Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AEB ei meinaa pysyä käynnissä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AEB ei meinaa pysyä käynnissä

    Koitin etsiä haulla, mut ei oikeen löytyny sellasta vastausta joka ois mätsänny näihin oireisiin...
    Eli, vaimokkeen pikkusiskon '96 A4 1.8T (AEB) meinaa nyt kovasti kenkkuilla ja pikainen apu olis tarpeen.
    Ongelma on se, et käynnistyksen jälkeen voi olla et auto käy hetken ihan nätisti ja tasasesti, mut yhtäkkiä kierrokset heilahtaa alas ja auto meinaa sammua. Kierrokset saattaa heilahdella tyhjäkäynnistä melkein nollille useita kertoja putkeen jonka jälkee auto joko jää käyntiin, tai sammuu. Jos jää käyntiin, ni käynti ei todellakaan oo tasasta, vaan kierrokset seilaa miten sattuu aina tyhjäkäynnistä alaspäin.

    Maffi on vaihdettu, sama ku ilmeisesti useempi huotinpuoleen liittyvä osa, mut oireet ei oo hävinny. Kattelin läppärillä vikakoodit ja ainoo mikä sytty moottoripuolelta uudestaan, oli toi 16705, eli Engine Speed Sensor. Eli ilmeisesti toi on kampiakselin asentotunnistin? Osaisko joku antaa osanumeroa ko. osalle? Muistelin et mulla ois ollu hieman samanlaisia oireita joskus ton oman B6:n kohdalla ja syy oli juurikin tuo em. anturi...

    Autoon on vian etsimiseksi työnnetty jo melkein tonni, ni alko tytöllä oleen jo hieman hermot ja rahat loppu... :P

    Jos joku osais auttaa, ni kiitos.

  • #2
    Jos oireet alkaa sitten kun moottori on lämmin, niin voin syyttää tuota kampuran asentoanturia.
    Tässä kevään aikana olen pariin VAG:n 1,6 koneeseen uusinut anturin noiden oireiden takia, sekä vikakoodikin sanoi että vika olisi siellä.

    Marmorilla ko. osa maksaa vajaa 140€, osanumeroa ei oo tähän hätään saatavilla.

    Comment


    • #3
      Jep, kylmänä käy paremmin ku lämpimänä ja kuvailtuani oireet merkkiliikkeen huoltomiehelle, oli hänkin sitä mieltä et vois olla juuriki tossa anturissa se vika. Merkkiliikkeessä ois ollu 135€ toi osa, mut Tepolla edullisempi, joten otin Tepolta.


      Edit. Marmorilla antoi osanumeroks sellasen ku 050 906 433, liekö oikea?
      Viimeksi muokannut albanzo; 29.4.2011, 14:15.

      Comment


      • #4
        Itsellä oli sama vika, ja vikakoodin perusteella vaihdatin eilen kyseisen anturin 2.4 bensakoneeseen (ALF).

        Odottelin pajalla työn valmistumista, ja kun auto oli paketissa ja kone lyötiin käyntiin, alkoi konehuoneesta kuulumaan voimakasta tahdikasta vihellystä. Ääni vaimeni tyhjäkäynnillä olemattomaksi koneen käytyä n. 2 minuuttia, mutta kierrosten laskiessa kaasutuksen jälkeen kuuluu konehuoneesta vaimea vihellys. Vikakoodit luettiin, mutta niitäkään ei ilmaantunut.

        Sama homma tänään, kun laitoin auton kylmänä käyntiin pihasta. Vaikkei moinen ilmaääneltä kuulostava vihellys ensiajattelemalta liitykään kampiakselin asentoanturiin, ilmeni vika nimenomaan anturin vaihdon yhteydessä. Auto käy ja kukkuu nyt muuten normaalisti.

        Pihuuksissani ostin AD:lta tarvikeanturin. Voiko se olla syyllinen?

        Noniin, olisiko kellään valistuneita arvauksia ongelman syystä?

        Comment


        • #5
          Lainataan tätä vanhaa kun tuntuu olevan vähän samaa vikaa. Rouva kertoi tuossa että ei meinaa pysyä auto käynnissä, ja käynti heikkoa. Kävin sillä aamulla ajelemassa vajaan puol h ja toimi ihan normaalisti. Nyt taas päivällä ajeltuaan alkoi temppuilemaan.. ajoin sen perässä hetken ja haju kyllä oli melko paha, täristää kuulemma myös.

          Muutaamaan otteeseen oon huomannu että turbo taitaa vähän laskea öljyä läpi kun pölläyttää välillä, voisko se olla tiensä päässä vai tuo kampiakselin anturi?

          Ja tekniikka siis 1.8t Aeb

          Comment


          • #6
            Kuulostaan ihan puola vialle, just oli omassa samaa, kone tosin eri, välillä toimi, välillä taas ekalla starttauksella kävi heti huonosti hyrskyttäen ja täristämällä jos koetti ajaa, kävi siis kolmella pytyllä ja todella paha haju tuli putkesta, ei siis haissut öljylle, yks kerrallaan puolat irti ja starttaus, 3 puolan kohdalla kävi samallalailla kun kaikki puolat kiinni, uus puola ja taas rokkaa.

            Comment


            • #7
              Joo, just meinasin tulla kyselemään puolista, vaihdoin kesällä tulpat ja kattelin et parissa puolassa oli pienenpieni halkeama. Haen tänään uudet ni katsellaan josko se korjaantuisi.

              Comment


              • #8
                Eipä tullu kuntoon. Kolmos sylinteriltä kipinä hukassa. Puristuspaineet ok. Johdot mitattu ja virta liikkuu. Paikallistuis vähän tohon sytytyksen vahvistusyksikköön?

                Comment


                • #9
                  Kyllä se vika melko varmasti siinä on. Osta laadukas varaosa, ettet ole kohta taas samassa tilanteessa.

                  Comment

                  Working...
                  X