Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 logitusta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 logitusta.

    Logitin ässää ja olisi muutama kysymys.

    jos max arvo maffille täyskaasu kiihdytyksessä on n.260g/s niin onko maf silloin ehjä?

    Ja jos maf on ehjä kyseisellä arvolla niin meinaako tuo sitten ettei auto ole lastutettu?

    #2
    Eikö tuo viittaa noin 320 hevosvoimaan (260/0,8). Eiköhän sieltä lastu löydy ja siihen nähden maf taitaa antaa ihan oikeaa arvoa.

    Comment


    • #3
      Selvä homma. piti vain varmistaa viisaammilta.

      Mutu tuntuma kun välillä sanoo että auto menee ei mene menee ei mene ja jossain 4-5000 kierroksilla tulee semmoinen nykäisy kuin pätkäsis sytytystä tms.

      Edit. Niin juu ja semmonen outo homma kans välillä , että kun käynnistää auton kylmänä niin kierrokset "huutaa" noin 1400rpm:ssä kunnes ne laskee about parin minuutin päästä normaalille tasolle.

      Vaihdoin tulpat ja silläaikaa otin akun irti , että auto ns. nollautuu ja tämän jälkeen vetoja on huomattavasti enemmän. Tosin edelleen on tuo kierroksen kylmänä homma. Samaa tekee vaikka olisi +30-astetta kesällä kunhan auton vaan starttaa kylmänä , tällöin olen myös huomannut , että auto käy todella rikkaalla kierrosten huutaessa.

      Comment


      • #4
        varmaan moni muukin melkein huutaa tässä vaiheessa vikakoodien lukua ;)

        Comment


          #5
          Tosiaan niitä koodeja. ;) Tuo kylmänä rikastus on aivan normaalia.

          Comment


          • #6
            Ainiin , unohdin mainita. Ennen logitus mittaus ajoa tsekkasin vikakoodit eikä yhtään vikakoodia ollut.

            Comment


            • #7
              voiskohan joku viallinen lämpöanturi aiheuttaa oireilun..

              Comment


              • #8
                Sitä mietin itsekkin , mutta mitähän lämpöantureita sitä lähtis sitten vaihtelemaan?

                Onko muuten maffilla oma imuilmanlämpöanturi? maf on vaihdettu -09 vuonna tosin silloin auto ei ollut minun omistuksessa , katsoin vain kuitteja mitä löysin.

                Tämä hoitaa etkan mukaan ilmanlämpötilan mittaamista 058905379 ja sijaitsee siis kaasuläpän takana imusarjanpohjassa. Voisiko tämä vaikuttaa tyhjäkäyntiin kylmänä , ei sinänsä olisi hirveän kallis osa vaihtaa vaikka tästä ei vikaa löytyisikään.

                Comment


                • #9
                  Kyllä ne kannattaa vagcomilla kattella ettei turhaan antureita vaihtele. Tuo imuilmaanturi on ihan kiva vaihtaa muistaakseni, vähän on ahdasta mutta onnistuu irrottelematta suurempia komponentteja.
                  Ehkä joku veden lämpöanturi vois olla todennäköisempi, en tiedä miten kylmäkäynnistyksessa tosin tuota imuilman lämpöä käytetään, mutta jos se olisi rikki niin luulisi kovassa vedossa lämpöjen olevan pielessä.

                  Comment


                  • #10
                    Sellainenkin homma on mikä ehkä voisi liittyä asiaan on , että vedenlämmöt nousee aika nihkeästi tuonne 90 asteeseen. Talvella ei noussut kuin yhden kerran ja sekin vaati jo 60km yhtäsoittoista ajoa. Tuntuu lämmöt vaan nousevan edelleen todella hitaasti esim. +20 asteellakin. Edellinen ässä nosti kyllä nopemmin lämmöt tuonne normaali tasolle.

                    Comment


                      #11
                      Termari jumissa.

                      Comment

                      Working...
                      X