alkuperäisellä Hellan anturilla 1J0907660B
                                                        Pirullisen tempun on tarvikeosan valmistaja tehnyt, ilmeisesti lämpötila-anturin paikalle on laitettu vastus(?), jonka auto tulkkaa ~30*C lämpötilaksi, ilman sitä sieltä tulisi vikakoodi (short to positive / short to ground).
                                                        Viimeksi muokannut Juniku; 30.9.2014, 18:05.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kannattaa paikallisesta Motonetista kysäistä mitä on hyllyssä. Ainakin Vantaalla on joskus Hellaa ollut.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Muistaakseni noin 100€ maksoi Tepolta tuo alkuperäinen Hellan anturi (1J0907660B) 1.8t (APU) moottoriin. Voisin kuvitella että aika samoissa on muihinkin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X