Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 öljysensori

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Saksasta Hella 6PR 008 079-041 ilman VAG-numeroa 44,55 € + postit 16,95 € = 61,50 €
    Samalla postimaksulla tulee enemmänkin tavaraa, esim keväällä paketissa oli jarrulevyt ja kytkinsetti.

    Motonet: 37-0701 Öljytason anturi VAG 97- 69,90 €

    Tepolta: 1J0907660B ÖLSENSOR Suomi-hinta 121.47 € Speedin hinta 102.63 €

    Comment


      #32
      Ölppäsensori

      Nyt on sitten vaihdettu tällainen anturi:
      http://www.ebay.com/itm/121384072202

      Oireet yhä samat: Kun kääntää virta-avaimesta virrat päälle (tai käynnistää auton), niin mittari nousee hetkeksi näyttämään järkevää lukemaa, mutta hiipuu ehkä 5-10 sekunnissa takaisin 60 asteeseen. Tätä voi toistaa loputtomiin.

      Mitähän dataa tuo anturi antaa ulos, kun sinne menee +12V ja maa ja kolmas piuha on se output? Tämän anturin pitäisi kuitenkin osata kertoa sekä öljyn loppuminen että lämpötila.
      Viimeksi muokannut pta; 10.7.2015, 03:01.

      Comment


        #33
        Ei nuo kiinanpiraatit tuon paremmin toimikaan jos tuommoisen 15$ osan olet laittanut.

        Comment


          #34
          Itsellä oli sama ongelma tarvike anturin kanssa. Orgiksen kun vaihtoi tilalle, niin kaikki toimi taas normaalisti.

          Comment


            #35
            1j0 907 660 b = 6pr 008 079-041

            Otin kiinalaisen Hellan kopion pois, kun se vuoti öljyä liittimen läpi. Samalla perehdyin vähän enemmän anturin sielunelämään: Se tarvitsee +12V ja maan toimiakseen, ulos tulee pulsseja, joiden pituus kertoo öljyn määrästä ja sen lämpötilasta.

            [COLOR=#1155cc]http://www.volkspage.net/[/COLOR][COLOR=#1155cc]technik/ssp/ssp/SSP_224.pdf[/COLOR]
            http://www.alm.hk/tiny/tinytog.php

            Seuraava steppi on katsoa tuosta Febin anturista oskilloskoopilla minkälaista dataa mittaristolle tulee. Kiinan kopion ajattelin myös mielenkiinnosta mitata. Päivittelen tänne kuinka vianetsintä etenee.

            Koeajo läppäri autossa kiinni: VAG-COM 17-Instruments/Group 050 näyttää lämpimällä (90 °C) moottorilla öljyn lämpötilaksi 48 °C ja mittari 60 °C. Virrat päälle kytkiessä mittaristossa öljyn lämpö hyppää 90 °C asteeseen, josta se pienenee lukemaan 60 °C noin 10 sekunnissa sen jälkeen, kun OK-teksti häipyy FIS-näytöstä. Tätä virrat pois-päälle voi toistaa loputtomiin ja aina lämpömittari hyppää hetkeksi näyttämään luullakseni oikeata 90 °C lukemaa.

            Output testillä lämpömittarin viisari menee ensin 180 °C ja sitten pysyy 120 °C lukemassa vaikka kuinka pitkään. Tästä voisi päätellä ettei viisarimittarissa ja sen ohjauksessa ole vikaa.

            EDIT: liitteenä vasemmalla Saksan varaosakaupan versio ja oikealla halpa Kiinan eBay-versio. Yllättäen kiinalaisessa työn jälki näyttää laadukkaammalta.
            Attached Files
            Viimeksi muokannut pta; 13.4.2017, 19:57.

            Comment


            • #36
              Tasoanturi Kiinasta 6,06€, rahti 6,08€.
              http://www.aliexpress.com/item/New-O...c-988ed3413490

              Ilmoituksen teksti on miekenkiintoinen.
              [COLOR=#ff0000]About our company:[/COLOR]
              We are professional AUDI VOLKSWGEN & SKODA autoparts dealer in China and can order genuine Audi Volkswagen Skoda parts and acessoreis directly from official warehouse centers.We are located in Beijing and have our own workshop and large warehouse.Audi warehouse center is just next to our company.We have been in this field for almost 10 years. We distribute genuine Audi Volkswagen Skoda autoparts and accessories to China other cities at present.Now we are happy to distribute genuine Audi Volkswagen Skoda autoparts and accessories to all of the world.If you are Audi Volkswagen Skoda Auotparts & Autoaccessories dealers in your country ,if you want to establish long term businesss relationship ,please contact with us any time at your convience.We are always here.

              Comment


              • #37
                Uskoo ken tahtoo. Perus kiinan toimittajan soopaa.

                Comment


                • #38
                  Kaverilla Audi A3 ja tasoanturi hälytti jatkuvasti vaikka öljyä oli riittävästi. Hän oli nähnyt you-tubesta, että sen voi vaihtaa poistamatta öljyä koneesta. Imuri kytketään öljyn täyttöaukkoon vaihdon ajaksi. Vaihto oli onnistunut hyvin tällä keinolla.

                  ps Anturi e-baystä, hinta alle 6€.

                  Comment


                    #39
                    BTDT
                    - Se halpa kiinalainen Hellan laatikossa myytävä "Made in Germany" anturi ei näytä öljyn lämpötilaa. Se jopa vuoti öljyt läpi.
                    - Febin tarvikeanturi ei myöskään näytä öljyn lämpötilaa.
                    - Hellan Saksasta ostettu anturi toimii. Vaihdoin juuri sellaisen.

                    Öljypohjan reikä on sen verran suuri halkaisijaltaan, että aika hyvä imuri saa olla jos öljyjä poistamatta anturin vaihtaa - eikä siis sotke paikkoja öljyyn. Youtubevideo.

                    Comment

                    Working...
                    X