Bensa vuoto oikean takapyörän etupuolella. Käynnissä ei vuoda, eikä varmaan ajossakaan, mutta kun auton sammuttaa, niin bensaa vuotaa parin minuutin ajan, silleen että tulee kunnon lamikko...? Mistä voi tulla? Bensapumppu? Kummallista, kun ei vuoda muutoin kuin ajon jälkeen, kun sammuttaa...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 1.8TQ B6 Polttoainevuoto
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Bensalle ainakin haisee, ihan auton sisälle asti... Eikai se kondensiovesi bensalle haise, vai? pohjamuovin peittämähän se kyllä on,että ei sinne nähnyt enneku otta muovin poies...
Comment
-
Joo mulla oli viime kesänä sama. Tiputtaa sen sielt takapyörän sisälokasuojan välistä. Ja käynnistyy pirun huonosti, jos ei pyöritytä pumppua hetken ennen ku käynnistät... Mulla oli muistaakseni paluu puolen letku irti, siellä on sellasseet muoviset liittimet. Toinen oli irronnu ja roiski kohtuu paljon bensaa ku pirssi ei ollu käynnissä. Korjasin napsauttamalla liittimen takas kiinni ja vähä nipparia varmistukseks, koska ei rikki ollu jotenki vaan irtoaa tärinästä tms.
Ja autona A4 tq -01
Comment
-
AUDI A4 1.8 T, bensavuoto
Vm 2005, 82000 km ajetussa A4 1.8 T:ssä sama vika. Ajon jälkeen tiputti kunnolla bensaa oikealla takapenkin kohdalla. Ko. kohdassa sijaitsee bensasuodatin. Korjaamolla kysyin ovatko suodattimen liitokset jääneet kiristämättä, johon korjaaja vastasi, ettei ko. metallista suodatinta ole tarve uusia. Vika korjattiin Audicenterissä viime viikolla ja viaksi todettiin, että polttoaineletku oli hankautunut puhki, jonka vuoksi myös toinen letku ja myös "ikuinen" suodatin vaihdettiin. Osat 130 € ja työ 306 €.
Ihmettelin kuinka takapenkin alla, muovisen suojalevyn yläpuolella sijaitsevat paksut kumiletkut voivat hankautua puhki ja miksi toinenkin letku ja suodatin vaihdettiin. Onko työn määrä/hinta oikea, sillä toiselta audikuskilta saamani tiedon mukaan suodattimen vaihto ei edellytä isompia purkamisia, vaan ainoastaan muovisen pohjalevyn palasen poistamista ja suodatin tulee vapaasti näkyviin.
Mielelläni kuulisin, mikä on ammattimiehen näkemys. Polttoainejärjestelmän kaiketi tulisi olla tavanomaista huolellisemmin suunniteltu ja tehty.
Comment
-
Eihän tuossa AC:n korjauksessa ole muuta vikaa kuin se että tunti veloitus taitaa pyöriä 100€ yläpuolella.
Tarkkaa kohtaa en juuri tähän hätään hahmota, etkä kerro miten pitkältä matkalta bensa linjaa uusittiin, mutta en ihan heti usko että siellä centterissä olisi hääritty yli kolmea tuntia tuon ääressä.
Comment
-
Taitaa ohjeiden mukaan pumpulta suodattimelle lähtevien putkien (ovat muovia, ei kumia) vaihto edellyttää tankin tiputtamista. Mikäli tankkia haluaa enempi laskea, pitäisi taka-apurunko hellittää/irroittaa, minkä jälkeen pitäisi tehdä nelipyörä suuntaus, ellei ole jotain jolla varmistaa apurungon asettuminen juuri samaan kohtaa, ei milliä viereen. Siihen sitten sisäpuolella tehtävät työt päälle. Se että kannattaako uusia vain vuotanut putki vai samalla työllä molemmat, on tietty jokaisen oma päätös.
Comment
-
Nimimerkille "Metsässä"
Korjaus käsitti suodattimen, sekä sen ja tankin välisen, kahden putken vaihtamisen. Suodatin on alhaalla, noin 1/2 metriä oikean takapyörän etupuolella avoimessa tilassa ja siten helppo vaihtaa, eikä putkien pujottaminenkaan liene kovin työlästä. Putkien liitoskohta tankkiin voi olla vaikeammassa paikassa. Takapenkin alla on kaksi luukkua, joiden kautta voidaan tehdä asennuksia.
Lähinnä ihmetyttää putkien hankatuminen puhki ?! Kuinka se on mahdollista - mikä hankasi ja mitä? Mikäli rakennuslalla jonkin teollisuusprosessin putki tai vaikka muovinen vesijohto hankautuu viidessä vuodessa puhki, niin katsotaan, että kyseessä on virheellinen asennuspaikka ja/tai virheellinen putkimateriaali?
Comment
-
harzza
Mulla oli sama vika -03 B6 etuveto. Se polttoainesuodatin oli sellaisessa asennossa että se muoviletku oli hangannut koripeltiin n. 5 sentin matkalta kunnes lopulta oli mennyt puhki, lieneekö ollut noin jo tehtaalta lähtiessään? Hätäapuna korjasin vian parilla klemmarilla ja pätkällä bensaletkua, oikea bensaputki maksoi muistaakseni vähän reilun kolmekymppiä. Itselläni etuvedon kyseessä ollessa pudotin tankkia vähän alaspäin jolloin sai lisätilaa letkun asennukseen. Aika ahdas paikka mutta luulisin että letkut voisi vaihtaa myös irroittamatta tankkia. Avantissa letkun toiselle päälle löytyi paikka takakontin verhoilun alta löytyvän luukun takaa.
Comment
-
Comment
-
Mulla kävi tänään S8:ssa vähän saman suuntainen homma. Kävin tankilla 3 km päässä kotoani. Sitten ajelin parin kaupan kautta takaisin, päiväkodin pihalla alkoi haisemaan bensa ja kunnon lammikko vasemman takapyörän etupuolella. Siitä hätäisesti kotiin ihmettelemään -> ei mitään vuotoa eikä muitakaan oireita. Nostin vehkeen nosturille, mutta en löytänyt mitään edelleenkään. Käytin autoa tallissa noin 5 min ja kyttäsin takarenkaan seutua, eikä vieläkään vuoda mitään. Mystinen homma, mikä tuollaisen voi aiheuttaa? Onko tuossa täyttökorkin vieressä joku toinen kanava jonnekin päin, luulen, että mulla saattoi lurahtaa bensaa sen varsinaisen "tankkausaukon" ympärillekin.
Comment
-
Vika löytyi polttoainesuodattimesta, vaihto paremman merkkiseen suodattimeen avitti. Suodattimessa ol vika. HUOMIO! etuvejossa ja Quattrossa on erilaiset pensansuodattimet.. toisessa 3 ja toisessa 4 lähtöä..
P.S. Mutu arvio että suodattimen sisäinen vika.. Suodattimessa olova paineensäädin ol jiirissä ja työnti aktiivihiilisuodattimelle raakaa pensoo reilusti. Tukkoja ei oo löytynä ja ajettu jo satoja kilometrejä ilman ongelmia.
ratkaistu/juotuViimeksi muokannut Killeri; 23.6.2017, 22:46. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti perään uusia viestejä vaan editoi vanhaa.
Comment
-
Eli juurikin aktiivihiilisuodattimen ”ylivuodosta” vuotaa. Aktiivihiilisuodattimen putki tulee ilmeisesti tankin täyttöputkesta mistä imee bensahöyryä imusarjaan? Mutta miksi se kulkee bensiinisuodattimen kautta t-haaralla ennen kuin menee aktiivihiilisuodattimelle?
Edit:
Suodattimen vaihdolla tuli kuntoon. Suodattimesaa ilmeisesti on jokin takaisku mikä petti. Onko kellään mitään järkevää selitystä miksi tuo bensahöyryputki kulkee ylipäänsä T-haaralla suodattimen läpi?Viimeksi muokannut LilJon; 29.3.2018, 21:36.
Comment
-
Audi A4 B6 1.8T bensavuoto
Audi alkoi tiputtelemaan jonkun verran bensaa oikean takapyörän etupuolelta eli sieltä bensasuodattimen lähistöltä, tutkailin paikkoja sen filtterin suojana olevan muovisen suojalevyn alta ja suodattimen ympäristö oli ainakin ihan kuiva. Eli just niinkuin pelkäsinkin, vuoto on tietysti jossain siellä suodattimelta eteenpäin lähtevässä bensaletkussa eikä itse suodattimessa, jonka vaihto ois ollu pahimmillaan joku vartin homma.
Minkähänlainen urakka tuo bensaletkun vaihto mahtaa olla, joutuuko tiputtamaan tankin vai pääseekö jonkun verhoilujen alta löytyvän luukun kautta letkun toiseen päähän käsiks?
Comment
-
Täällä myös B7:n oikean takapyörän kohdalle ilmestyy lätäkkö, mutta vain juuri täytetyllä tankilla. Näyttäisi myös auttavan, jos auton oikea takanurkka on hieman pystyssä. Piha hieman kalteva ja oire ilmenee ainakin, kun oikea takanurkka on kaikkein alimpana.
Voisiko tämä olla joku paisuntajuttu? Pumpulta on kotiin kilometri ja viileä tuote saa varmasti lämpöä ja laajenee pihassa paisteessa. Vai onko autosta joku tulppa irti? Muulloin kuin täydellä tankilla ei tiputtele, eikä haise.
Comment
-
A4 b5 1.8t rupes vuotaa bensaa samasta kohtaa. En ole vielä tutkinut auton alle. Yks päivä vaan huomasin ja kuulin kun auton löin tulille, että bensakorkki suhisee ja avasin varovasti ja päästi aika paljon painetta ulos. Ja sen jälkeen seuraavana aamuna oli lammikko auton alla. En sitä sillon ajatellut sen enempää mutta sitten eilen huomasin että sehän tiputtaa sieltä bensaa ihan huolella... Tajusin siis eilen vasta että se korkin suhina ja lätäkkö auton alla liittyy toisiinsa.
Onko siinä korkissa tai jossain joku korvausilmareikä joka on tukossa ja nyt paine on sit pyrkinyt ulos jostain muualta ja lopulta heikoin kohta on antanut periksi ja nyt vuotaa?
Comment
Comment