[COLOR=black]2.0 FSI (vm-03, ~100tkm ajettu, AXW) sanoi yhteistyösopimuksen irti.[/COLOR]
[COLOR=black]Lyhyesti:[/COLOR]
[COLOR=black]1. Pakokaasujärjestelmän vikavalo syttyi muutaman kilometrin ajon jälkeen (pakkasta noin -30). Jatkettiin matkaa kotiin kun ei auton käyttäytymisessä tuntunut mitään muutosta olevan. Korjaamolla luettiin seuraavat vikakoodit:[/COLOR]
[COLOR=black]4 Faults Found:[/COLOR]
[COLOR=black]17441 - Sensor for NOx (G295): Signal too Low[/COLOR]
[COLOR=black] P1033 - 002 - Lower Limit Exceeded[/COLOR]
[COLOR=black]18322 - Pressure Sensor for Brake Boost (G294): Implausible Signal[/COLOR]
[COLOR=black] P1914 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent[/COLOR]
[COLOR=black]17439 - Intake Manifold Tuning Valve (N316): Setpoint Not Reached[/COLOR]
[COLOR=black] P1031 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent[/COLOR]
[COLOR=black]17811 - EGR System: Regulation Deviation[/COLOR]
[COLOR=black] P1403 - 008 - Implausible Signal - MIL ON [/COLOR]
[COLOR=black]NOx anturin vikakoodihan on näkynyt jo useammalla huoltokerralla listassa, mutta ei kuulemma vakavaa. Vikakoodit nollattiin ja jos vikavalo syttyy uudelleen niin tarkempiin tutkimuksiin.[/COLOR]
[COLOR=black]2. Jonkin ajan päästä valo syttyi taas, en huomannut muutosta auton käyttäytymisessä tälläkään kertaa. Korjaamolla vikakoodien perusteella vaihdettiin EGR.[/COLOR]
[COLOR=black]3. EGR vaihdon jälkeen korjaamolta kotiin ajellessa kaikki toimi ok kunnes valo syttyi uudelleen ja vähän ennen perille pääsyä sammua tupsahti tienvarteen. Pari käynnistys-yritystä mutta ei käynnisty. Hinattiin takaisin korjaamolle.[/COLOR]
[COLOR=black]4. Diagnoosi: huohotinventtiili rikki (venttiilissä jäätä/jäässä (!)). Vaihdettiin, mutta ei käy edelleenkään kunnolla.[/COLOR]
[COLOR=black]5. Vikakoodit -> lambdalta vikakoodia (signaalikatkos). Molemmat lambdat vaihdettiin, mutta ei edelleenkään käy kunnolla.[/COLOR]
[COLOR=black]6. Luettiin vikakoodit -> NOx anturi rikki. Anturi vaihdettiin ja ei anna enää vikakoodeja mistään mutta ei edelleenkään käy kunnolla.[/COLOR]
[COLOR=black]7. Avattiin vähän konetta ja diagnoosi: imusarja osittain sulanut, 2. sylinterissä ei puristuksia. Näkyviä vaurioita (sylinterin yläpää "rypylällä" ylikuumenemisen seuraksena).[/COLOR]
[COLOR=black]Ilmeisesti moottorin olisi pelastanut se, että heti kun pakokaasujärjestelmän vikavalo syttyi ensimmäisen kerran -> ei metriäkään ajoa & auto hinaamalla korjaamolle?[/COLOR]
[COLOR=black]Nyt varmaan järkevintä olis vaihtomoottorin hankinta.Olisko hyviä ehdotuksia mistä kannattaisi etsiminen aloittaa?[/COLOR]
[COLOR=black]Tai sitten myydä pois moottoriviallisena (kaupanpäälle uudet EGR, huohotinventtiili, lambdat, NOx anturi ~1600€)...[/COLOR]
[COLOR=black]Lyhyesti:[/COLOR]
[COLOR=black]1. Pakokaasujärjestelmän vikavalo syttyi muutaman kilometrin ajon jälkeen (pakkasta noin -30). Jatkettiin matkaa kotiin kun ei auton käyttäytymisessä tuntunut mitään muutosta olevan. Korjaamolla luettiin seuraavat vikakoodit:[/COLOR]
[COLOR=black]4 Faults Found:[/COLOR]
[COLOR=black]17441 - Sensor for NOx (G295): Signal too Low[/COLOR]
[COLOR=black] P1033 - 002 - Lower Limit Exceeded[/COLOR]
[COLOR=black]18322 - Pressure Sensor for Brake Boost (G294): Implausible Signal[/COLOR]
[COLOR=black] P1914 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent[/COLOR]
[COLOR=black]17439 - Intake Manifold Tuning Valve (N316): Setpoint Not Reached[/COLOR]
[COLOR=black] P1031 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent[/COLOR]
[COLOR=black]17811 - EGR System: Regulation Deviation[/COLOR]
[COLOR=black] P1403 - 008 - Implausible Signal - MIL ON [/COLOR]
[COLOR=black]NOx anturin vikakoodihan on näkynyt jo useammalla huoltokerralla listassa, mutta ei kuulemma vakavaa. Vikakoodit nollattiin ja jos vikavalo syttyy uudelleen niin tarkempiin tutkimuksiin.[/COLOR]
[COLOR=black]2. Jonkin ajan päästä valo syttyi taas, en huomannut muutosta auton käyttäytymisessä tälläkään kertaa. Korjaamolla vikakoodien perusteella vaihdettiin EGR.[/COLOR]
[COLOR=black]3. EGR vaihdon jälkeen korjaamolta kotiin ajellessa kaikki toimi ok kunnes valo syttyi uudelleen ja vähän ennen perille pääsyä sammua tupsahti tienvarteen. Pari käynnistys-yritystä mutta ei käynnisty. Hinattiin takaisin korjaamolle.[/COLOR]
[COLOR=black]4. Diagnoosi: huohotinventtiili rikki (venttiilissä jäätä/jäässä (!)). Vaihdettiin, mutta ei käy edelleenkään kunnolla.[/COLOR]
[COLOR=black]5. Vikakoodit -> lambdalta vikakoodia (signaalikatkos). Molemmat lambdat vaihdettiin, mutta ei edelleenkään käy kunnolla.[/COLOR]
[COLOR=black]6. Luettiin vikakoodit -> NOx anturi rikki. Anturi vaihdettiin ja ei anna enää vikakoodeja mistään mutta ei edelleenkään käy kunnolla.[/COLOR]
[COLOR=black]7. Avattiin vähän konetta ja diagnoosi: imusarja osittain sulanut, 2. sylinterissä ei puristuksia. Näkyviä vaurioita (sylinterin yläpää "rypylällä" ylikuumenemisen seuraksena).[/COLOR]
[COLOR=black]Ilmeisesti moottorin olisi pelastanut se, että heti kun pakokaasujärjestelmän vikavalo syttyi ensimmäisen kerran -> ei metriäkään ajoa & auto hinaamalla korjaamolle?[/COLOR]
[COLOR=black]Nyt varmaan järkevintä olis vaihtomoottorin hankinta.Olisko hyviä ehdotuksia mistä kannattaisi etsiminen aloittaa?[/COLOR]
[COLOR=black]Tai sitten myydä pois moottoriviallisena (kaupanpäälle uudet EGR, huohotinventtiili, lambdat, NOx anturi ~1600€)...[/COLOR]
Comment