Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ratti linkussa rutisee. Vetariko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ratti linkussa rutisee. Vetariko?

    Eli kun käännyn risteyksestä ja vedätän vähänkin, kuuluu sellanen rutiseva/kalkattava ääni edestä. Suoraan vedätettäessä ei kuulu. Mahtanee vetonivel olla menossa? ja auto on 04 a6 1.9tdi + multitronic. Kuinkahan kauan tolla uskaltaa ajaa. Ehkä kuukauden on ääntänyt.

    #2
    Riippuu ihan neuroottisuudesta tarkistuksen tarve, samoin myös kyllä alla olevasta nivelestä. Itse ajoin C4 koppasen kolisevilla nivelillä reilun 2 vuotta.

    Comment


    • #3
      en ajaisi yhtään..ja hommaisin uuden veto-akselin.samalla kun vaihtaa veto-akselin,niin vaihtaa myös jarrupalat..ja kun jarrut on auki,niin samalla voisi vaihtaa nivelet..alapallo/raidetangonpäät.
      ja jos ajettu yli 200tkm. niin kannattaisi vaihtaa myös pyörän laakerit.
      ja kun on jo sen verran purkanut,voisi vaihtaa iskarit ja jouset..ovat varmaan sen verran nähneet kilometrejä!!..unohtamatta jarrusatulan remonttia..uudet nesteet ainakin!!..ja samalla vaivalla vaihdat tietty kuluneet jarruletkut!.

      ei vaan..kyllä sillä ajaa voi..=))

      Comment


        #4
        Aarnen kommentille oli pakko naurahtaa :D

        Comment


          #5
          Mutta noinhan se yleensä menee. Hommat tuppaa aina kertaantuun!

          Comment


          • #6
            ...hmmm...mulla kohta kaksi vuotta kuulunu se "rapina"...tuo oli hyvä kommentti, että jarrupalojen vaihto kun on kohta ajankohtanen, niin taian sitten teettää tuon vetarienvaihon samalla. Kaiken muun ohella ;o)

            edit: paitti että mulla mittarissa kohta 500tkm...

            Comment


            • #7
              Kannattaa pelkästään tyytyä kuuntelemaan sitä vetonivelen rapinaa, ja vaihtaa se vasta sen jälkeen kun riittävästi kuluneen nivelen johdosta ohjaus on ekan kerran nalkannu jumiin tehden kuskista matkustajan. Siis jos auto ei ole sen seurauksena osunut keneenkään/mihinkään, ja mikäli ulommasta vetonivelestä(murroksesta) on kysymys...

              T: "Kerran matkustajaksi joutunut"

              Comment


              • #8
                No ajattelin etsiä jännityksen elämään muualta, ja varasin nivelenvaihdon ennen pääsiäisreissua. Tuntuu että viikossa rutina on pahentunu tosi nopeasti.

                Comment


                  #9
                  Joskus ne rutisee rasvan vähyyttä. Kumi on voin mennä hajalle ja roiskinu vaseliinit mäkeen. Uusi kumi ja rasvat voi tekohengittää niveltä hetken.
                  Mutta jos rutisee vielä uusilla rasvoilla niin paree se on vaihtaa.

                  Toisaalta jotta sen kumin sinne saa niin pitää nivel irrottaa. Samalla tuskalla sen nivelen sinne vaihtaa.
                  Nää on niitä päätöksiä, että haluaako pakollista rempaa siirtää ja säästää vai laittaa kuntoon heti.

                  Comment


                  • #10
                    Tuossa jokin aika takaperin; Rouvan autossa oli vaihto viikonlopulle tiedossa kunnes soitti viikolla kesken työpäivän että ratti viettää ajaessa... Se oli sitten siinä. :D
                    Rutinan pistin merkille viime vuoden lokakuun paikkeilla, sen suuremmin siihin silloin kiinnittänyt huomiota. Jokin aika tätä episodia aiemmin ajaessa sen sitten huomasikin jo selkeämmin.

                    Comment


                    • #11
                      Tuo apukuskiksi joutuminen kesken ajon on muuten sangen ikävä kokemus.

                      Kerran tuon kokeneena se vaihto-operaatio ei tunnu enää olleskaan niin pahalta, etenkin jos näin on päässyt käymään lainaautolla, ilman sen kummempia varoituksia lainaajalta että ylläri voi iskeä hetkenä minä hyvänsä :)

                      Comment

                      Working...
                      X