Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 0M (DQ200) on kuivakytkinlaatikko ja nimensä mukaisesti kytkimet eivät ole öljykylvyssä, toisin kun esim 02E (DQ250) joten öljyjä ei edes pysty vaihtamaan. Toki mekatroniikka puolella öljyt rulllaa, mutta niitä nyt ei kannata miettiä edes vaihtavan ennen 150tkm.

    Comment


    • Pystyykö joku varmistamaan näiden osien sopivuuden tälle autolle.
      Tuntuu että hukkuu tähän osaviidakkoon..

      Auto siis :
      • AUDI A3 (8P) (ilman start & stop toimintoa)
      • Rekisteröintipvm: 20091112
      • Alustan nro: WAUZZZ8P4AA074338
      • Sylinteritilavuus: 1390
      • Moottorin koodi: CAXC
      • kW: 92

      osat:
      https://www.autonvaraosat24.fi/luk/7623711
      https://www.autonvaraosat24.fi/luk/971157


      Kiitos etukäteen!

      Kytkin on ilmeisesti sittenkin tämä :
      https://www.autonvaraosat24.fi/luk/971840
      (LUK 602 000 100)

      ja vauhtipyörä:
      https://www.autonvaraosat24.fi/luk/971157
      (LUK 415 04 97 09)
      Viimeksi muokannut Killeri; 15.11.2017, 16:43. Perustelu: Viestit yhdistetty.

      Comment


      • Kysy Mark sieltä asiakaspalvelusta. Jos ne sanoo että osat käy autoon niin sitten ne ehkä jopa käy.

        Jollei käy, vaihtoprosessi on helpompaa koska myyjä on sanonut osien käyvän. Ota huomioon myös että palaukset tossa firmassa on hitaita, noin 3-4 viikkoa.

        Comment


        • Ja palutuksen rahti pitää maksaa itse, ainakin vaihto-osissa.
          Viimeksi muokannut Killeri; 17.11.2017, 07:53. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

          Comment


          • Käytetty vaihelaatikko b8 s-tronic

            Onko millainen prosessi ja mistä kannattaa katella käytettyjä laatikoita?

            Comment


              Vaikka tuolta:
              https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae...atikko/Kaikki/

              Laatikon tyypin näet huoltokirjan 2.sivulta varustetarrasta, kolme kirjaiminen koodi.

              Comment


              • Jos olen oikein ymmärtäny, esim A4 B9:ssä olisi kokonaan uusi S-Tronic? Onko tästä kuultu huolia tai murheita? Olen erittäin skeptinen automaatteihin lähinnä leipomisten takia, muuten mukavia olemassa. Toistaiseksi ollut aina manuaali.

                Comment


                • Ei löydy tuolta varaosa.fi sivulta laatikkoa. Onko totta että käytettyä laatikkoa et saisi toimimaan b8 s-tronicissa?

                  Comment


                    Saa toimimaan mutta mekatroniikka pitää ottaa vanhasta tai käytetyn mukana tuleva koodattava uudestaan. Uudelleen koodaus ei onnistu marmorilla.

                    Comment


                      Onko facelift A4 B8:ssa eli -12 ja uudemmissa samat askit kuin vanhemmissa B8:ssa, varsinkin bensavehkeissä? Eli samat vaivat vai onko jotain päivitetty s-tronicin puolelle faceliftiin? B8.5 quattrona hakusessa, ja kovasti pähkäilen s-tronicin ja manuaalin välillä..

                      Comment


                        On niihin askeihin tullut päivitystä, pre-FL:ssä ei ollut Stronicissa esim. vaihdettavaa suodatinta laatikossa lainkaan. Ainakin facelifteissä on jo kaikissa uudemman mallin laatikot.

                        Comment


                        • B8 2.0tfsi quattro s-tronic kytkin haisee

                          Nyt on ongelmana ollu se että paikalla ollessa auto alkaa ilmeisesti siirtään voimaa moottorille kun kulutus nousee johonki 2,7l tunnissa ja auto alkaa jurnuttaan. Tällöin myös alkaa kytkin haiseen. Eli kytkin ei ilmeisesti pidä kun tekee tuota.
                          Laatikkoon vaihdettiin öljyt viikko sitten ja siinä ihmetyttää se että Pörhö myi 7l öljyä ja sitä pistettiin 5l että olisiko siellä nyt liian vähän öljyä ja tämä johtuisi siitä. Auto tosin teki ennen uusia öljyjäki tätä ihan satunnaisesti mutta silloin ei kytkin haissu.

                          Auto on: Audi A4 quattro B8 2.0tfsi 155kw 2010, 7-pykäläinen s-tronic kilometrejä on 172tkm
                          Viimeksi muokannut Ilamos; 7.1.2018, 08:37.

                          Comment


                          • Kokonaistilavuus on n. 7L. Perinteisellä tavalla vaihdettuna sinne vaihtuu n. 5L

                            Comment


                              Mahdollisesti jollain sopeutuksella voisi saada pois tuon jurnutuksen, olettaen että öljymäärä on oikea. Käy Pörhöllä uudelleen ja kerro oireista, luulisi että osaavat auttaa.

                              Comment


                              • Ajoittaista 'jurnutusta' minullakin. Millaisia lukemia teillä näyttää hetkellinen kulutus paikallaan ollessa? Omassa vaihtelee lukemien 1.8l/h-2.4l/h välillä.

                                Comment


                                • Kokonaistilavuus on n. 7L. Perinteisellä tavalla vaihdettuna sinne vaihtuu n. 5L
                                  Mihin se kaksi litraa jää ? Jos siis haluaisi vaihtaa kaikki.

                                  Comment


                                  • Eiköhän sinne saa kaikki vaihdettua kerralla ihan perinteisesti, ainkin pienempään 7-g dsg sai.

                                    Comment


                                      Mihin se kaksi litraa jää ?
                                      Märkäkytkimillä olevassa luultavasti kytkinpakettiin.

                                      Comment


                                      • Viikko sitten haettu -12 A6 4G 3.0tdi (CDUC) s-tronic. Onko normaalia, että "kylmällä" autolla, peruutusvaihteella auto ei lähde liikkeelle edes pienellä kaasulla - välillä pitää laittaa 1500-2000rpm, että lähtee. Tämän jälkeen toimii kyllä normaalisti kun samalla reissulla pitää peruuttaa. Eteenpäin auto lähtee kaasua painamattakin kylmänä. Vaikuttaako pakkanen vai onko laatikossa vikaa? Vikakoodeja ei näkynyt VCDS:llä.

                                        Comment


                                          Ominaisuus ainakin VAG kaksoiskytkinaskeissa, ja korostuu jos on yhtään ylämäkeä mihin peruuttaa.

                                          Comment


                                          • Lisäksi myös jos on "auto hold" päällä. :I

                                            Comment


                                            • S-tronic nykäisee vaihtaessa

                                              Eli on 2011 A6 3,0 tdiq tuolla 7-vaihteisella stronic vaihteistolla. Rupesi tekemään sellaista että jokaisella vaihteen vaihdolla nykäisee. Eli ihan kuin vanha vaihde lähtee pois ja uuden kytkeytyminen hiukan kestää ja kierrokset nousee ja kun kytkeytyy niin nykäisee. Tuntuu eniten 2,3,4 vaihteilla. Myös pakilla pitää laitta kierroksia että vetää. Öljyt pitäisi olla vaihdettu ja toivottavasti oikeat. Mikähän voisi olla vikana? Onkohan öljyn vaihdossa sattunu jotain? Ajettu öljynvaihdon jälkeen kuitenkin ainakin satoja kilometrejä eikä oo oireillu.

                                              Comment


                                              • Kytkimen sopeutus voisi olla ensimmäinen kokeilemisen arvoinen. Uudet öljyt pesevät kitkapinnat ja öljyn ominaisuudetkin voivat olla hieman erilaiset.

                                                Comment


                                                • Vikakoodit luettu ja 2-kytkin luistaa. Nykäsee tosiaan ku tarkemmin testas niin pakilla, 2,4,6 vaihteilla. Mekatroniikan kunnostus tai 2-kytkimen vaihto oli huollon suunnitelma. Vaihdetut öljyt on vaihteistoon sopivat ja ei pitäisi aiheuttaa kyseistä vikaa.

                                                  Comment


                                                  • ei pitäisi aiheuttaa kyseistä vikaa.
                                                    Aika paljon jää silti kysymysmerkkejä. Jos öljy on oikeaa, kannattaa mielestäni ensin tehdä kytkimen/vaihteiston sopeutus. Ellei ole apua niin sitten miettiä kytkinremonttia. Sopeutuksessa hienosäädetään mm. kytkimen tarttumiskohdat ja irroituskohdat uudelleen.

                                                    Comment


                                                    • Auto ei ole minulla jokapäiväisessä ajossa mutta emännän mukaan alkanut viimeviikolla pahentumaan nykiminen. Huollossa sanoivat että nykiminen on niin paha että ei se sopeutuksella tule kuntoon. Pakki on sellainen että pitää laittaa kierroksia että liikkuu ja sitten liikkuminen on hyvin nykivää. Parempi korjata kuntoon huolella koska on myyjäliikkeen takuu vielä voimassa.

                                                      Comment


                                                      • A5 3,0 s-tronic -12

                                                        Audi kävi laatikon huollossa pari vikkoa sitten ja nyt laatikko ääntää. Mitä kaikkea pitää huollossa tehdä ja mitähän sielä on voitu tehdä väärin? Käytettiin auto ylhäällä ja laatikko ääntää selvästi kun pyörittää renkaita. Vähän tausta tietoja tässä metsästelen jos (kun) menee tappeluksi korjaamon kans. öljyjen ja suodattimen vaihto oli työmääräyksenä. Pitääkö kaikki roput aukaista kun näytti takimmainen sellaiselta ettei oltu koskettu? täällä kumminkin aina pyörii pätevän oloisia audi miehiä. Jos vaikka vähän selkoa saisi tuosta huollosta.

                                                        Comment


                                                          Ei kai siinä muuta ole voitu tehdä väärin, kuin laittaa kokonaan väärät öljyt laatikkoon ja/tai öljyä on väärä määrä. Jos ei ole osattu tarkistaa öljynmäärää oikeassa lämpötilassa, voi olla liian vähän öljyä kierrossa.

                                                          Comment


                                                          • No se määrähän selviää ku lasketaan maanantaina ulos. äänihän loppuu kun lisätään öljyä mutta hankala tyytyä moiseen.

                                                            Comment


                                                            • A5 kytkimet ja mekatroniikka uusiksi

                                                              Kyseessä on A5 2.0 TFSI quattro S-tronic -11, ajettu 98000 km. Vaihdelaatikko alkoi oireilla nykimiellä ja kierrosten seilaamisella. Asia tutkittiin ja havaittiin kytkinten ja mekatroniikan olevan vaihdon tarpeessa.

                                                              Laatikolla on ajettu suht vähän, joten voisiko tehdas tulla mahdollisesti vastaan kustannuksissa? Onko kellään kokemusta sellaisesta?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X