Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 savut pihalle ja jätti motarille.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S3 savut pihalle ja jätti motarille.

    Hämeenlinnan jälkeen motarilla n.120km vauhdissa joku kolahdus, tehot hävis ja alko savuttaan. Auto tien sivuun ja konepelttiä auki. Savu tuli jostain turbon lähistöltä ja ilmeisesti johtui öljystä koska sitä valui maahankin. Oli sen verta kiirus että auto jäi sinne ja soittelin hinaajan hakemaan pois.

    Mitähän sieltä oikein meni ? Tuntui että kone ei ainakaan kaikilla pytyillä käynyt ja öljyä tosiaan tumppas pihalle.

    Seuraava kysymys on, että onko Hämeenlinnassa jotain hyvää paikkaa mihinkä kannattaisi autoa viedä huoltoon? Auto makaa nyt hinausliikkeen pihassa sillä suunnalla. Hakala yhtiöt olis tietty suht lähellä Lempääläss...

    Päähän ottaa kyllä rankasti... Päivällä ajelin Jyväskylästä ja missään vaiheessa ei ollu mitään ongelmaa autossa.

    Ai niin mitäs se tukkeutunut öljysihti tekee? Olisko tollasia oireita? Vai menikö sit turbo ?
    Viimeksi muokannut dracid; 27.4.2011, 22:53.

  • #2
    Akaan Viialassa on myös sangen pätevä rinkulakeulojen huolto. ~40km Hämeenlinnasta manseen päin, siis.

    Comment


    • #3
      Akaa voisi olla ihan ok...

      Mikäs huolto siellä?

      Comment


      • #4
        noh, voisihan sieltä olla kankikin tullut pihalle ihmettelemään mitä täällä tapahtuu tuon selosteen perusteella.

        Comment


        • #5
          Eipä oikein kuulosta hyvältä. Kolisiko moottori sen jälkeen kun alkoi savuttamaan? Vai piditkö tyhjäkäynnillä? Ihan näin äkkiseltään kuulostaa veivin katkeamiselta, mutta ei nyt maalata piruja seinille vielä.

          Comment


          • #6
            Vaikeahan tuota on arvailla. Kolahdus ja vetojen menetys viittaisi tosiaan kankeen/venttiiliin, mutta ei niiden öljyjen pitäisi silti ulos saakka tulla, korkeintaan putkeen ja silti pysyisivät siis ahtimen ja putkiston sisäpuolella, jolloin savun pitäisi tulla vain putkesta..

            Comment


            • #7
              Voi ne hyvinkin tulla pihalle jos lohkon kyljessä on reikä.

              Kyllähän periaatteessa tukkeutunut sihti voisi estää öljynkierron ja sitäkautta hirttää veivin laakerin jumiin, ja veivin poikki.

              Mielenkiinnolla odotan huollon "tuomiota".

              Comment


              • #8
                Ja Mikkohan on tapansa mukaan oikeassa, eli toki, jos näkyviä reikiä ulos saakka tulee, niin silloin öljyt tietenkin karkaavat.
                Joskus aikanaan isän mersusta tippui venttiili männän päälle ja aiheutti täystuhon, jolloin ulospäin ei näkynyt yhtään mitään. Tulpan pois otta sitten jo paljastikin ongelman :(

                Comment


                • #9
                  No niin, auto hinattiin vihdoinkin Hämeenlinnasta ja pääsi nopeesti katsoon päälipuolisin moottoria. Öljyä on tullut pihalle jakopään puolelta jostain alhaalta. Jakohihna ja moniura olivat ehjät. Öljytikku näytti että koneessa on öljyä ihan melkein ylärajaan asti että ei sitä ihan hirveesti tullutkaan pihalle.

                  Vagcomilla sain alla olevat virhekoodit:

                  3 Faults Found:
                  16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
                  P0300 - 35-00 - -
                  16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
                  P0302 - 35-00 - -
                  16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
                  P0301 - 35-00 - -

                  ja ykköspuola ainakin näytti olevan pimeenä.

                  No auto nostetaan huomenna ilmaan niin pääsee vähän paremmin tutkimaan.

                  Comment


                  • #10
                    Pidetään peukkuja, pelätään pahinta.

                    Mielenkiinnolla odotan lääkärinlausuntoa.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Oko^^ Näytä viesti
                      Akaan Viialassa on myös sangen pätevä rinkulakeulojen huolto. ~40km Hämeenlinnasta manseen päin, siis.
                      Niin kuka tuo pätevä korjausmies mahtaa olla, vai onko hän siellä jossain korjaamolla töissä? Siksi kiinnostaa kun asun tuolla Akaassa.

                      Comment


                      • #12
                        Akaan Ajoneuvopalvelu on mestan nimi.

                        Comment


                        • #13
                          Joo samaa paikkaa voin suositella. Mun RS4 käy siellä aina kun tarvetta. :)

                          Comment


                          • #14
                            Se on kahdella todella pätevällä tekijällä varustettu paikka :)

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä se sitten oli se pahempi vaihtoehto mitä tuossa hieman epäiltiinkin.

                              1 pytyn veivi tullu lohkosta läpi. Se ei selvinnyt että mikä sen aiheutti. Tuskin nyt kuitenkaan puolan rikkoontuminen...

                              Huoh...:(

                              Comment


                              • #16
                                bada *thsih*, arvaus osui.
                                paljollas myyt romun tossa kunnossa ?

                                Comment


                                • #17
                                  Ei kai tuosta moottorista paljoa viitsi pyytää... Tarjoa jotain. :)

                                  No uutta moottoria tilalle siis ja onpahan jotain varaosia sit.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eiköhän repsa tiedustellu koko raadon hintaa renkaineen päivineen ;)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Joo, ymmärsin tahallani väärin. :) Mutta joo, veikkauksia mikä tuollaisen aiheuttaa? Siis tuon rikkoutumisen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joku vika öljynkierrossa, ja veivin laakeri hirttää kiinni. Oliskohan siellä sihti tukossa? Syttyikö missään vaiheessa öljynpaineenvalo ennen rikkoontumista?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tarviiko tehdä sopeutusta jos jättää alkuperäisen moottorin ecun paikalleen? Muistelen että sopeutus tehdään vaan ecun ja mittariston välillä.

                                          Onko jotain muuta huomoitavaa moottorin vaihdossa?

                                          Okkim: Öljypaineen valo ei syttynyt missään vaiheessa, eikä muitakaan varotuksia tullu ennen käkikelloutumista.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei tarvi koodata ajonestoa (sitä varmaan tarkoitit?) ecu ei tiedä että moottori on vaihtunut.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tässä tilanteessa (120km/h nopeus) ei varmasti vaikutusta asiaan ollut, mutta minkä verran vääntöä koneesta oli otettu?

                                              Noita "vahvempiakin" 20mm tapilla olevia veivi venäläisiä on mm. britit ottaneet lohkon kyljestä läpi (useammin kuin oikeaa reittiä) ulos jo pitkälti alle 400Nm väännöillä. Toki tuohon vaikuttaa myös se minkälaisena piikkinä se vääntö tulee, mutta kuitenkin.

                                              Alkuperäinen kirjoittaja dracid Näytä viesti
                                              Tarviiko tehdä sopeutusta jos jättää alkuperäisen moottorin ecun paikalleen? Muistelen että sopeutus tehdään vaan ecun ja mittariston välillä.
                                              Varmista vaan että uudessa moottorissa on / ei ole VVT säädintä, riippuen alkuperäisestä moottorista. Muistaakseni ECUn joutuu ohjelmoimaan uudelleen mikäli tuossa on eroa.
                                              Viimeksi muokannut okkim; 6.5.2011, 13:02. Perustelu: Viestit yhdistetty, samaankin viestiin mahtuu.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Ferryman Näytä viesti
                                                Tässä tilanteessa (120km/h nopeus) ei varmasti vaikutusta asiaan ollut, mutta minkä verran vääntöä koneesta oli otettu?

                                                Noita "vahvempiakin" 20mm tapilla olevia veivi venäläisiä on mm. britit ottaneet lohkon kyljestä läpi (useammin kuin oikeaa reittiä) ulos jo pitkälti alle 400Nm väännöillä. Toki tuohon vaikuttaa myös se minkälaisena piikkinä se vääntö tulee, mutta kuitenkin.



                                                Varmista vaan että uudessa moottorissa on / ei ole VVT säädintä, riippuen alkuperäisestä moottorista. Muistaakseni ECUn joutuu ohjelmoimaan uudelleen mikäli tuossa on eroa.
                                                Uskoisin ettei 20mm tapista ole johtunut yksinään noista porsimista...vai löytyykö tarkempaa tietoa.

                                                20mm tappi kestää reippasti isompia vääntöjä...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Nikke78 Näytä viesti
                                                  Uskoisin ettei 20mm tapista ole johtunut yksinään noista porsimista...vai löytyykö tarkempaa tietoa.

                                                  20mm tappi kestää reippasti isompia vääntöjä...
                                                  Tappi kyllä kestää, veivi ei.
                                                  Pointti oli että noita "vahvempiakin" (20mm tapilla olevia) veivejä on saatu katki jo varsin vaatimattomilla väännöillä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kaiken saa rikki, jos säädöt on pielessä. Omassa 1.8T:ssä on vakioveiveillä (20mm) 105Nm/kanki eikä suostu hajoamaan.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Autossa oli vakio ECU ilman ohjelmointeja paikallaan kun kosahti. Ohjelmoitu ecu ehti olla itselläni käytössä jotain 3kk. Silloin oli 265hp ja ainakin ahdot oli pielessä. Ahtoi siis liikaa. Oliskohan silloin jo mennyt jotain.

                                                      Nyt on sit uusi (käytetty) moottori odottamassa autotallissa. Mitähän siitä kannattaisi tarkistaa. Öljysihti, jakopää, mitä muuta? Kytkinsarjan tilasin Tepolta, mutta en raaskinut tilata vauhtipyörää. Pystyykö sen kunnon jotenkin toteamaan?

                                                      Tuossa vaihtokoneessa on myös turbo paikallaan. Mitenkäs se kannattaa tutkia?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Täällä asiaa VP:n tarkistuksesta: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=99566

                                                        Öljysihti tietysti kannattaa katsoa, ja vaihtaa jakopää jos siitä ei ole hajua.

                                                        Silmäile turbon siivet läpi, ja kokeile välykset. Päittäisvälystä ei saa olla kuin muistaakseni millin kymmenyksiä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Päädyin sittenkin vauhtipyörän vaihtoon. Hintaa vaan tuntuu olevan ihan mukavasti. Eikös tuo ole ihan oikea vp tuohon BAM koneeseen vakio kytkimellä http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-S3-QUATTR...item1e60b880d0 ?

                                                          Turbokin saattaa mennä vaihtoon. Ainakin hajonneen moottorin turbossa oli tuntuvasti välystä. Huomenna täytyy tutkia vaihtokoneen turbo. Kannattaako muuten korjauttaa, vai jostain uutta puhallinta ?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Silloin oli 265hp ja ainakin ahdot oli pielessä. Ahtoi siis liikaa. Oliskohan silloin jo mennyt jotain.
                                                            Yliahto tuonut nakke nakuttajan kylään, ja se sillä vainaa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X