Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 vm.98 kardaanin irroitus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S4 vm.98 kardaanin irroitus?

    Neuvoja kaivattaisi miten kardaanin saa irti vaihdelaatikosta?
    Kaikki pultit irti ja jäi pätkä askia kardaaniin,mutta laipat olisi saatava irti.
    Kuva irrallaan olevasta kardaanista auttaa myös.
    Viimeksi muokannut gedu; 6.5.2011, 17:45. Perustelu: kyllä se vastaus tähän ketjuun tulee.

  • #2
    Siitähän se lähtee kunhan vaan kardaanin laipan pultit on irti. Ei se muulla siinä kiinni ole...

    Comment


      #3
      Kyllä se siitä lähtee, käytä niin paljon voimoo että pelkäät kardaanin puolesta :)

      Comment


        #4
        Joskus voi olla tiukassa, mutta esim lyömällä sopivalla taltalla siihen nivelessä olevaan uraan sen on saanut irti.

        Comment


        • #5
          Paineilmatalttaa siihen nivelen uraan. Lähtee nätisti.

          Comment


          • #6
            Kiitoksia ohjeista usko vain meinasi loppua kesken.Liitoksethan ovat samanlaiset etuvetarilla.Taltta ja vasara paras työkaluyhdistelmä lisäksi kun pyöräyttää ja lyö eri kohtiin.

            Comment


            • #7
              Ei ole koskaan tullu irrotettua Audista kardaania joten pitää nyt kysyä että millanen avain ja minkä kokonen siihen tarvitaan? B5 kyseessä. Etupää olis tarkotus vain ottaa irti.

              Comment


                #8
                Kutosen kuusikololla aukeaa.

                Comment


                • #9
                  Olin jo varautunut XZN:ään. No, hyvä tietää :)

                  e: Tarviikos kardaanin kiinnitys tätä?
                  Viimeksi muokannut horch; 14.4.2014, 14:38.

                  Comment


                  • #10
                    Ite käytän aina, ei varmaan välttämätöntä, mutta sama pelata varman päälle.

                    Comment


                      #11
                      Hyvin on pysynyt ilmankin.

                      Comment


                      • #12
                        Käsimomentilla vai oikein momenttiavaimen kanssa?

                        Comment


                          #13
                          Käsimomentilla, tiukkaan. Siellä on kovat pultit, kestää kyllä kiristää.

                          Comment


                            #14
                            Avatessa kannattaa lyödä sitten heti ekalla yrityksellä avain kunnolla sinne pultinkantaan. Ovat meinaan yleensä tiukassa ja sitten on kivaa kun kanta nylppää.

                            Comment


                              #15
                              Ja jos on paljon hiekkaa ja mujua niin ekaks jollain ruuvarilla hieman suurimpia paskoja pois, hylsy/kuusiokolo paikoilleen vasaran saattamisella.

                              Pari kertaa olen ottanut noita pultteja kantapään kautta pois. Siinä kohtaa kun pyöräyttää yhden pultin pyöreäksi niin ei samaisessa autossa tule toistettua sitä...

                              Comment


                                #16
                                Jarrukliineri ja meisseli on tehokas yhdistelmä nuiden xzn ja muiden vittumaisten kantojen puhistuskeino.. :)

                                Comment


                                • #17
                                  Ja paineilma pistooli jos vain löytyy.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X