Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaus ulisee.. öljyt vai pumppu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ohjaus ulisee.. öljyt vai pumppu?

    Hiukan jeesiä taas kaivattaisiin!

    Audin ohjaus alkoi pitämään tautista ulinaa/vonkumista rattia käännettäessä, sekä myös suoraan ajettaessa mutta huomattavasti pienemmällä melun määrällä. Oli myös vuotanut jonkinmoisen lätäkön nestettä parkkipaikalle, ilmeisesti tehostimen öljyjä nimittäin litkut oli alarajoilla. Johtuuko tuo ulina pelkästään siitä että nesteet vähissä tehostimesta, vai onko kyseessä jotain vakavempaa? Mietin vain että miksi nyt yhtäkkiä heitti noin paljon tehostimen öljyjä pihalle, aikasemmin ei ole vuotanut? Mitä nyt nopeasti täältä foorumilta hätäpäissäni lueskelin vastaavista ongelmista, niin ehkä mahdollista selvitä vain öljyä lisäämällä. Mutta se tosiaan ihmetyttää miten noin paljon tuli kerralla ulos, muilla käyttäjillä ilmeisesti pidemmällä aikavälillä hukannu öljyjä, jota pitäny sitten lisäillä?

    Niin ja semmoinen tuli vielä mieleen, että uudet kesärenkaat vanteineen vaihdoin alkuviikosta. Voisiko johtua siitä että, tehostin joutunu kovemmille nyt kesärenkailla ajettaessa?

    #2
    Huuto kertoo pumpun gavitoinnista, eli liian vähän öljyä. Jos huutaa jo suoraan ajaessa, hajoaa pumppu kuivuuteen ihan kohta $$$$! Selvitä vuotokohta ja suorita vaadittava korjaus ja öljyn täyttö ensitilassa.

    Comment


      #3
      Ei sieltä pitäisi tulla yhtä-äkkiä mitään isompaa määrää tehostinölppiä ulos! Pikku tiputtelu aisia erikseen. Joku stefa porsinut, tai jos on paska tsägä, niin pumppu. Kuivalla pumpulla ei varmaan kannata kauheen montaa sataa metriä ajella...
      Viimeksi muokannut Tolkkju; 22.4.2011, 20:42. Perustelu: ja taas ollaan hieman hitaita

      Comment


      • #4
        Kiitos nopeista vastauksista!

        Niin auto oli velipojalla hetken lainassa, ja sillä aikaa alkanut huutamaan sekä itse heitin pienen lenkin jolloin huuto oli jo voimakasta. Ajoin auton pihaan eikä sen jälkeen ajettu.. Toivotaan että pumppu nyt vielä ehjänä, voiko auton kuitenkin ajaa korjaamolle jos lisää nestettä säiliöön ennen ajoon lähtöä?

        Comment


          #5
          Jollei se neste nyt ihan solkenaan läpi valu, niin mikä ettei. Toisaalta, josse pumppu on jo kaputt, niin ei se lisäöljy sitä enää korjaa...

          Comment


          • #6
            Pyhät kärsitty, ja sain viimein ostettua öljyä tehostimeen. Lisäsin öljyä, ja ulina/vollotus loppui, ainut kun käänsi ratin ihan tappiin niin pientä vinkumista kuului, mutta taitaa olla normaalia? Nyt vaan ihmetyttääkin, mistä nyt noin yhtäkkiä heitti tehostimesta öljyjä pihalle? Kattelin auton alle mutta en nyt huomannut että, olis tiputellu tai valuttanu ohjauksen litkuja ulos lisäyksen jälkeen.. Ajattelin nyt vielä kuitenkin käyttää jossain huoltamolla että saavat tarkistaa, että kaikki kunnossa sekä ei vuoda mistää öljyjä. Yhtäkaikki, olen kuitenkin enemmän kuin tyytyväinen että ei ollut se pumppu rikki..

            Comment


            • #7
              Todennäköisesti ne öljyt on siellä raidetangon kumin sisällä. Jos beevitoseenkaan ei ole korjaussarjoja saatavilla (B6:n ei ainakaan virallisesti ollut), niin joudut vaihtamaan koko ohjausvaihteen. Se pumppu olisi tainnut olla näistä kahdesta selvästi halvempi ja helpompi vaihdettava.

              Comment


              • #8
                Viime kerralla öljyt tuli parkkipaikalle ja nyt ei ole vuotanut, ja eikä säiliöstäkään näytä hävinnenn litkuja. Mutta tiedä sitten, käytän jossain pajalla sitä näytillä joka tapauksessa..

                Comment


                • #9
                  Jatketaanpa tähän keskusteluun..

                  Audi tiputtelee hiljelleen ilmeisesti ohjaustehostimen öljyjä, ainakin kuskin puolelle aikamoinen lätäkkö on talven ja kevään aikana syntynyt. Sekä pari kertaa olen talven/kevään aikana öljyä lisännyt, vaikka mitään isoa menekkiä ei ole ollut.. alkaa vaan ohjaus vollottamaan jos vähänkin alle minimin öljyt säiliössä.

                  Mistä mahtaa vuotaa? Olen yrittänyt pälyillä konehuoneeseen, mutta en ole pystynyt vuotoa paikallistamaan. Tosin moottori niin öjyssä yms. muussa skeidassa, että vähän hankala on vuotoa kyllä paikallistaa ilman täydellistä moottoripesua. Ja mielestäni tiputtelee juurikin jostain moottorin juuresta kuskin puolelta. Aluksi arvelin, että tiputtelee moottoriöljyjä mutta mielestäni todennäkösemmin kyse on kuitenkin tehostimen öljyistä.

                  Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia b5 audin kanssa? Pitänee videä pajalle jossa tutkivat mistä vuotaa, itsellä ei mahdollisuutta saada autoa nosturille tutkittavaksi. Kiinnostaa vain tietää tuleeko kuinka iso lovi lompakkoon..

                  Comment


                  • #10
                    Tarkista säiliöltä lähtevät letkut. Luultavasti vuotaa sieltä, ellei hammastanko ole kaput. Nuo liitokset murtuu ja alkaa tihkuttamaan. Juurikin kuskin puolella menee ja helppokin vaihtaa alakautta. Helpoin myös testata, kun putsaat letkut ja katsot sitten meneeko kosteaksi. Ja tehostin on tarkka öljyn määrästä, kuten oletkin jo huomannut.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla kyseessä oli yksi ohjaustehostimen hydlauliikkaletkuista, se joka menee syylärille. Alkoi pirskottamaan reippaasti öljyä vanhuuttaan ja piti vaihtaa, n. 80 egeä plus työt. Tämä siis 1995 4.2 A8, ABZ-koneella.

                      Comment

                      Working...
                      X