Jees, eli 4.2 ABZ (32V) nostaa lämpöjä jo 30minuutin ruuhka-ajossa lämpimällä säällä. Nousee yli sataseen, enkä fiilistele tätä ominaisuutta liiaksi. Kun motarille pääsee niin laskee taas 87 tienoille. Vika siis ilmenee häiritsevästi yli 20 asteen ilmoilla.
Olen huomannut ettei sähköflekti toimi ikinä auton sammutuksen jälkeen jälkijäähdytyksen ominaisuudessa. Pyörii kyllä kun moottori on päällä, silloinkaan et tiedä pyöriikö maksimeja. Pöhisee, muttei tunnu että henkensä pitimiksi pyörisi. Pitäisikö A8:ssa jäädä pyörimään vaikka vetäsee avaimen virtalukosta?
Vaihdan termarin nyt anyway tosta ettei vika vain olisi siinä. Epäilen kuitenkin kun talvisin ongelmaa ei ole ja kone käy 87 asteessa. Termari on uusittu hieman yli vuosi sitten ja litkutkin kokonaan viime syksyllä. Viskolaakeri/-kytkin vaihdettu myös samaan aikaan.
Arvaukseni siis osuu joko sähköflektin toiminnan vajaavuuteen, syylariin(tukkoinen) tai mahdollisesti epäkuntoisen (huusi perkeleesti) kiertovesipumpun (valve unit) sähköjen irtirepäisyyn. Sähköinen kiertovesipumppuhan pitiäisi olla vain suhari-käyttöön tarkoitettu lisämauste, että saa kabiiniin lämpöä kiertovedestä kun moottori on sammuksissa. Konsolista löytyy REST-asento tätä lisäfeattia varten.
Vinkkejä tai kokemuksen rintaääniä? Ei uskalla enää lähteä ruuhka-aikaan sohimaan HKI:n keskustaan.
EDIT
Kiertovesipumpusta/Valve unitista:
Jos kiertovesipumppu ääntää/ulisee vaikkei REST-toiminto ole päällä, eikö se tarkoita että kyseinen pumppu toimii jollain tasolla vaikkei sitä erikseen kytke päälle?
Olen huomannut ettei sähköflekti toimi ikinä auton sammutuksen jälkeen jälkijäähdytyksen ominaisuudessa. Pyörii kyllä kun moottori on päällä, silloinkaan et tiedä pyöriikö maksimeja. Pöhisee, muttei tunnu että henkensä pitimiksi pyörisi. Pitäisikö A8:ssa jäädä pyörimään vaikka vetäsee avaimen virtalukosta?
Vaihdan termarin nyt anyway tosta ettei vika vain olisi siinä. Epäilen kuitenkin kun talvisin ongelmaa ei ole ja kone käy 87 asteessa. Termari on uusittu hieman yli vuosi sitten ja litkutkin kokonaan viime syksyllä. Viskolaakeri/-kytkin vaihdettu myös samaan aikaan.
Arvaukseni siis osuu joko sähköflektin toiminnan vajaavuuteen, syylariin(tukkoinen) tai mahdollisesti epäkuntoisen (huusi perkeleesti) kiertovesipumpun (valve unit) sähköjen irtirepäisyyn. Sähköinen kiertovesipumppuhan pitiäisi olla vain suhari-käyttöön tarkoitettu lisämauste, että saa kabiiniin lämpöä kiertovedestä kun moottori on sammuksissa. Konsolista löytyy REST-asento tätä lisäfeattia varten.
Vinkkejä tai kokemuksen rintaääniä? Ei uskalla enää lähteä ruuhka-aikaan sohimaan HKI:n keskustaan.
EDIT
Kiertovesipumpusta/Valve unitista:
Jos kiertovesipumppu ääntää/ulisee vaikkei REST-toiminto ole päällä, eikö se tarkoita että kyseinen pumppu toimii jollain tasolla vaikkei sitä erikseen kytke päälle?
Comment