Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-97 A6:n Tiptronic hälyttää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -97 A6:n Tiptronic hälyttää

    No nyt kävi taas jotain...
    Tossa pikku huollon yhteydessä jahtailin palanutta ajovalon sulaketta tietenkin valot (ja sytytysvirta) päällä ja koska sulakekarttaa ei ole niin menetelmänä yritys ja erehdys...
    Jossakin vaiheessa kuului sitten hälytysääni ja saattoipa siinä vaiheessa syttyä vaihdekaavion "pohjavalot", en ole ihan varma. Minä hölmönä kestyin vain sulakkeisiin, epäilin hälytyksen tulleen siitä että virta oli liian kauan päällä yhtaikaa oven aukiolon kanssa ja käänsin virran pois ja jatkoin hakua.
    Sulakekin viimein löytyi ja sain vielä renkaatkin vaihdettua. Testilenkillä sitten huomasin vaihdekaavion valojen olevan "väärinpäin" ja vaihtojen olevan melko nykiviä (ilmeisesti "limb mode" päällä).
    Tässä on semmonen pieni mahdollisuus, että olen tökännyt jonkun sulakkeen takaisin väärään paikkaan...
    -Mistäs löytyisi sulakekartta?
    -Mikä noista sulakkeista voi tehdä ton?
    Lauantaina pitäis lähtee käymään Tampereella (200 km motaria/ suunta), pitäskö mennä broidin autolla?

    #2
    No ei kannata limp modessa lähtee 400km ajamaan.
    Ota akun kenkä irti puoleksi tunniksi vaikka ja kato jos vikatila nollautuisi.

    Jos olisi vagcom/vcds tms käytössä niin laatikolta vikakoodien nollaus.

    Comment


    • #3
      Joo, olis Mansesterissa käyty, broidin autolla...
      Vilkasin taas sitä sulakepanelia eikä siellä ainakaan näy sellaista sulakepaikkaa tyhjänä jossa olis liittimet, eikä mikään sulakkeista ollut "tyhjässä" paikassa.
      Pitäis varmaan keskittyä taas hetkeks tohon VAGcomin käyttöön jos sen sais ihan toimimaankin. Tai voi mennä helpommin jos vaan ottaa piuhan irti...

      Edit: Onkos tuo kuinka tarkka siitä, kumman akkukengän irrottaa ja kuinka kauan pitää irti?
      Maakaapeli (helpompi irrottaa) oli yli 20 minsaa irti ja häly ei häipyny...

      Niin ja oireisiin pitää lisätä, ettei manuaalivaihto toimi.

      Kai sit täytyy yrittää se VAGcommi viritellä, Olisko hyviä rautalankatason neuvoja:
      Kannettavassa on Vista, kaapeli ohjelmistoineen on Elekmalta. Kokeilin joskus, mut en saanu toimimaan ja into yrittämiseen lopahti kun ei ollu hyvää syytä testata...
      Viimeksi muokannut Eugen Race; 17.4.2011, 20:22.

      Comment


      • #4
        Vi***u toi commi ei toimi kunnolla!
        Onneks ainoo mitä se löys oli just laatikon moduli. Jostain monitoimikytkimestä (multifunction switch) se herjaili. Nollaus ja taas toimii...
        Ja sit loppu läppäristä virta heti kun vähän pääs vauhtiin.

        Comment


          #5
          Laatikolla on noita vikakoodeja, jotka pitää laatikon limpmodessa kunnes koodit poistaa.
          Oletin, että toi poistuis, jos käyttää virrat pois, mutta ei sitten. Sama juttu muuten Airbagien kanssa jos muistan oikeen, mutta ne ymmärtääkin.

          Ehkä siellä on kontaktihäikkää tossa switchissä ja voi uusia jossain vaiheessa vian. Taitaa olla ollu ennenkin juttua tuosta mötikästä täällä.

          Comment

          Working...
          X