Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S8 bank1,bank2 too lean

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S8 bank1,bank2 too lean

    Hei,

    Hankin äskettäin S8 vm. -00, AQH koneella ja automaatilla, pientä puuhaa tuntuisi heti pukkaavan...

    Eli alla olevia vikakoodeja antoi. Uusin "audipages tech" osion mukaisesti alipaineletkuja (olivat aika kärsineitä), kävin ajamassa ja luin vikakoodit uudelleen. Jäljellä oli "bank2; system too lean" sekä "supply voltage terminal 30, voltage too low"

    Olisiko kokemuksia / valistuneita arvauksia jatkotoimenpiteille?


    Engine:

    17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value
    P1141 - 35-10 - - - Intermittent
    17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Lean
    P1130 - 35-00 - -
    17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
    P1128 - 35-00 - -



    Instruments:


    00668 - Supply Voltage Terminal 30
    53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

  • #2
    Tuo jälkimmäinen vaikuttaa ihan palaneelta sulakkeelta tai siltä että akku on onllut tyhjä/irti jossain vaiheessa. Nollasitko siis koodit välissä? Noihan säilyy muuten muistissa aika pitkäänkin.

    Ekat koodit johtaa mahdollisesti ilmamäärämittarin suuntaan.

    Comment


    • #3
      moottorinpuolelta voisi olla vikana lambda, tai maffi. kuormitustietoon vaikuttaa myös ilmanlämpöanturin tieto, tps, vedenlämpö. myöskin vuotava tankin huohotusjärjestelmän (evap) vika voi tehdä tuollaista.
      useimmat viat ovat monitahoisia eikä välttämättä parane ensimmäisen "selkeän" komponentin vaihdolla - vaan vaatii aikaa tutkimiseen.

      mittariston vikakoodit on tulleet joko startissa tapahtuneen käyttöjännitteen reilun kyykkäämisen takia tai akun navan irroituksen takia.

      Comment


      • #4
        Jep, Tänään vikojen nollauksen ja ajolenkin jälkeen antoi viaksi "lamda B1 S1". Tuo lienee ennen kattia oleva? Täytyy kipaista kauppaan ostamaan....

        Comment


        • #5
          Juuri näin, katin jälkeinen lambda ei vaikuta seoksiin, kertoo ainoastaan josko katti pelaa vai ei. Jos näyttää ettei kumpaakaan ole vaihdettu niin vaihda molemmat. Ennen kattia olevat siis :)

          Comment


          • #6
            Siellä on kaksi lambdaa, jotka on ennen kattia. Yksi molemmissa putkissa. Ja nähtävästi kaksi kattien jälkeen.
            Tai ainakin ABZ koneessa oli, olettaisin se olevan tuossakin vaikka on uudempaa mallia ja S8.

            Comment


            • #7
              Kyllähän nuo bank1 ja bank2 viittaa vahvasti että molemmilla puolilla on oma ohjaus.

              Comment


              • #8
                Nonnii, nyt on lambdat vaihdettu. Oli suorastaan naurettavan helppo homma, tilaakin oli niin että veri tirskuu käpälistä vieläkin. Vaihdoin samalla kynttilätkin, kun oli makuun päässyt.
                Poistin vanhat vikakoodit, kävin koeajolenkin eikä enään antanut mitään uutta herjaa. Kulutuskin näytti moottoritienopeuksilla tippuneen 1,5l/100km. Kiitoksia!

                Comment

                Working...
                X