Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t öljynkierto-ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t öljynkierto-ongelma

    Potilaana on 1.8t (BEX), josta on nyt selvinnyt, että koneessa ei kierrä öljy. Tuo on testattu ihan niin, että otettu suodatin pois ja startilla pyöritetty, ja ei tullut öljyä. Vaihdoin uuden sihdin, mut vanhakaan sihti ei ollut tukossa.

    Nyt ennenkuin alan repimään öljypohjaa irti, niin voiko tuo johtua jostain muusta kuin viallisesta öljypumpusta?
    Onko suodatinjalassa jotain mikä voi estää öljyn kiertämisen?
    Onko näistä 1.8t:sta mennyt paljon öljypumppuja?
    Viimeksi muokannut Teemu M; 19.11.2012, 19:23.

    #2
    Eikös noissa ole ollut ongelmia öljysihdin tukkeutumisen kanssa?

    Comment


      #3
      Ööh, aika hyvin luettu tuo Teemun kirjoitus :)

      Comment


        #4
        Teemun tekstissä todetaan uuden sihdin vaihto. Joten se ongelma tuskin tässä on.

        Mikko prkl, kerkes edellisellä minuutilla.

        Comment


          #5
          Oho, meni tuo kohta kokonaan ohi että sihti vaihdettu. :)

          Comment


            #6
            Eipä siellä paljoa muuta vikaa voi olla kuin joko pumppu ei pyöri (tuskin mahdollista), tai se on rikki. En tiedä josko rajoitinventtiili voisi rikkoutua niin ettei yhtään öljyä tulisi pumpusta pihalle?

            Comment


              #7
              Lykkää pumpulle jostain siemenöljy ja yritä uudelleen.

              Comment


              • #8
                Komppaan Teppoa. Jos seissyt kauan ilman öljyjä, saattaa pumppu olla "kuivunut".
                Jos et saa siemenöljyä sisään, niin kokeile reilulla ylitäytöllä.

                Comment


                • #9
                  Kone on kuulemma seissyt pitkään, että voi olla sitten tuosta se vika. Enpä ole edes kuullut että tollainen pitää tehdä. Tuo pumpun esitäyttö kuulostaa sen verran haasteelliselta tehtävältä öljypohja paikallaan, että täytyy testata tuota ylitäyttöä.

                  Comment


                    #10
                    Vastavirtaanhan sitä pumppua täytetäänkin, jos kone paikallaan eli käytännössä suodattimelta yrittämään.

                    Comment


                    • #11
                      Otin ton suodattimen jalan pois ja täytin sieltä reiästä öljynvaihtopumpulla. Mulla on irtolohko tossa tallilta, niin siitä yritin katsoa, että mistä reiästä tulee tavara pumpulta jalalle. Pumpulle asti en kyllä millään saanut tungettua tuon öv-pumpun letkua, kun se kanava kääntyy heti jalan jälkeen jyrkästi. 5 litraa laitoin siitä reiästä lisää, että nyt on koneessa 9l öljyä, mut jalasta ei vaan tule mitään kun starttaa.

                      Pitääkö toi jalka olla paikallaan, ennenkuin öljyä pitäisikään tulla? Siellähän on jalassa jousi, ym osia, että vaatiiko se niitä ennenkuin öljy kulkee?
                      Tuli vasta nyt kotona mieleen, että olisiko jalka pitänyt laittaa takaisin, ennenkuin sieltä edes voi tulla mitään.

                      Comment


                      • #12
                        Löytyi syy tuohon, että miksei öljy kiertänyt. Oli öljypumpun käyttörattaan pultti poikki ja ratas irti...
                        Mulla on yks reilu 100tkm ajettu öljypumppu, mut täytyy varmaan hakea uus, kun on niin vittumainen homma toi öljypohjan irroitus.

                        Comment


                          #13
                          Eli se on sittenkin mahdollista ettei pumppu pyöri ;)

                          Mikähän sen on katkaissut? Onko laakerit nyt sitten vainaat?

                          Onko tuossa koneessa samanlainen öljypumppu kuin AEB:ssa? Itse tarvitsen pumpun siihen.

                          Comment


                          • #14
                            Joo näköjään näissä hommissa kaikki on mahdollista. =)

                            Enpä osaa sanoa mikä on katkaissut pultin. Voikohan olla, kun on seissyt kauan ja pumppu tyhjentynyt, niin sitten kun lyöty käyntiin, niin voiko siitä tulla ylimääräistä rasitusta.

                            Täytyy ottaa ainakin yks kampuran pukki auki ja kattoa miltä laakerit näyttää. Jonkun aikaa toi kävi tyhjäkäyntiä ilman öljykiertoa, että mitenköhän nopeesti ne mahtaa sitten mennä.

                            Otan kuvan tosta pumpusta.

                            Comment


                            • #15
                              Tuon näköinen on tuo pumppu. Mikäköhän pultin on sitten poikkaissut, kun ei ole pumppu jumissakaan.

                              Viimeksi muokannut Teemu M; 19.11.2012, 19:24.

                              Comment


                                #16
                                Tuo on samantyyppinen kuin 2.7:ssa, AEB:ssa on oma apuakseli mikä pyörittää pumppua, eli siis ihan erilainen.

                                Itseäkin kiinnostaa nyt vielä enemmän että mikä sen rikkoi koska se on samanlainen kuin biturbossa :) Uusi tyyppivika jumalmoottoriin? ;)
                                Viimeksi muokannut okkim; 20.5.2011, 07:28. Perustelu: +l

                                Comment


                                • #17
                                  Uusi tyyppivika jumamoottoriin? ;)
                                  Kyllähän niitä vielä muutama mahtuu lisää. =)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuskimpa on mitään kulunut rikki pienestä käytöstä. Se ei varoittanut öljynpaineista? Ellei joku ole jo käyttänyt sitä ennen sinua ja ilman öljynkiertoa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Toi oli aika ihme homma, kun öljynpaineen varoitus tuli vasta kun nostin kierroksia n. 3000:een. Eli tyhjäkäynnillä kun kävi alkuun, niin ei öljynpaineesta tullut varoitusta. Voihan olla että pultti hajosi vasta kierroksia nostaessa, mut venakopan kannen alla oli kuitenkin sen verran kuivaa, että en usko sinne tulleen öljyä edes tyhjäkäynnillä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Teemu M Näytä viesti
                                        Toi oli aika ihme homma, kun öljynpaineen varoitus tuli vasta kun nostin kierroksia n. 3000:een. Eli tyhjäkäynnillä kun kävi alkuun, niin ei öljynpaineesta tullut varoitusta. Voihan olla että pultti hajosi vasta kierroksia nostaessa, mut venakopan kannen alla oli kuitenkin sen verran kuivaa, että en usko sinne tulleen öljyä edes tyhjäkäynnillä.
                                        Kaverilla teki viallinen öljypumppu aivan samaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oiskohan tuossa sama, kuin B7 malleissa, että mittaa paineen kun kierroksia 2500 tai yli?
                                          Viimeksi muokannut gedu; 21.5.2011, 23:00. Perustelu: ei perkele mitään audiworld vastauksia

                                          Comment

                                          Working...
                                          X