Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -95 Automaatti ei vaihda

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 -95 Automaatti ei vaihda

    Eli ongelmana on että kun D:n laittaa päälle ja yrittää lähtä niin kone huutaa vaan eikä auto liiku.
    Pakkovaihteilla toimii normaalisti ja kun vauhtiin pääsee niin pystyy D:läkin ajamaan mutta pysähtyä ei kärsi.
    Jostain syystä laatikko ei D:llä laita ykköstä silmään vaan tarjoaa 3 tai 4.
    Onko kenelläkään ollut vastaavaa tai tietääkö kukaan missä vika voisi olla?

    #2
    Palaako taulussa kaikki vaihteet yhtäaikaa?

    Vikakoodit tuosta pitäis saaha, ei tuosta muuten mitään selkoa ota.

    Comment


    • #3
      Ei pala.. Vikakoodit luen huomenna. Kävin nykäseen akunkengän irti. Pitää kokeilla jonkun ajan päästä että auttoko mitään. Akunkin latasin täyteen ku jossain viestiketjussa luki että saattas johtua akun heikosta varaustilasta. Ei auttanu mitään.

      Comment


        #4
        Onko potilaassa öljytikkua laatikolle?

        Comment


        • #5
          En ainakaan vielä ole löytäny.. Eikös se pitäis olla jossain koneen ja tulipellin välimaastossa??

          Comment


          • #6
            saitko vikaa selville? omassani sama ongelma...

            Comment


            • #7
              En oo saanu vielä selville.. Just äskön kävin lukemassa vikakoodit.
              Tommosen se antaa:
              Controller: 4D0 907 379 J
              Component: ABS/EDS BOSCH 5 7592
              Coding: 0265109024
              Shop #: BB 37592
              1 Fault Found:
              00526 - Brake Light Switch-F
              27-10 - Implausible Signal - Intermittent

              Voiskohan tuo ykkösvaihteen puuttuminen johtua tuosta jarruvalokytkimestä?

              Comment


              • #8
                Tuon tapainen vika on mahdollinen myöskin jonkin kytkimen rikkoutuessa laatikosta. Pitää illalla kaivella arkistoja löytyisikö sieltä selitys.

                Täältä muuten löytyy A6 '96 V6 ehjä automaattilaatikko ja boksi jos tarvii ;)

                Comment


                • #9
                  mikä on lootan tyyppi? ittellä on DFG
                  ovatko nuo miten keskenään vaihdettavissa?
                  itse en päässy vielä vikakoodeja lukemaan kun koulussa(vaao audi huolto) oppilaat saksassa reissussa..

                  Comment


                  • #10
                    no niin löytyhän se boksi sieltä, tuollaset numerot/tekstit kyljessä:
                    Siemens 5WK3 321B
                    ja
                    01N 927 733 BE

                    käykös tähän nyt sitten mikä tahansa numerolla 01N 927 733 oleva boksi? vai onko loppukirjaimilla millainen merkitys?

                    Comment


                    • #11
                      Ois hieman ajankohtainen tämä aihe.. käytin katsastuksessa niin meni muuten läpi mutta katsastusmies ei sitten tykännytkään tuosta että ei lähde kuin pakkoykkösellä liikkeelle... eli hylky tuli, pelkästään sen takia... muut oli nippelivikoja ja olisi mennyt korjauskehotuksella...
                      Erikoista on se että aiemmilla katsastuskerroilla(1x mulla sama konttori, 1x aiemmalla omistajalla) asia on ollut ok, ei hylkyä tai korjauskehoitustakaan...
                      Vikakoodit tästä pitäis saada ulos, itsellä on shareware versiona vcds lite niin sillä ei oikein tolkkua saa kun näyttää vain yhden vian... VCDS-Lite Version: Release 1.1

                      Control Module Part Number: 01N 927 733 BE
                      Component and/or Version: AG4 Getriebe 01N 2609
                      Software Coding: 00000
                      Work Shop Code: WSC 00000
                      VCID: 759D62D75CCF
                      2 Faults Found:
                      00518 - Throttle Position Sensor (G69)
                      16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
                      00638 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                      03-10 - Please Register/Activate - Intermittent

                      oiskos Valkeakoskella kunnollista vikakoodinlukijaa omistavaa joka haluaisi tulla lukemaan koodit? liikkeissä koodien luku maksaa sen 30-40e niin voin siittä kyllä vaikka puolet maksaa jos saataisiin luettua...
                      Viimeksi muokannut JiipeeH; 20.8.2012, 08:53. Perustelu: typoja poistettu ja päivitetty..

                      Comment


                      • #12
                        Täällä vika vaivaa edelleen, onko ketjun aloittaja "Ultimate" saanut vian selvitettyä?

                        Vikakoodit potilaasta luettu Audin omalla(bosch) testerillä ja nyt viimeiseksi VCDS:llä, oikealla sellaisella.
                        Antoi lootasta vikakoodiksi ainoastaan:

                        00532 - Supply Voltage B+
                        35-10 - - - Intermittent

                        Eli ei todennäköisesti vaikuta asiaan kun intermittent?
                        boschilla ei antanut tuotakaan, olisiko akun jännite päässyt laskemaan alhaiseksi.
                        Autolla on nyt ajettu vian ilmenemisen jälkeen n. 30-40tkm
                        Miksikään ei ole muuttunut, vaihtaa nätisti, kaikki vaihteet toimii, kickdown toimii ym.
                        Ainoa on vaan tuo että paikaltaan ei pääse ku pakkoykkösellä.

                        Sen verran vikatila on selvinnyt että loota on "emergency running mode:ssa"
                        eli loota kytkeytyy D:llä hydraulisesti kolmosvaihteelle.

                        Lootan öljynvaihtoa suoritetaan ammattikoululla parhaillaan, pyysin että ottavat
                        venttiilipaneelin?(valve body) irti ja puran itse sen atomeiksi jotta näen että onko siellä mitään vian selittävää. Venttiilipaneelin solenoidit ja sen johtosarjan tarkistan samalla.

                        Comment


                        • #13
                          Se venttiililohkon irrotus ei ole sitten ihan vain pultti pois homma. Sieltä pitää ottaa vain tietyt pultit pois, muuten lohko räjähtää palasiksi. Toivottavasti amiskalla on tietotaito, muuten venttiilin kokoaminen on puol mahdotonta, koska erillaiset kuriste rikat tulee eripaikkoihin.

                          Pura sitten venttiili ihan atomeiksi, karat ja muut irti myös.

                          Comment


                            #14
                            Kyseisessä ammattikoulussa omaa autoa pari kertaa huoltaneena suosittelen tarkistamaan tuon, että oikeasti tietävät mitä tekevät ennen kuin alkavat purkamaan. Omat huollot hoitaneet siten, että mun autot ei sinne enää mene.

                            Ja kuten lukuhetkellä totesin tuosta koodista niin ite ainakin epäilen, että alhainen akunjännite voisi aiheuttaa tuon (auton oma mittari näytti alle 12v virrat päällä ja muualla oli pari vastaavaa koodia jännitteestä).

                            Comment


                              #15
                              No siis Ammatikouluissa opiskelijat opiskelevat korjaaman autoja ja siinä on oma riskinsä tietysti, jos kovin monimutkaisia juttuja teettää siellä. Eihän siellä ole vielä kovin rautaista kokemusta millään.

                              Ei varmasti ihan joka päivä automaattilaatikoita pura, jos koskaan.

                              Comment

                              Working...
                              X