Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAH myllyn virityksestä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAH myllyn virityksestä

    Olisin tiedustellut että mitä kaikkea viritysmahdollisuuksia olisi A4 2.8 Q (12V) saatavilla ?

    Olen jo harkinnut tällaista pakettia; lastu, putkisto, vv-suodin ja mahdollisesti kisakatti. Mikä olisi vaikutus jos vaihtaisi esim. suuttimet paremmin virtaaviksi? Ja onko peltipakosarjoja valmiina saatavilla/kannattaako semmosta laittaa? Mitä muuta sitä olisi vielä mahdollista/järkevää laittaa? Jos vielä joku osaisi kertoa liikkeitä mistä kannattaa kysellä niin tänk juu veri molskis.


    Nimimerkillä tyhmä kyselee.

  • #2
    turbottoman viri tietysti hankalaa..... nokat...kannen lasku... fiksummat lisäkköön

    Comment


    • #3
      Kannen laskeminen tai rutistuksen muilla tavoin lisääminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Riippuu hyvin paljon alkuperäisestä suhteesta ja oktaanivaatimuksesta.

      Voi käydä nimittäin äkkiä niin että sen minkä puristussuhteessa voittaa, häviää sen sen vaatimana lepsuna sytytysajoituksena...

      Comment


        #4
        ja mitä puristussuhteen nostoon tulee niin vakiona oleva 10.3 on jo aika kova...Tietysti jos meinaa kisabensoilla ajella niin sitten mutta 98:lla ei enää paljoakaan korkeammalle mennä.

        Vapaa maa ja jokaisella on melkein omat rahat mutta sanoisin silti että pelkkää rahan tuhlausta. useiden tuhansien eurojen panostuksella voit saada ehkä 20-30hp lisää, eli bang for buck -suhde on aika huono. Jostain syystä AAH ei ole ollut rapakon toisellakaan puolella mikään "suosittu" virikohde, mutta toisaalta ei siinä ole mitään akilleen kantapäätä mekaniikan puolella mikä nyt virittämisen totaalisesti estäisi.
        Helpoimmalla pääsis vaihtamalla turbotekniikan ja jatkamalla siitä.

        Comment


        • #5
          Tässä keskustelu, jossa käsiteltiin tuota Audin vapaastihengittävän V6:n viritystä. Älä anna sen lannistaa jos olet tosissasi: Take a look: http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=5930

          Ja tossa toinen paikka josta lueskella lisää: http://forums.audiworld.com/12v/

          Comment


          • #6
            Tässä vaiheessa oli pakko rekisteröityä foorumille.

            Mites mekaanisesti ahtaminen? Ruuvi tai remmi?
            Ruuvilla saisi sen +?? heppaa mikä varmaan riittäis aluks, vaiko?

            Suunnitelmissa on joko ruuviahdin / tuplaturbosysteemi, jahka saan auton hankittua.
            Ajatus tuplaturboon syntyi GTI:ssä esitellystä kolffista...

            Tuotanoin..... ruuviahtimen toimintaa sen kummemmin tuntematta, eikö se olisi raha/teho++ suhteeltaan "helpoin"

            Eihän tämmöistä settiä tietenkään valmiina mistään löydy, mutta pro-mo varmaan osaa auttaa, eikö niin?

            Pahoittelen jos teksti on typerää, mutta kellokin on 03.24
            Ja nukkumaan..

            Comment


            • #7
              No tuplaturbolle löytyy jo audilta valmis paketti, A6,S4(b5), Allroad ja RS4 sisältävät eri asteisesti vireistetyt 2,7 litraiset kahella ahistimella olevat moottorit. Joten ei tarvitse pyörää uudelleen keksiä...

              edit: ja jos meinaa johonkin nuhapumppuun noi moottorit ruuvata kiinni, niin pitää olla sit voimansiirtu+jarrut ja muut vastaavat kuin vertailumallissa. Ja RS4:sta ei taida pystyä edes käyttämään vertailumallina a4:lle, kun taitavat olla eri mallisarjaa vaikka ulkoisesti ovatkin hieman saman näköisiä.

              Comment


                #8
                Laillista tuosta remmi/turbo -virityksestä ei saa oikein tekemälläkään. Tai saa mutta sillä rahalla ostaa jo valmiiksi tehtaalla turbotetun auton.

                Hatusta esimerkki:
                Otetaan 2.8 litrainen 80 (n.7000e). Tehdään siihen koneremppa (laakerit, kannet, renkaat yms) n.1500e. Haetaan kaksi mutkaa pakoputkiin n.1500e. Pakosarjat, downpipet, putkistot n.1000e.
                Ohjelmoitava ruisku + ohjelmointi 2-3000e

                eli pelkästään karkealla arviolla ollaan 13-14te lukemissa.
                Ja mitä meillä on...Kasa tavaraa jonka toimivuudesta / kestävydestä ei ole mitään tietoa. Voi olla aikaajo-kone tai sitten voi olla kesäkone.

                Tuolla rahalla voi alkaa jo katselemaan b5 koppaista S4:sta ja säästää vähän aikaa veroihin niin on varmasti parempi ja jälleenmyynti arvoltaan huomattavasti tuottoisampi/vähemmän häviötä tuottava kuin TI-malli. Tai sitten saa jo suoraan liikenteeseen C4 S4:sen...

                Ehkä vähän pessimistisesti kirjoitettu mutta tuonpahan vaan oman näkemykseni asiaan ilmi.
                Aivan helponta ostaa 2.7TT. Mutta saako sen leimoihin on taas sitten eri juttu joka riippuu tietysti autosta yms.

                Ja sitten voidaan aloittaa kokonaan uusi keskustelu (taas) miten paljon saa/uskaltaa tehdä ennenkuin pitäisi muutoskatsastaa. Tyhmempikin inssi kyllä erottaa tuplaturbon/remmin vakiosta luulisin minä.

                Comment


                • #9
                  Juu, tiedossa on kyllä että audillä on biturbo patoja. Tarkoituksena vaan EI ollut tehdä tekniikanvaihtoa, ellei konetta saa jostain kohtuuhintaan verrattuna siihen mitä alkuperäiseen pataan menis valuuttaa.

                  Tehoja ei ole tarkoitus hakea mitään älyttömiä, vaan +60-100 kaakkia.
                  Lieneekö mekaanisesti ahtaminen paras vaihtoehto?

                  Voimansiirron ja jarrujen osalta päivitykset tehdään tottakai.

                  Mites päästömittaukset? Epäsuorasti aihetta sivuten Modified Motorcycle Assosiotion of Finland on tehnyt selvitystä moottoripyörien päästömittauksista. Heille on tullut vastaan pykälä, jonka mukaan jälkeenpäin Ahdetuissa autoissa / moottoripyörissä EI tarvitsisi teettää päästömittausta, jos kyseiseen laitteeseen asennetaan katalysaattori ahtamisen yhteydessä.
                  Nojoo, mitenkäs jos on jo katti?

                  Tarvii varmaa ottaa yhteyttä AKE:en asiasta, postailen tänne jahka vastauksen saan sieltä.


                  Edit: ehkäpä alan katella sitä 2.7Biturbo S4 saksanmaalta. On varmaan helpoin vaihtoehto.
                  Tai sit ostan sen 2.8V6 ja totean ettei sitä viritetä. Tietysti olis 1.8T vaihtoehtona mistä sais sitä tehoa irti, enemmän mitä V6 padasta

                  Comment


                  • #10
                    Tuo "dummykatin" asennus pätee 1.7.87-1.1.92 käyttöönotetuille, joissa ei lue otteessa vähäpäästöinen. Vähäpäästöisiin tarvitaan aina vtt- tai vastaava päästötesti.

                    Comment


                    • #11
                      jenkeistä "muistaakseni" saapi remmiahtimen bolt on asennuksena hintaluokkaan 5500?. searchilla lisää.... huom AAH-myllyyn

                      Comment


                      • #12
                        OT: Tekniikanvaihto on yksi mahdollisuus saada vähäpäästöiseenkin autoon turbovoimala. Tiedän yhden Suomessa kilpien välissä olevan 1998 Passatin (alkujaan 2.8 syncro) johon on istutettu 2.7Bi-T kone. Se, mikä järki tuossa oli, on jokaisen omassa päässä, mutta onpahan nyt jotain sellaista mitä ei ihan joka paikassa tule vastaan.

                        Comment


                        • #13
                          jenkeistä "muistaakseni" saapi remmiahtimen bolt on asennuksena hintaluokkaan 5500€. searchilla lisää.... huom AAH-myllyyn
                          Muistaakseni kuolasin talvella tuommoista jenkkiebayssa

                          Comment


                          • #14
                            http://www.superchargersonline.com/p...SC&tabactive=5

                            jos jollain 2.8v6 A4/A6 omistajalla polttelee ylimääräistä rahaa taskussa, niin tommosta tilaukseen.

                            Comment


                            • #15
                              käykö ainoastaan 30valve systeemiin?

                              Comment


                              • #16
                                TSI-mies ottaa vaan hiomapaperia käteen ja alkaa hoonaamaan imusarjoja. Samalla voi vaihtaa nokat (noin 700e). Hengitystä pitää luonnollisesti parantaa ennen ja jälkeen konetta. Täällä sivuilla on paljon juttua kansitöistä, mutta loppujen lopuksi ei saa selvää mikä on lopputulos blingbling-imusarjaa lukuunottamatta.
                                http://audi12v.home.comcast.net/

                                Comment


                                • #17
                                  missä vaiheessa tulee muuten voimansiirron ja vaihteiston rajat vastaan?

                                  Varmaan kestää vielä 230kW 400??nM vai kestääkö?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Samaa 01A perhettä on a4q:ssa (pl s4) kuin esim tuossa omassa kakkosessani. Kestää minkä kestää. Ei ihmeitä.

                                    Ei teho vaan vääntö...

                                    Comment

                                    Working...
                                    X