Sitä on nyt ollut noin 3000 kilsaa alla tuollainen -07 A6 3.0 tdi tiptronic –vaihteistolla. Autolla on ajettu 150 tkm. Moottorin tyyppi on ASB ja vaihteiston käsittääkseni JML.Tämä on ensimmäinen automaattivaihteinen auto itselläni, joten sen toimintaa on tullut vähän ehkä turhankin kriittisesti seurattua. Pari asiaa jotka on tullut huomattua:
- kun vielä oli pakkasia aamuisin, niin kylmänä tasaista vauhtia ajettaessa moottorin käyntinopeus hieman seilaa. Kun kone lämpenee, niin tuota ei enää tapahdu.
- moottorijarrutuksissa kierroslukumittarin viisari hieman ”pompottaa”, siis silloinkin kun ei tapahdu vaihtoa pienemmälle vaihteelle. Perstuntumalta auto ei kuitenkaan ainakaan kovin selvästi nyi.
- pääsääntöisesti laatikko vaihtaa oikein siististi, mutta pari kertaa laatikko on tehnyt vaihdon aika karkeasti ”töksäyttämällä” kun on pitkään tullut ajettua 6 vaihteella ja nopeus tippuu juuri sen verran että tapahtuu vaihto 5:lle.
Kuulostaako normaalilta vai onko nuo jo oireita jostain vakavammasta?
- kun vielä oli pakkasia aamuisin, niin kylmänä tasaista vauhtia ajettaessa moottorin käyntinopeus hieman seilaa. Kun kone lämpenee, niin tuota ei enää tapahdu.
- moottorijarrutuksissa kierroslukumittarin viisari hieman ”pompottaa”, siis silloinkin kun ei tapahdu vaihtoa pienemmälle vaihteelle. Perstuntumalta auto ei kuitenkaan ainakaan kovin selvästi nyi.
- pääsääntöisesti laatikko vaihtaa oikein siististi, mutta pari kertaa laatikko on tehnyt vaihdon aika karkeasti ”töksäyttämällä” kun on pitkään tullut ajettua 6 vaihteella ja nopeus tippuu juuri sen verran että tapahtuu vaihto 5:lle.
Kuulostaako normaalilta vai onko nuo jo oireita jostain vakavammasta?
Comment