Eli autona on Audi A3 1.8TQ -99 Kone on juuri rakennettu uusiksi kun lähti jakopään hammaspyöri omille teille. Samalla kantta hieman avarrettiin ja vaihdettiin muutenkin parempaa osaa. Autossa oli ennen remonttia noin 300hp. Nyt on kuitenkin seokset aika pielessä AFR näyttää 9 kieppeillä olevaa lukemaa, mitäs se siis käytännössä tarkoittaa ja pystyykö tuolla innovaten LC-1 hässäkällä säätämään seossuhteita? Itsellä ei ole juuri mitään kokemusta seosten säätämisestä, enkä oikein tiedä kannattaa alkaa tässä kohtaa opettelemaan. Mutta jos joku osaa kertoa ohjeet "for dummies" niin voisihan sitä yrittää. Tai jos joku on perehtynyt kyseiseen laitteeseen niin voisi tulla käymään pistämään sopat kohilleen. Tietysti korvausta vastaan. Ajaa sillä en nyt viitsi ettei käy huonosti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pystyykö Innovate LC-1:sellä säätämään seoksia?
Collapse
X
-
Ei laajakaista lambda osaa muuta kuin näyttää toteutuneen seoksen.
Jos haluat, että auto toimii oikein, kyselet ensin tarkan kokoonpanon kanssa säätäjiltä, että mitä suuttimia suosittelevat, sen jälkeen tarkistat omasi. Jos eivät käy, ostat uudet ja ajelet varovasti säätöön vanhoilla suuttimilla.
-
Ok. Sitä en tiedä onko se yhteydessä moottorinohjaukseen. Edellinen omistaja vaan sanoi että sillä pystyy säätämään seoksia, mutta niin se sano paljon muutakin, että tiiä sitte.
Ketäs suosittelette säätämään? Mielellään etelä-suomesta? Pystyykö vanhaa ohjelmaa muokkaamaan, vai pitääkö ajaa uusi ohjelma?
Comment
-
Sen avulla (mitattu data) pystyy säätämään seoksia järkevimmiksi!
Tosin jos haluaa niin on mahdollista suoraan myös simuloida kapeakaistadata eculle ja muuttaa tyhjäkäynti ja kevytkuorma seosta hippusen laihemmalle, joten periaatteessa sillä pystyy muuttamaan seoksia. Ei vaan toimi tässä tapauksessa kun on noin perseellään (jos on?).
Ei varmaan ois tässä yhteydessä tätä simulointia edes pitänyt tuoda esiin kun sekottaa vaan pakkaa, mutta jääköön arkistoon nippelitiedoksi.
Comment
-
Ei varmaan ois tässä yhteydessä tätä simulointia edes pitänyt tuoda esiin kun sekottaa vaan pakkaa, mutta jääköön arkistoon nippelitiedoksi.
Vanhemmissa 5-cyl 20vt aika ranttu tuo ecu tuon suhteen..
Mitä kaikkea osia siihen moottoriin nyt on vaihdettu verraten mitä siinä oli ennen remonttia?
Aika paksullaan tuo tuntuu käyvän.. Onko tuo AFR arvo tyhjäkäynnillä ja ajossa samaa luokkaa?
Kyselepäs tuolta porkkikselta priivalla hieman apuja, jos ei lähde pelittämään...
Comment
-
Ai kannen kanavien avarrus ei vaikuta seoksiin?
Moottoriinhan vaihdettiin ylikoon wisecon männät, h-profiili kanget, mutta ne tuskin vaikuttaa seoksiin? Pakosarja oli myös aiemmin vuotanut ruhtinaallisesti ja saattoi olla muitakin ahtovuotoja, pakosarja oli kuin banaani. Nyt on oikaistu.
AFR-lukema on siinä 9 luokkaa koko aika, en paljoa viitsinyt ajella sillä. Ennen remonttia pyöri siellä 14 nurkilla, eikä niitä ole sen jälkeen kopeloitu. Mutta voiko kalibrointi mennä pieleen muuten vaan?
Kannesta kuuluu myös nakutusta, kansi on muuten käytännössä uusi paitsi nostimet ovat samat. Saattavat kyllä vetristyä kuhan ajelee. Voiko nakutus johtua seoksista?
Itsekkin veikkaan tuota kanadaa, mutta sen vian korjaajat on harvassa. :p
Comment
-
Kannen kaivelu voi vaikuttaa seoksiin, mutta silloin ollaan luokassa muutama kymmenys AFR:ssä eikä 5 pykälää.
Voit ajella sillä niin kauan kunnes se nokeaa tulpat umpeen. Sinänsä tuossa ei ole muuta vaarallista sen lisäksi paitsi, että öljymäärä mystisesti lisääntyy ja pytyistä pestään öljykalvoa tehokkaasti pois.
Eiköhän siinä nyt ole ihan oikeasti joku vika. Vikakoodit ja lambda-adaptaatioarvot tänne esiin seuraavaksi.
Comment
-
Kiitos vinkeistä, pitääpä tutkia taas kunhan pääsee pois opiskelujen parista, pahasti haittaa harrastusta. Ja on se vika selvitettävä, en ala ajamaan sillä ennen ku on varmasti kunnossa, oli sen verta kallis projekti. Ei meinaa opintotuet riittää. :D
Mitäs tulppia suosittelette ko. laitteeseen?
Comment
Comment