Shudder Fixxhän on tarkoitettu momentinmuuntimen kitkapintojen entraamiseen perinteisessä momentinmuunninautomaatissa. En osaa sanoa mitä se sitten tekee kaksoiskytkinvaihteiston öljyjen tai kytkinlevyjen kanssa vai tekeekö yhtään mitään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
No voi ***** sanon minä siinä kohtaa! Muutenki piti ylimääräinen käynti käyttää pajalla kun meni takajarrulevyjen ja palojen vaihtoon niin oli satuloista kumit paskana niin piti sitten nekin vielä tilata erikseen.. No se nyt ei tähän kytkimeen nyt vaikuta, mutta mitkä öljyt sinne nyt sitten pitäisi laittaa? Ja huuhtelemalla uuden suodattimen kera sitten kun kerta väärät aineet oon molemmat nyt sisässä.
Kävin juuri pari vetoa ottamassa luistonesto pois päältä ihan vaan sen takia, että se ei nyt vastusta tässä kokeilussa ainakaan. Niin D vaihteella tuli enemmän sitä vedon katkeamista/lagimista kuin S vaihteella. Toki D:llä otin useamman vedon ja S vain kaksi kertaa. Ekan D vaihteella otetun vedon jälkeen tuli käryn haju hyttiin.. Tällä hetkellä on myös moottori öljynä comman syner-g 5w40.. En tiedä kumman tai minkä takia haju voi tulla. Konehuone toki on myös kans likainen.Viimeksi muokannut japema; 12.6.2024, 17:12.
Comment
-
Ihan niin kuin KimmoL lainasi vastauksen tuolla ylhäällä, nimim. aamuetana raportoi että Valvolinen öllyillä laatikon toiminta palautui normaaliksi.
Febin öljyt ilmeisesti myös toimii: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...3%B6ljynvaihto
Comment
-
Oiskohan arvon raadilla heittää ajatuksia DL501 s-tronicin ongelmaan. Potilas 150tkm ajettu A6 CLAA koneella. Kytkin remontin jälkeen laatikko toimi sopeutusten jälkeen nätisti jonkun kymmenen kilometriä,mutta sitten koeajon lopussa, hitaassa vauhdissa 3-2 vaihto rupesi töksähtelemään. Tulet risteykseen, hidastat, laatikko jättää 3 tupaan ja kytkimet on auki, palaat jarrulta kaasulle, vaihtaa töksähtäen 2 sisään. Jos palaa kaasulle äärimmäisen varovasti niin saattaa vaihtaa ihan nätisti tai sitten hidastaa reilulla jarrulla jolloin myös vaihtaa ennen kaasulle palaamista 2 nätisti. Manuaalilla jos näpyttele vaihteita niin ainakin kovemmasta vauhdista vaihtaa ihan normaalista 3-2. Sopeutuksia tehty, kaikki ei syystä X ole onnistunut (listaan alle tehdyt)
Tehdyt remontiremontin
135tkm mekatroniikan korjaussarja (OE) öljyt ja suodattimet febin romuilla.
150tkm kytkimen sisuskalut (borg warner), kytkinakselin tefloniset öljyrenkaat (oe), vauhtipyörä (LUK) öljyt ja suodattimet febin romuilla.
Sopeutukset tehty rosstecin listan mukaan:
Step 1:
Ignition on, engine off
- Erase counter for start/stop procedure Tämä OK
Step 2: Engine on
- Clutch valve calibration Tämä ei onnistu, aloittaa mutta loppuu sanomaan Abordet by safety reasons. Ideoita miksi ei onnistu, kokeiltu öljyn lämmön ollessa 40-60ast. Yli 60 asteen herjaa liiasta lämmöstä.
Step 3: Engine on
- Distance sensor calibration Tämä OK
Step 4: Ignition on, engine off
- Reset start point of adaptation to factory settings
- Start engine
- Clutch engagement point adaptation Tämä OK
Step 5: Ignition on, engine off
- Advanced measuring values
* Adaptation status of the engagement point 1
* Adaptation status of the engagement point 2
- Drive in drive mode then Sport mode until both points are shown as broken in. Tämä OK
Käytössä myös ODIS, mutta se valittaa että tarvittavia parametrejä ei löydy ( voi olla user error, sen verran vähän touhunnu sen kanssa)
Käytössä myös delphi, josta löytyy vaihteen valitsimen sopeutus, etäisyys sensorin sopeutus ja kytkimen ottopisteen sopeutus. Kytkimen ottopisteen sopeutuksen kun tekee niin vaikuttaa toimivan hetken, mutta sitten aloittaa uudelleen. Jonkun tietolähteen mukaan tuo ongelma olisi johtuva noista tefloneista, mutta kun nekin vaihdettiin ihan sen takia että ei ne jää kummittelemaan. Ennen kytkin remonttia toimi muuten ok, mutta parittomien kytkin luisti kovassa vedossa reilusti. Molempien kytkimien kitkapinnat sekä teräkset oli kylläkin täysin valmiit.
Onko tämä vielä mekatroniikka vikaa, menikö kytkimessä joku pieleen vai auttaisko TCUn päivitys/ohjelmointi?
Comment
-
Oisko täältä apua dsg murheisiin. Käsittääkseni kyseessä dg200.
Mennyt vikatilaan ja pelkästään 2 vaihde toiminut. Kaikki muut jumissa mukaan lukien pakki. Sammutuksen jälkeen toiminut normaalisti, mutta ei ajettu muutamaa kilometriä enempää.
kuulostaako megatronikka vialta vai joltain muulta?
Comment
-
Kommentteja S-tronicciin liittyen:
Auto on A5 coupe 180Kw 3.0TDi Q Stronic, 2013, ajettu tällä hetkellä noin 206tkm.
Autoon vaihdettiin laatikon öljyt vuosi sitten, jonka jälkeen laatikkoöljyn käry alkoi tulla ohjaamoon. Tekijä vaihtoi uudet Febi Bilsteinin öljyt mutta käry on edelleen, tulee ja menee.
Lisänä alaspäin vaihdellessa 3-->2 on vähän tilanteesta riippuen vaihdot olleet vähän rajuja ja ikään kuin kytkin vetäisi muutaman kerran auki-kiinni ennen kuin kytkee kakkosen kunnolla.
Nyttemmin on joitakin kertoja tullut 4-->3 vaihdossa myös samanlaista "nykimistä".
Autossa on erään kotimaisen tunnetun tekijän custom-softa koneessa ja askista on vaihtoajankohtia paranneltu samalla sekä D että S/Man -asennoilla, mm. siten että manuaalilla ei vaihda isompaa itsestään.
Jos arvaan niin parviäly ehdottanee mekatroniikan vaihtoa?
Comment
-
S-Tronic on todella tarkka öljyn määrästä, muutama desi ylimääräistä aiheuttaa huohotusta ja siten tuoksuu ohjaamoon.
Täytin oman DL501:sen hieman liian täyteen, auto oli pukkien ja tunkin varassa hieman kallellaan.
Huohotus ja käryäminen loppui, kun laskin n.2dl öljyä vähemmäksi
Comment
-
Potilas on vaimon 280tkm ajettu 2011 Audi A3 1.6D etuveto. Ilmeisesti tässä mallissa kuivakytkin DSG7, kun ei ole kertaakaan vaihdettu DSG-öljyjä, tai ainakaan niistä ei ole tietoa (vaikka kaikesta muuta on). Vauhtipyörä vaihdettu 10tkm sitten, mutta mistään muista toimista ei mainintaa, eli olettaisin että on menty halvimmalla, eli että siinäkään ei ole vaihdettu lootaöljyjä eikä tehty itse kytkimelle mitään. Tuo on siis tehty autoliikkeen lukuun, ennen tälle aiemmalle omistajalle siirtymistä.
Ja sitten se ongelma. Auto on todella hyökkäävä kylmänä ja nykii helposti. Lämmetessään käytös paranee, mutta saisi olla vielä vähän pehmeämpi. Vaihteisto vaihtaa myös aivan liian ison vaihteen esimerkiksi mäkisessä maastossa, ja tasaisilla kaupunkinopeuksilla (alkaa helposti "jyrisemään"), mutta tälle jälkimmäiselle ei kait ole yhtään mitään tehtävissä?
Kokeilin jotain sopeutusta Youtube-ohjeilla, jossa pidetään kaasupoljin pohjassa 30 sekuntia virrat päällä, mutta en havainnut ainakaan mitään positiivistä vaikusta. Tosin noitakin ohjeita oli ainakin kymmenen erilaista, joissa osassa piti mennä autoon ja laittaa ovet lukkoon tätä tehdessä, osassa piti sammuttaa radio yms. Kokeilin vaan yhtä simppelimpää.
Eli mahtaisko öljynvaihdosta olla apua edes tuohon hyökkäilyyn, ja onko esimerkiksi Öljypisteestä hyviä kokemuksia? Kannattaako näihin ottaa vaihteiston pesua tai muita lisukkeita?
Entä voisiko tällainen sopeutus auttaa (ja mistä näen että mikä loota tässä tarkalleen ottaen on): http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...arbox_(DSG/0AM)
Comment
-
Jo vain auttoi tuollainen pikasopeutus, kun kokeilin vielä toisilla ohjeilla. Auto käyttäytyy nyt lähes "täydellisesti". Jos olis tehnyt soputusajon kuin noissa RossTechin ohjeissa, niin ehkä olis tullut vielä parempi, mutta tämä on jo oikeasti hyvä.
1. Car must be on park position with handbrake
2. Press the gas all the way down
3. Start now the car, but don't start the engine. With the foot on the gas wait at least 40s
4. Now turn the car off, but don't go off the gas
5. Wait now 10s more on the gas
6. Now you can go off the car and go outside the car
7. Lock the car and unlock
8. Do now a test drive!
Tuosta vielä linkki videoon: https://www.youtube.com/watch?v=NA4EsBFnfkk
Comment
-
Onko täällä kokemusasiantuntijoita, kuinka paljon "uusi" 7-vaihteinen DL382 kestää vääntöä?
Tehtaalta tuo on rajoitettu 400 Nm. On olemassa lisäksi vahvistettu DL382+ malli, jossa on kaksi ylimääräistä kytkinlevyä ja sillä rajoitus on 500 Nm. Jopa 3.0 TDI 218 hv -moottori on rajoitettu 400 Nm tämän laatikon takia.
Tästä on aika vähän englanniksikaan netissä mitään. Jotkut eivät pidä kovin isoa vääntöä mahdollisena, koska valmistaja on itse turvautunut vahvistettuun malliin ja siirtynyt käyttämään ZF -lootia nykyään tehokkaammissa moottoreissa. Suomalaiset pajat näyttivät tuohon tarjoavan n. 440-460 Nm, mutta ulkomailla esim. Integrated Engineering Stage 1 on jopa 530 Nm, joka kuulostaa hurjalta.
Comment
Comment