Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aah, taas kiihtyy oli:MAF-vika: moottoripesun jälkeen...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Aah, taas kiihtyy oli:MAF-vika: moottoripesun jälkeen...

    een, on sentään 2.5TDI. Huippuja ottaa hikiset 135km/h. Kaasun asennolla ei väliä, olipa kierrokset 2700rpm tai 3500rpm (vaihdon siis pykälää pienemmälle), hyytyyyyy joka tapauksessa. Kone käy kuin kello ilman ylimääräisiä ääniä. Lämmöt ok ja liittimet kuivat pesun jälkeen. Mikäs vempele ei tahtonut puhdistua ja otti nokkiinsa? Kysyn ennenkuin saan diagnostiikan tulokset..

    Ei ole kiva ajella motaria :(

  • #2
    Melekein 200 lukijaa, mutta ei edes vinkkiä ropleemaan. Semmonen vielä että tuntui että veto löytyi eilen noin 2800rpm pätkittäin ja täysveto noin 3700rpm. Tänään piti kierrättää noin 3800rpm ennenkuin veto löytyi.
    Savutusta ei siis ollenkaan, ihme juttu.. parin tunnin päästä saapi vikalokia jos saadaan.

    Comment


    • #3
      Noh, eilen vielä tsekkasin MAF kotelon ja ropasin läppiä ja olin korjaavinani jotain.. mielestäni en saanut mitääna aikaiseksi ja tilasin korjaamon täksi päiväksi. Aamulla läksin ajelemaan ja perspuolessa tuntui jotain omituista..ei, ei tosiaankaan sellaista, vaan motti vetää niinkuin ennenkin :) kokeilin motarilla erilaisia kiihdytyksiä ja kyl se 195km/h kulkee pienen testiviivan jälkeen. Kuntoon tuli ja vaimo saa taas kehua kuinka kätevä käsistään meijän mies on :)) case closed.

      Comment


      • #4
        Noniin, taas tuli sama vika esiin..mutta vähän lievemmin. Kiihtyvyys on sama kuin xxxxxxx autolla, mutta savutusta tuskin ollenkaan. Poikkeuksena että nyt pitää vauhdin eikä hyydy mäkiin. Ropasin taas MAF-kotelon (onko oikea?) läppiä, mutta nyt ei auttanut. Mitäs porukka sanoo diagnoosiksi? Hölömö mies vai? ;)

        modattu merkkivertailu pois ;))

        Comment


          #5
          vaihda alle tollanen -79 200d (itellä -77 220d) niin halpaa ajoa eikä vikoja.

          Comment


          • #6
            Paljon uudempaan ei kannata vaihtaakkaan. (ainakin vm-99 ruostu läpi ja takuun kanssa on vaikempaa kuin audisteilla, jos mahdollista). Eli Mersutkaan ei ole niin kuin ennen, vaan samaa paskaa kuin monet muutkin, joskin kalliimpaa.

            Comment


            • #7
              Myöskin isännän -00 eemelimersu on lähes puhkiruosteessa. Takuun kanssa tuntuu tosiaan olevan hankalaa, vaikkakin paikallinen mersupulju kovasti yrittää asiaa ajaa.

              Comment


              • #8
                Ovien tiivisteiden ja peräkontin luukun ympäristön ruostekorjauksen maksaa maahantuoja. Kannattaa olla tiukkana ja laittaa kirjettä vaikka saksaan. Kannattaa kiinnittää huomiota etuiskareiden kuppien kuntoon. Monissa kun on tullu etuiskarit läpi.

                Viisainta on luopua koko rasista korjauksien jälkeen.

                Comment


                • #9
                  Noniin, ei olisi pitänyt ottaa vertailuksi jotain MBtä ;) varsinkaan -79 mallista, eihän siinä ole edes autom.ilmastointia, tehostinta? turvallisuutta, motariajo-ominaisuuksia jne jne.
                  Jep, offtopikki pois ja asiaan:

                  VAG-COMilla logattua ja sain vastaukseksi seuraavaa

                  00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
                  31-00 - open or short to ground

                  Voipiko tuon pötikän vaihtaa ja jollain vippaskonstilla saada kuntoon vai meneekö koko MAF vaihtoon ja n.100eur köyhtyä??

                  Comment


                    #10
                    joop viimeinen AITO mersu tuli -92 mutta asiaan.eikai nyt jumakauta audin kone voi noin ruikulle mennä yhestä moottoripesusta? jos näin on niin suosittelen merkin/vuosimallin vaihtoa.

                    Comment


                    • #11
                      Mikäli tuo on yhtään vastaava kun B4 TDI:n MAF (läppämalli) on siinä moninapaliittimen vieressä pieni piirilevy muovikannen alla, sinne saattaa iskeä kosteus/hapettuma. Kyllä sen koko MAF:inkin voi purkaa mutta kannen takaisinlaitto voi vaatia sikaliimaa.

                      Edit: mistä meinaat satasen mafin löytää, maksaa kaupassa 933 eur ?

                      Comment


                      • #12
                        miten voi toiseen olla MAFfi noin kallis. Omaan vaihto-osana VAG tiskillä 108eetä...?

                        Comment


                          #13
                          Ebay:ssä yksi tyrkyllä, mutta huutokauppa päättyy jo aamulla:

                          http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...tem=7992833063

                          Comment


                          • #14
                            Noinnikkää, Hyvinkään Autokuviolta kysyttynä:

                            "Yleensä ilmamassamittarit ei sovi ristiin vaikka liitin saattaakin sopia niin ohjearvot ovat aivan erilaiset.
                            Ilmamassamittari on näköjään meillä kultaakin kalliimpi eli 933€ ja töitä 31€ vielä päälle. Osa on tilaustavaraa eli ei löydy hyllystä.
                            T: Aleksi Sarlin "

                            MAFin Bosch nro on 0 284 002 074 (VAG nro 4A0 133 471)

                            Ihan vaan tiedoksi, prkl. :(((

                            ps. olen ajellut piuha irti jo yli 1000km ja alkaa jo tottua -20% tehoihin ;) kulutus edelleen 7.1l/100km ja tässä 95% motaria 135km/h mittarinopeutta..savuttaa kyllä jos polkasee kunnolla, joten ei se laihalla käy (vai onko tällä merkitystä dieseleissä?)
                            Viimeksi muokannut peiponen; 15.4.2012, 15:57.

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä nyt kannattaisi vetää se MAF paloihin ja käydä läpi ensin kolvilla heikonnäköiset paikat. Jos se ei auta vois vaihtaa potikan uuteen vastaavaan. Uuden MAFin hinnalla jo vähän harrastaakin, mä teen tarjouksen puoleen hintaan ;)

                              Comment


                              • #16
                                Eipä sitä hirveästi kyllä voi tinalla. Jos on samanlainen kuin kuvan yksilö, niin siinä on suojana hyytelö päällä, ja sisällä aika arkaa elektroniikkaa. Lisäksi tuo mittausosa on mahdoton korjata. Nimim. kokemusta on ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Ahaa, se on ton näköinen. Turhan hienoksi tehty. Sittten tohon pitäis tehdä vaan vastaava kytkentä. Tavallinen potentiometri ja laittaa sen oikealla arvolla syöttämään oikeaa jännitettä. Kyllä tolla rahalla harrastais. Vielä helpompaa olis vaan tehdä jännitteenmuutos toisenmerkkiseen MAFiin, mutta alkuperäisen tarttis vertailua varten. Ja toivoen, että jännitekäyrä olis suhteellisen lineaarinen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen ongelma ratkaistu: ostin uuden MAFfin ;) en sentään Suomesta vaan Nikon (EDP Motorsport) kautta ja "alennusta" tuli melkein 50%. Eli tässä tapauksessa MAF todellakin kannattaa ostaa muualta kuin Suomesta :> Kiitokset Nikolle.

                                    Comment

                                    Working...