Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 vaihdelaatikko

    Nyt kaivattais vähän apua.

    -99 a3 1.8t/AJQ, tuonti etuveto, hajosi tasauspyörästö. Laatikko o tyypiltään DUE.

    Kyseistä laatikkoa o tullu metsästettyä suomen kamaralta mutta tuloksetta. Ulkomailta kyllä löytys.

    Muun tyyppistä laatikkoa löytys, esim DUU. Käykö mitkä tyypit heittämällä paikoilleen ja mitä eroavaisuuksia näissä on? Kestävyys, välitykset yms?

  • #2
    No DUU loota on 02K laatikko kun tuo sun laatikko taitaa olla 5 vaihteinen 02J.
    Eli tilalle pitää saada samaa laatikko perhettä edustava yksilö mielellään myös bensakoneesta, että ei tule aavikko välityksiä.

    Comment


    • #3
      Ketä tähän perheeseen kuuluis? :)

      Comment


      • #4
        DZK, EBN, EWC, EGY, EHA, ENJ, ESV, EWU, EXD, EXE ja FBX vaihteistot PITÄISI olla sopivia nopeasti vilkaistuna. Joissain malleissa on tehty päivityksiä valitsinmekanismiin, joten kannattaa varmistaa sopivuus vielä.

        Comment


        • #5
          Menee vähän ohi alkuperäisen topicin, mutta koitetaan.

          Hankin juuri A3:sen 1.6 moottorilla, jonka jälkeen löysin audifinnsin ja jonka jälkeen löysin tiedon DUU-vaihdeboksista ja tässä on huoltokirja kädessä jossa lukee nuo samat maagiset kirjaimet.

          Onko kaikki nuo boksit paskoja vai voisiko mulla olla käynyt tuuri sittenkin? Jotain eri versioita ym?
          Viimeksi muokannut atror; 12.6.2011, 21:35.

          Comment


          • #6
            No niissä on olemassa muualla kuin suomessa tunnustettu valmistusvika. Olet varmaan lukenut mitä niistä hajoaa ja miten.

            Jos haluat pitää lootan edelleen ehjänä, et aja alle 2000rpm tai vedätä isolla vaihteella pieniltä kierroksilta. noilla keinoilla pysyy niitit ehjänä kun niihin kohdisteta tarpeetonta rasitusta. Haittana tästä on että mitään ekoajoa ei voi harrastaa.

            Comment


            • #7
              Onko tietoa noista "ensioireista"?

              Kun välillä tuntuu että vaihteita on vaikea saada silmään (verrattuna 97 a6 c4, paljon enemmän ajettu..), ja kun ykköseltä vaihtaa kakkoselle jos on kunnolla kierroksia niin saa olla tosi tarkkana ettei kuulu rutinaa boksista. Luulin ensin että nuo on ominaisuuksia tai vika on käyttäjässä, mutta nyt on ruvennut mietityttään..

              Auttaako vaihteistoöljyjen uusiminen mitään?

              Comment


              • #8
                Tuo loota on tarkka öljyistä, parhaat on ollut motulin ja redlinen öljyt, muilla sai vaan synkrot rusahtelemaan. Ja niitit ei oikeen oireile mitenkään, että niitä tuntisi. Tulee vain niitti tai pari kopasta läpi ja sitten vasta huomaa että joku hajosi.

                Comment


                • #9
                  Pitää vaihtaa nuo öljyt, jos kestäisi paremmin. Onko minkälainen jumppa? Pystyykö tekemään itse helposti? En haulla löytänyt, mutta onko aiheesta jo jotain "ohjetta" olemassa itse hommaan ja sitten oikean öljyn valitsemiseen? http://www.roadmachine.fi/gearoil.html


                  Nyt on hyvä syy olla ekoilematta ja murehtimatta bensankulutusta sitten..

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Jonde Näytä viesti
                    Ja niitit ei oikeen oireile mitenkään, että niitä tuntisi. Tulee vain niitti tai pari kopasta läpi ja sitten vasta huomaa että joku hajosi.
                    Itsellenihän kävi juuri noin ^_^

                    Comment


                    • #11
                      Drunkenmunky: kuinka kalliiksi tuli ja paljonko oli kilometrejä alla?

                      Comment


                      • #12
                        Jonnekkin tänne foorumille postailinkin hintaa, mutta itse tehtynä tehdasuusi vaihdelaatikko Laakkoselta haettuna hintaan 1700€ joka toki edellytti vanhan viemisen sinne. Ilman vanhaa vaihteistoa hinta olisi ollut 4300€ kieppeillä.
                        Kilsoja oli vanhalla laatikolla alla n.170tkm

                        Comment


                        • #13
                          Noniin tuli sitte korjaamolta viestiä että pitäisi siis etsiä audiin uusi laatikko. Oli senverran rojua tullu 6v manuaalin öljyn seasta etten pääse kytkimen vaiholla (jolla on muuten ajettu se 50tkm vasta ja lootalla 285tkm.) kysyisinkin tietäjiltä että riittääkö että täsmää vaihteistokoodi JLR? Vai täytyykö täsmätä myös varaosanumerot. 02Q 300 015 X Ja uusi 02Q 300 042 LX. Käykö joku muu laatikko? Kyseessä siis bkd kone ja auto on quatro. Mistä parhaiten löytää laatikon?

                          kiitos jo etukäteen

                          Comment


                          • #14
                            Nopein varmaan kotimaiset purkaamot. Myös erinäisiä varaosa-autoja varmaan löytyy ympäri internettiä, vähän varmaan tuurissaan, miten sattuu löytymään (koska FB-kirppikset ja hakutoiminnot).

                            Ruotsista löytyy purkaamoilta kivasti tavaraa. Niihin tulee tietysti rahti päälle, mutta voi silti jäädä samoihin hintoin Suomi-purkaamojen kanssa.

                            Vaihteiston mallin pitäisi riittää, yleensä kulkee kyllä käsikädessä varaosanumeron kanssa. Varmasti sinne käy joku muukin vastaavaan tekniikkaan naitettu laatikko, kunhan vaan perien välitykset ovat samat.

                            Comment


                            • #15
                              Skodassa (octavia) lienee sama tekniikka (1.6 bensa) kun saman ikäluokan a3?
                              Viimeksi muokannut peeki; 5.4.2022, 22:31.

                              Comment

                              Working...
                              X