Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikosta turbiini rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Automaattilaatikosta turbiini rikki?

    Eli autostani Audi A4 2.8 quattro vm.96 automaattiaskista hajosi turbiini. Pajalta kerrottiin että laakeri on "leikannut" kiinni ja rikkonut akselin. Ymmärsin ettei pelkkää akselia voi vaihtaa vaan on vaihdettava koko turbiini, onko näin?
    Mikäli on hankittava koko turbiini niin onko kenelläkään kokemusta mistä se olisi järkevää ostaa, Audilta hintaa kysyttiin niin on aikas arvokas.

    Näin etukäteen jo iso kiitos vastauksille!

  • #2
    Olisko nyt kuitenkin niin että laakerihela (öljypumpussa) on hirttänyt turbiinin kaulalle kiinni ja pesässä pyöriessään sorvannut pumpun pilalle? Ei olisi eka kerta kun noin käy. Turbiini ja öljypumppu uusittava ko tapauksessa.

    Comment


    • #3
      Katso tuosta: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=94723
      Kaikki osat kannattaa tilata joltain laatikkokorjaajalta. Ne myyvät ihan samoja ZF:n osia kuin marmorikin, mutta paljon edullisemmin :)
      http://www.jntrading.fi/ on yksi hyvä paikka.

      Comment


      • #4
        Terve ja kiitos vastauksesta.

        Näin minäkin sen ymmärsin kun pajalla laatikon irrottivat ja tarkastivat tilanteen. Nyt alan etsiä osia.

        Comment


        • #5
          Tänään olin yhteydessä JNtrading asentajan kanssa. Vakuutuin positiivisesti ja lähetin vanhan turbiinin heille. Lupasi että muutama päivä niin turbiinin kaula on korjattu. Ei tarvitse miettiä mitä ensiviikoolla iltaisin tekee, taitaa mennä tallissa askia kasatessa.

          Comment


          • #6
            Mistä rikkoutuneen turbiinin tunnistaa?

            5HP24a toimii kylmänä ihan ok, mutta lämmettyään laatikko pyörähtää tyhjää kiihdyttäessä (ohittaesssa), tippipuolella voi ajaa normaalisti liikkellelähtöjä lukuunottamatta jolloin nykäisee rumasti, ilmeisesti laatikko kytkee turbiinilukon silloin päälle (tippipuolella se taitaa olla 24/7 päällä).

            Comment


            • #7
              VCDS kiinni, ajamaan ja laatikosta grouppi 007 josta näkee muuntimen tilan ja luiston.

              Comment


              • #8
                Tuolla tavalla se itselläkin alkoi. Jonkin ajan päästä ei meinannut liikennevaloista päästä liikkeelle. Laatikko kävi Recrolla korjattavana. Oli glykolia vaihteistossa.

                Laitoin autoon erillisen vaihteistoöljyn jäähdyttimen, ettei enää vastaavaa käy.

                Comment

                Working...
                X