Mulla A5 3,0tdi:ssä oli sama ongelma ku "Volver:illa" syyksi selvisi 6-vaihteen synkrorenkaan sisäpinnan pinnoite, josta oli hävinny puolet. Samaan remonttiin tuli uusi ajoaluetunnistin johtosarjoineen ja uudet kytkin hilut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
Audi a4 allroad 3.0 tdi 160kw 400Nm 2017
Mahdollinen STR-solutions optimointi.
310hp/670Nm. Kestääkö S-tronic laatikko 500 DL1
Comment
-
Tällainen tarina tällä kertaa.
Tuli vikailmoitus. "Pakki puuttuu, voit jatkaa ajamista", paitsi että ei voinut kun ei mennyt mikään vaihde päälle. Siinä sitten soittelin kaikki mahdolliset paikat läpi että mistä apua.
Timo Ritariautosta lupasi tulla paikanpäälle testerin kanssa lukemaan koodit. Olihan niitä kaikenlaisia. Yhtenä vaihtoehtona testeri kertoi että jos automaattiöljy on vähissä niin
se saattaisi tehdä tällaista. No, sovittiin Timon kanssa että hinautan auton heille ja he sitten tutkii. Ei auttanut öljyn lisääminen. (Ei sinne mennyt kuin pari desiä).
Ritariautolla ei ollut aikoja ruveta tutkimaan asiaa enempää, joten sitten hinautus Audi-Center Tampereelle. Siellä uusi testi ja tuloksena oli mekatroniikka rikki ja mahdollisesti
jotain syvemmällä, jonka pystyisi toteamaan vasta koko laatikon purkamisen jälkeen. Tässä kuitenkin se pelko että siellä olisi asioita rikki, joihin Audi ei toimita varaosia, joka
tarkoittaisi sitä että ainoa vaihtoehto olisi uusi laatikko. Hinnat: Mekatroniikka 4400€ ja uusi laatikko 14800€!!! Meinasi mennä puurot väärään kurkkuun..
No, tarina vähän helpottuu tässä kohtaa. Ostin auton viime marraskuussa Kamux Ideaparkista ja siinä sitten katselin niitä sopimuspapereita ja kävi ilmi että olin näköjään ottanut
Kamuxin Plus -turvan, joka siis tarkoittaa että 12kk/25000km sisällä korvaavat 3000€. Kivi tipahti sydämeltä tässä kohtaa.
Nyt on tullut tarjous kunnostetusta laatikosta Mekanomen GP Huolto Oy:stä.. 4500€ sis. uusi mekatroniikka sekä kytkin. Tähän päälle työt n. 1000€. Parin viikon päästä pitäisi olla
loota vaihdettu.
Eli loppusummaksi jäi 5500€, josta Kamux maksaa 3000€ ja itselle jää 2500€. Kirpaisee pahasti, mutta kun vaihtoehto oli 14800€ niin nyt jopa vähän hymyilyttää.
Toki vielä lisäksi pitää laskea pari hinausta á 99€, Ritariauton testi 40€ sekä Audi-centerin testi 250€. eli ~500€. Autoilu on kiva laji...
Comment
-
Mulla täysin vastaava keissi Kamuxin kanssa, eilen sain auton takaisin.
Homma lähti siitä kun teetätin itse diagnoosin Audi Centerissä (195e), tuomio että kytkin ja mekatroniikka uusittava, heillä tehtynä 7700e. Autossa myös Kamux Plus -lisäturva, joten myyjä ehdotti että auto viedään korjattavaksi Auto Gear, Forssaan. Siellä laitettiin mekatroniikan korjaussarja ja tehdaskunnostettu kytkin, eli käytettyyn runkoon kaikki sisuskalut uutta. Lisäksi öljynvaihdot, työt ja sopeutus, koko homma yhteensä 3360e, josta Kamux maksaa 3000e, eli itselle jäi vain tuo 360e maksettavaa.
Korjaamo vaikutti ihan pätevältä ja omien sanojensa mukaan tekevät Kamuxille paljonkin DSG/S-Tronic korjauksia. Heidän mukaan tämä oli ihan peruskeissi mikä tehdään lähes kaikkiin muihinkin.
Comment
-
Mulla laatikkoa laitettiin (vaihdettiin solenoidit) ennen ostoa Kamuxin toimesta juuri tulla Auto Gearilla. Homma tuli kuntoon silloin mutta kesällä huollossa tuli huomio että laatikko vuotaa takimmaisesta saumasta ja että työn jälki on "ei niin kympin arvoista". En tiedä oliko sillä mitään tekemistä tämänhetkisen rikkoutumisen kanssa...
Alkuperäinen kirjoittaja Breach Näytä viestiPaljonko on A7:lla rullattu? Aivan älytön tuo uuden laatikon hinta.
Comment
-
-
Onko normaalia, että auto ei juurikaan luistata kytkintä liikkeellelähdössä? Auto on vuoden 2012 A5 S-Tronic lootalla. Tämä on ensimmäinen omistamani automaatti, eikä täten juurikaan kokemusta/vertailupohjaa näistä ole.
Heräsi vaan epäilys, kun käytin autoa merkkiliikkeessä ja siellä totesivat, että ei ole koskaan ajanut noin huonolla kytkimellä ja aloittavansa korjaamisen sen vaihtamisella. Auto siis piti ihmeellistä ''kurnutusta'' P ja N vaihteilla. D ja R asennoissa veto päällä ääni hävisi. Autoon oli juuri vaihdettu uusi vauhtipyörä tätä vikaa korjaamaan tuloksetta. Auto kuitenkin kiikutettiin toiselle paikkakunnalle korjattavaksi myyjäliikkeen piikkiin heidän yhteistyökumppanilleen. Sieltä taas sanottiin, että ääntä eivät kuulleet, mutta mekatroniikka ainakin on rikki ja ehkä myös kytkin.
Huollosta sain sijaisautoksi 2014 vuoden 1.6l TDI Golfin perus DSG lootalla, joka erosi huomattavasti siinä, että kaasua sai painaa oikeestaan ärsyttävänkin paljon, että auto kaikelta siltä kytkimen luistattamiselta kerkesi edes liikkeelle. Tässä omassa tuntuu kuin kytkin vaan nappaisi täysillä kiinni samantien, eikä luistattamista juurikaan esiinny. Hieman kyllä tietysti, mutta ei läheskään samoissa määrin, mitä siinä Golfissa. Ryömintänopeuskin oli ihan eri luokkaa Golfissa. Paljon hitaampi.
Tämä ihmettely pääosin siis siitä, että välillä nykäsee ärsyttävästi valoista lähtiessä. Samoin rauhallisesti ajaessa 1-->2 on hieman töksähtävä. Päätyivät siellä huollossa vaihtamaan mekatroniikan ja kytkin vaihdettaisiin, jos vika ei sillä korjaantuisi. Heidän mukaansa vika kuitenkin korjaantui ja itse ääni, jonka vuoksi auton vein huoltoon katosi 80%:sesti, mutta auton käytös ei mielestäni juurikaan muuttunut suuntaan eikä toiseen. Mielessäni vaan kaikuu edelleen ne asentajan sanat paskimmasta kytkimestä ikinä millä ajanut ja tuo selkeä ero Golfin DSG lootaan luistattamisen osalta.
Comment
-
Vieras
-
Eikö tuo ole ihan normaalia, että tietyllä kaasunpainamisella töksäyttää 1-2 vaihdossa? Eli jos lähdet rauhallisesti, lähtee kakkosella ja jos rivakasti, niin ykkösellä. Ja näiden välistä vaihtaa kakkosen liian aikaisin ja töksähtää. Näin mulla ollut koko ajan. Ärsyttävä ominaisuus ja toivoisin, että sen voisi ohjelmoida pois. Dynamic-asennossa lähtee ykkösellä ja pitää ykkösen päällä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiEi ole. Molemmissa auto pysyy paikoillaan jarrulla ja kytkin on auki vaihteistossa.
Auto myös ryömii melko voimakkaasti ja lähtee liikkeelle kun löysää jarrun. Pitäisikö kytkimen irroittaa täysin jarrulla? Entä pitäisikö auton pysyä paikallaan ilman jarrua + D ja liikkua vasta kaasuttaessa?
Muuten toimii ok, varsinkin nätillä kaasunkäytöllä. A4 2.0TDI Allroad -14
Comment
-
Miten muilla, nouseeko kulutus D:llä paikallaan ollessa verrattuna vaihde vapaalla?
Jotainhan siellä tapahtuu D:llä, joko kytkin ottaa vaihde kytkettynä hieman kiinni tai sitten myös paikallaan ollessa pyöritetään jotain hammasrattaita jotka aiheuttavat vastusta?
Jos kytkin irrottaisi täysin, luulisi kulutuksen olevan saman D- ja N- asennoissa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Valmet Näytä viestiEikö tuo ole ihan normaalia, että tietyllä kaasunpainamisella töksäyttää 1-2 vaihdossa? Eli jos lähdet rauhallisesti, lähtee kakkosella ja jos rivakasti, niin ykkösellä. Ja näiden välistä vaihtaa kakkosen liian aikaisin ja töksähtää. Näin mulla ollut koko ajan. Ärsyttävä ominaisuus ja toivoisin, että sen voisi ohjelmoida pois. Dynamic-asennossa lähtee ykkösellä ja pitää ykkösen päällä.
Calikkalle tiedoksi, että nousee kulutus myös itsellä.Viimeksi muokannut Temsku; 19.8.2020, 20:40.
Comment
-
audi a6 sellainen ongelma että aina kun laittaa 6 vaihdetta päälle kuuluu kolahdus. kolahdus kuuluu vaikka laatikko pistää 6 vaihteen "odottamaan".
sama ääni kuuluu myös manuaali käytössä. vika ilmeisesti solenoidissa joka vaihtaa 6 ja 4 vaihdetta, mutta 4 vaiteelle ei kolahda!
kauankohan tolla uskaltaa ajella vai voisko vika olla jossain muussa?
ei vikakoodeja ja muuten laatikko toimiin oikein hienosti.Viimeksi muokannut reka66; 7.4.2021, 20:41.
Comment
-
No joo siis lähtee kyllä ykkösellä, mutta vaihtaa kakkosen liian nopeasti ja vähän töksäyttää. Pitää ikäänkuin itse päättää, lähteäkö oikein rauhallisesti (jolloin kakkonen vaihtuu sievästi) vai selvästi rivakammin (jolloin ykkönen pysyy kauemmin päällä eikä kakkonen töksäytä). Ehkä siinä on vain jokin vika sitten.
- 1 like
Comment
-
Morjesta pöytään
Kovasti olen googlaillut ja hakua käytellyt mutta en tunnu löytävän osumaa tähän hyvin spesifiseen Aakkosen vaivaan. Eli, kyseessä siis klassikko, Audi TTS -08 ja P R N D S näyttö vilkkuu mittaristossa mutta tässä tapauksessa ainoastaan silloin kun vaihteen vaihtaa pakille. Jos vaihteen valitsimen vetää suoraan pakin yli D/S:lle, näyttö toimii kuten odottaa sopii. Jos taas vaihteen vaihtaa pakille niin ko. näyttö alkaa vilkkumaan, lakkaa joskus satunnaisesti ajon aikana tai jos vaihteiston vaihtaa manuaalille (jolloin mittaristo vaihtuu näyttämään käytössä olevaa vaihdetta), tämän jälkeen toimii taas moitteettomasti siihen asti kunnes seuraavan kerran pakkia käpistellään. Auton jos sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin homma poistuu myöskin. Vaihteisto myös toimii ongelmitta eikä mene minkäänlaiseen "limp home" moodiin eikä nykimistä jne ole havaittavissa. Jonkinlaista sensorivikaa siis ilmeisesti, olisi vaan enemmän kuin kymmenen jänistä jos jollain olisi ollut samanlaista ongelmaa (kerran oireet on noinkin spesifiset) ja tietoa siitä millä se on ratkennut ennenkuin tuon kärrää korjaamolle tutkittavaksi/korjattavaksi.
Vikakoodeista löytyy:
17204 - Message from selector lever; emergency operation
P0820 - 000 - - Intermittent
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja reka66 Näytä viestiaudi a6 sellainen ongelma että aina kun laittaa 6 vaihdetta päälle kuuluu kolahdus. kolahdus kuuluu vaikka laatikko pistää 6 vaihteen "odottamaan".
sama ääni kuuluu myös manuaali käytössä. vika ilmeisesti solenoidissa joka vaihtaa 6 ja 4 vaihdetta, mutta 4 vaiteelle ei kolahda!
kauankohan tolla uskaltaa ajella vai voisko vika olla jossain muussa?
ei vikakoodeja ja muuten laatikko toimiin oikein hienosti.
nyt tarttis tietää onko uusi kytkin 500e parempi kuin korjattu kytkin?? kuluuko siinä kytkinpaketissa muutakuin ne kytkinlevyt?Viimeksi muokannut reka66; 7.4.2021, 20:41.
Comment
-
Ainakin tuolla Auto Gearilla mainitsivat, että heidän kunnostetuissa kytkimissään on vain runko vanhaa ja kaikki sisukalut uutta. Tietääkseni siellä on muutakin kuin pelkät levyt. Mutta kannattaa kysyä minkä valmistajan kunnostama se on. Niitä on kuulemma myös kiinalaisia, minulle laitettiin (alkuperäinen?) BorgWarner.
Comment
-
Moi, osaako joku kertoa missä vika. Aika ajoin pakille laitettaessa tuntuu ettei auto, A4 B8.5 allroad, haluaisi liikkua taaksepäin ja jos jatkaa yritystä syttyy vaihteiston vikavalo ja sen jälkeen rengaspaineiden merkkivalo. Kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen niin murhe häviää. Tekee tätä siis satunnaisesti. Keväällä luetutin vikakoodit ja allaoleva teksti löytyi.
Address 01: Engine (J623-CGLC) Labels:. 03L-906-018-CGL.clb Part No SW: 03L 906 018 KM HW: 03L 906 018 JL Component: R4 2.0l TDI H25 9978 Revision: 45H25--- Coding: 32254012232601080000 Shop #: WSC 00834 002 1048576 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018KM 003005 ROD: EV_ECM20TDI01103L906018KK.rod VCID: 7F354164E6CDD97E7B-802A 1 Fault Found: 2937 - Please Check Fault Codes in Transmission Control Module U1026 00 [032] - - [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces] Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Readiness: 0 0 0 0 0 -------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans (J217) Labels:| 0B5-927-156.clb Part No SW: 8K2 927 156 Q HW: 0B5 927 156 J Component: 0B5 20 TDIRdW H01 0003 Revision: --H01--- Coding: 000001 Shop #: WSC 06335 000 00000 ASAM Dataset: EV_TCMDL501021 001010 ROD: EV_TCMDL501021.rod VCID: 44BF0E88CFAB7AA666-8010
1 Fault Found: 18051 - Shift Fork 2 P284A 00 [032] - Stuck Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 0 Reset counter: 0 Mileage: 0 km Date: 2000.00.00 Time: 00:00:00 Engine speed: 0 /min Transmission input speed: 0 /min Transmission output speed: 0 /min Engine torque: -100 Nm Transmission fluid temperature: -40 °C Accelerator position: 0.0 % Clutch status: Beide Kupplungen offen Unlearning counter according OBD: 0 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes (J104) Labels:. 8K0-907-379-V1.clb Part No SW: 8K9 907 379 M HW: 8K9 907 379 M Component: ESP8 quattro H09 0100 Revision: -------- Serial number: -------------- Coding: 0C2D4C Shop #: WSC 06335 000 00000 VCID: 4CAF26A8EFFBB2E6AE-8018 1 Fault Found: 02214 - Tire Pressure Warning 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 208 Mileage: 132407 km Time Indication: 0 Date: 2020.04.22 Time: 17:22:24 Freeze Frame: Hex Value: 0x3300 Hex Value: 0x4006 Hex Value: 0x1221 Hex Value: 0x1FB6 Hex Value: 0x0000
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja any1 Näytä viestiMinulla teki samaa b8 a4. Mulla ku käytti vaihdetta D/S:llä ja laitto uudestaan pakille niin lähti liikkeelle. Lopulta vaihdettiin mekatroniikka ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Kopkop :D
Comment
-
Omassa tapauksessa myyjäliike kustansi vaihdon. Muistaakseni olisi maksanut ~3500€ ja kytkin jos olisi vaihdettu samalla nii melkein toiset samanmoiset jos en ihan väärin muista. Tämä siis audicenterillä Oulussa. Korjaussarja olisi ollut huomattavasti halvempi mutta minulle sitä ei lähdetty edes laittamaan.
Comment
-
Comment