Omaan tuollaisen A6 2.8l V6 Quattro -95 vermeen ja ihan mielenkiinnosta tuli mieleen, että miten tuollainen swappi onnistuisi. Tuolla korilla tietääkseni on isompaakin konetta ollut joten meniskö 4.2 litrainen heittämällä sisään vai pitääkö tehdä jotain muuta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.8l V6 -> 4.2 l V8
Collapse
X
-
kysymys on melko laaja, ja kaiken kaikkiaan aika tyhmäkin, mutta kokeillaa vastata :
pitää vastata verrokkiautoa akseleiltaan, jousiltaan, iskareiltaan, vakaajiltaan, voimansiirron komponenteiltaan ja jarruiltaan.
eli hankit pihaan tommosen 4.2 purkuautoksi ja rupeat vaihtamaan palikoita....... ei mutta, näin menisi vituiksi kuin kokosikalihakeitto - ensiksi tarvitset maahantuojalta / viralliselta jm/huoltopisteeltä vaihdettavien osien listan, eli mitä eroa on pikkulohkoisessa ja isolohkoisessa.
sittenkun osat on vaihdettu (aika iso nippu hilua) tarvitsee vielä tehdä koriin sähkötyöt ja käydä naitattamassa mahdollinen ajonestokin uudelle ekulle.
sitten taitaa olla vuorossa korjaamoreissu missä tarkistavat että asialliset osat on vaihdettu ja tämän jälkeen vertailumoottoreiden tyyppihyväksyntälappujen kanssa konttorille - missä laittavat sitten valmiiksi toimitettuihin dokumentteihin leiman.
maksaa oikein toteutettuna ~5-6ke paperisotaan ja tarkistuksiin + purkuauton hinta.
jotkut saavat puhumalla jotenkin ehken halvemmalla, tai menemällä tietämättömälle konttorille.
lopputulema > c4-korisen a6:n hinta on edelleen se 4-6ke, mutta auto on hyvin toteutettu tekniikanvaihtopeli, kun samaan hintaan ja vaivaan olisi sitten saanut jo ässäläisen pihaan seisomaan.
mullois tossa tommonen kasikoneinen, osta siitä ja älä raavi päätäsi leimajuttujen kanssa.
lisäys :
yleensäottaen kannattaa mallisarjan keskelle tehtävät moottoriswapit koittaa pitää minimissään vaivaa ajatellen, helpommaksi tulee hommata mallisarjan tehokkain ja sitä lähteä twiikkaamaan, paperisota on toooodeeeella paljon helpompaa.
ostaa sitten vaikka valmiiksi rikkinäisen mihin pitää jotain vaihtaakin.
-
Tai sitten tuikkaat ahtimen tohon läskimoottoriin... Pitäs hyvin tehtynä olla tehoiltaan ainakin lähellä 4.2:n, ellei jopa enemmän, mutta taitaa olla niin koukeroista nuo lupa-asiat, että tulee halvemmaksi/helpommaksi vaihtaa suoraan siihen S6:n?!
Comment
-
Sit ottaen huomioon että on 4.2 V8:ja ja sitten on 4.2 V8:ja. En näe paljon hyötyä tehdä swappia vaikka surullisenkuuluisaan ABH öljypruuttaan. Sit joku AKH/AHK/AKG aikakauden kone maksanee ehjänä sen verran että fiksummaksi tulee myydä oma vanha ja ostaa S6 tai A8 jossa on tuo haluttu pata vakiona.
Työn määrä on joka tapauksessa valtava etkä myydessä tule koskaan saamaan enempää kuin tuolla orkkiskoneellakaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sakarivo Näytä viestiIhan mielenkiinnosta kyselen, onko tuota c4 a6:sta saanut v8:lla? C5 a6:stahan tuo kyllä löytyy.
Comment
Comment