Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Ihmettelen aina tota käsijarrun "säästelyä", kun se tosiasissa jumittaa käsijarrun.

    Comment


    • #92
      Kiitos näistä. Ajattelinkin, että ei vaikuta kovin fiksulta antaa auton valua, mutta piti nyt vielä varmistaa :)

      Comment


      • #93
        Jenkkilästä moinen tapa on kotosin. Ei tosiaan ole kovinkaan vahvaa tekoa P-asennon lukko. Ja se ei lukitse tasauspyörästöä kuten vanhemmissa, vaan pelkän vaihteistoakselin.

        Comment


        • #94
          Tuota ei muuten automyyjät edes älyä yleensä opastaa autoa luovuttaessa. Huomaa myös siitäkin kun asiakkaiden autoon hyppäsi entisessä työssä niin automaatit oli järjestään parkkilukon varassa ainoastaan.

          Comment


          • #95
            Kyselin vikakoodi-ketjussa kommentteja / kokemuksia parista vikakoodista, jotka viittasivat S-tronicin toimintaan. Ekalla käynnillä korjaamolla tuli epäilys mekatroniikka ongelmasta. Aiemmin oli kyllä epäilyttänyt laatikon toiminta nykivän käyttäytymisen vuoksi. Ostin auton syksyllä 2015.

            Eilen auto oli toistamiseen tutkittavana ja tuomiona tuli, että koko vaihdelaatikko menee vaihtoon, samoin mekatroniikkka... Nyt odotellaan uutta laatikkoa ja muita osia. Vaihto menee myyjäliikkeen / Audin piikkiin, onneksi. Ei oo ihan halpa keikka..

            Comment


            • #96
              Herätellään ketjua josko löytyisi kokemuksia näistä "uudemmista" S-troniceista, sanotaanko vaikka 2013->
              Onko näissä tullut muutoksia jossain kohtaa?
              Näitä ketjuja kun lueskelee niin järjestäen kaikilla ongelmaa, tosin harvoin ne ehjien laatikoiden omistajat näihin ketjuihin puuttuu.
              Varmasti löytyy viallisia kun otetaan huomioon DSG/S-tronic autojen määrä liikenteessä.
              Itsellä tarkoitus päivitellä perheen toinen kulkine mahdollisesti A3:n ja tuntuu valtaosa noista tuoreista olevan S-tronic.

              Comment


              • #97
                Omakohtaisia kokemuksia parista stronicista..
                1. A5 q 2.0TFSI 2010 ja sama kiesi 2013 mallia niin kyllä tämä uudempi
                vaihtaa ja toimii paljon eenempi "tiptronicin" kaltaisesti ilman töksähtelyjä ja nykimisiä. Ekalla tuli ajettua 85tkm ja nykyisellä kurvailtu 10tkm.
                S-modella ajo muuttuu kyllä enempi töksähteleväksi vai sporttiseksi !
                Ilmeisesti jotain kehitystä on tapahtunut myös näissä askeissa...

                Comment


                • #98
                  A3:n S-tronic on eri loota, kun s-tronic näissä pitkittäiskoneissa, eli sikäli ei pysty vertailemaan. Saas nähdä pääseekö vaihtelemaan oman 2010 malli s-tronicin viikonvaihteessa -13 malliseksi. Pieni kaupantynkä vetämässä...

                  Comment


                    #99
                    Juuri lähti 8V 1.8TFSI q pihasta. Oli meillä hiukan alle kaksi vuotta ja 37tkm. Ei minkään näköistä ongelmaa koko aikana. Käytös tosin oli koko ajan inan kulmikkaan puolella, etenkin liikkeellelähdöt Auto Holdin kanssa.

                    Comment


                    • Onkohan tuossa pitkittäislaatikossa vika vai ominaisuus, että jos D:llä lähtee hätäisesti risteyksestä, kytkin aiheuttaa töksäyksen? Yritin katsoa Ross-Techin wikistä kaksoiskytkimen säätöohjeita mutta näistä toiminnoista kaikkia ei pysty jostain syystä suorittamaan joten en uskaltanut aloittaa säätöä.

                      Transporterin DQ500-poikittaislaatikolla ei onnistu nykäystä aiheuttamaan, mutta se taas miettii kohtuuttoman pitkään ennen liikkeellelähtöä. Joku sanoi että ongelma poistuu nollaamalla adaptaatiot mutta en ole vielä kokeillut.

                      Comment


                      • Töksähtää siis heti kun ykkönen kytkeytyy ja auto alkaa liikkua? Ei ole normaalia.

                        Comment


                        • Töksähtää siten että ykkönen on ymmärtääkseni esikytketty mutta liikkeelle lähtiessä töksäyksen aiheuttaa kytkimen toiminta. S:llä ongelmaa ei esiinny ja laatikko toimii muuten moitteettomasti. Onko joku onnistunut VCDS:llä kalibroimaan kaksoiskytkintä?

                          Comment


                          • Joo siis tottakai ykkönen on valittuna parittomassa vaihdelaatikossa mutta kytkeytyy kun kytkin ottaa kiinni. Monestihan S-Tronic lähtee liikkelle kakkosella jos auto ei ole ehtinyt täysin pysähtyä, mutta nyt siis on ykkönen mittaristossa valittuna jo?

                            Muutaman kalibraation saa tehtyä VCDS:llä http://wiki.ross-tech.com/wiki/index..._%28DSG/0B5%29
                            Mutta taitaa siellä olla paljon enemmänkin kalibrointeja, joihin tarvinnee VAS:n. Niitäkin saa kiinaklooneina melko edullisesti tosin.

                            Comment


                            • Kytkimen töksäys tapahtuu vain seuraavassa tapauksessa:
                              -auto täysin pysähdyksissä
                              -mittaristossa näkyy ykkösvaihde valittuna
                              -vaihteisto D-asennossa
                              -nopea liikkeelle lähtö (ei yhtään ryömitystä vaan heti reippaasti kaasua)

                              Olen aikaisemmin yrittänyt kalibrointia juuri linkittämäsi ohjeen mukaan mutta tyssää heti alkuunsa. En muista mikä valitus ruutuun tuli. Ohjeessa sanottiin että kaikki vaiheet pitää suorittaa ja juuri ohjeen mukaisessa järjestyksessä. Jos näistä vaiheista onnistuu vain 1 tai 2 kpl niin en uskaltanut aloittaa sitä.
                              Sen jälkeen menin kysymään merkkiliikkeestä mistä mahtaa olla kysymys ja miten kalibrointi onnistuu heiltä. Vastaukseksi sain että taitaa olla ominaisuus ja että kalibrointi on ehkä mahdollista muttei välttämättä auta. En itse jäänyt täysin vakuuttuneeksi vastauksen antajan/liikkeen kokemuksesta asian suhteen.

                              Onko kenelläkään mulla samaa ongelmaa D:llä liikkeelle lähdettäessä?

                              Comment


                              • Nyt saatu oma kalusto ajan tasalle ja automaatti malliin S-tronic. Uutta autoa ja tekniikkaa on tässä kuukauden verran testailtu. Tekniikaltaan vastaava auto kuin edellisen kysyjällä eli A5 3.0Tdi. Ei nykäise liikkeelle lähtiessä edes lujemmin painaessa kaasua. Mitään launch control lähtöjä tai täyskaasua ei ole tarvinnut, mutta kuitenkin rivakasti. Sport-asento vaihtaa pehmeästi myös. Ainoa ero on vain korkeammat kierrokset vaihdoissa. Auto '13 mallinen, joten laatikon softa voi olla uudempaa tekoa. Tästä tiedosta tietänkään hyötyä ollut kalibrointiin, mutta tietää ainakin ettei sen laatikon kuulu töksäyttää.

                                Itse olen kaksoiskytkinvaihteiston ominaisuudet saanut esiin parkkipaikka vekslailussa. Esimerkiksi jos pitää pysäyttää kesken liikkeen, niin auto tarvitsee sen jälkeen lähtö käsky polkimella (ei ryömitä kuten öljylaatikko tekee). Sitten se hyökkää ja pitää ottaa koppi jarrulla. Motarilla kickdown kun aletaan hakemaan useampi vaihde alempaa sitä potkua. S-tronicin ohjaukseen kuuluu kaasun tasaus vaihtaessa, niin vaihdetta hakiessa ollaan lyhyt hetki hämillään. Pari hassua kertaa on vauhtia hiljentäessä huomattu voikin mennä ja polkaistu, tuntuu pieni klonksaus. Ilmeisesti oli vaihde esivalittu väärään suuntaan.

                                Yhteen vialliseen S-Troniciin olen A5 törmännyt tuttavapiirissä. Se teki tasakaasulla pumppaamista ja tuntui ihan pienenä nykimisenä n. 60 km/h vauhdissa (hyvin saman kaltainen kuin tipin turbiini vika käyttäytyy). Vaihtuikin sitten audin sponsoroimana uuteen laatikkoon. Tämä oli n. 70tkm ajettu auto.
                                Viimeksi muokannut Poikarukka; 17.4.2016, 09:59.

                                Comment


                                • Mun aikaisemmassakaan -09 S-tronicissa ei ollut mitään tökkimisiä liikkellelähdössä riippumatta siitä miten kaasua painoi, tosin loota oli vaihdettu uuteen eli softaakin on varmaan päivitelty. En kuitenkaan usko että on millään tavalla ominaisuus, kannattaa lähteä liikkeelle siitä että päivittää sinne uusimman softan ja tekee kalibraatiot.

                                  Onhan tuo laatikko kyllä kehittyny vuosien varrella, tässä -15 mallisessa vaihtaa huomaamattomammin ja parkkipaikalla käytös on myös miellyttävämpää. Ryömintä tuntuu liikenneruuhkassakin hyvin pitkälti turbiinilaatikon käytökseltä. Vanhempi versio oli kulmikkaampi ryömimisvauhdeissa ja etenkin alaspäin vaihdot tuntui selkeämmin.

                                  Tökkimiset liikkellelähdössä kuulostaa kalibrointiongelmalta tai sitten mekatroniikassa on jotain probleemaa. Kytkinpakkaviat taitaa tuntua enemmän täristelynä.

                                  Comment


                                  • Kiitos kaikille vastauksista, pitää ruveta selvittämään mikä on vikana.

                                    Comment


                                    • Manuaali vs R-tronic

                                      Olisi uusi auto harkinnassa ja kiinnostaisikin tietää minkälainen R-tronic on joka päiväisessä ajossa? Kannattaako mielummin ottaa manuaali? Hajoaako helposti jne jne.
                                      Olisi hyvä kuulla kokemuksista!

                                      Comment


                                      • Laatikon ohjelma päivitettiin ja kaksoiskytkimen perussäätö tehtiin uudestaan. Muuttui parempaan suuntaan ja vaihdot ehkä jopa pehmenivät entisestään. Lisäominaisuutena tuli viive peruutuksen jälkeen ykkösen kytkeytymiseen. Pitää selvittää johtuuko uudesta softasta vai kävikö perussäädössä jotain.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja Petriiv
                                          Olisi uusi auto harkinnassa ja kiinnostaisikin tietää minkälainen R-tronic on joka päiväisessä ajossa? Kannattaako mielummin ottaa manuaali? Hajoaako helposti jne jne.
                                          Olisi hyvä kuulla kokemuksista!
                                          R-tronic on kömpelö, hidas ja epämukava verrattuna S-troniciin. Lamboissa on E-geareja korjailtu runsaasti, joka on siis sama laatikko. Kannattaa ottaa pitkä koeajo niin saat vähän ideaa. Itse en siltikään tahtoisi R8:ia manuaalina.

                                          Comment


                                          • A3 2006 2.0 tdi 1 ja 2 vaihteella nykii välillä moottorijarrutuksessa? En tiedä mikä softa on laatikossa mutta onko korjattavissa softalla vai pitääkö laatikko avata? Autolla ajettu 190tkm ja etuveto

                                            Comment


                                            • A4 Avant 2,0 TDI DPF 130 kW quattro S tronic 2013 125tkm. PWY 7-vaihteinen automaatti miettii paikaltaan liikkeelle lähdössä sekä pakittamisen jälkeen joitakin sekunteja, ei tosin joka kerta, Muilla moisia oireita? Lisäksi auto pitää jurinaa ajaessa niinkuin pyöränlaakeri olisi rikki, mutta ainakaan pyörät ilmassa vaihde päällä rullaillen pyöränlaakereista ääntä ei kuulu. Vaihteiston takapäästä keskitasauspyörästön laakerin/vaihteistosta ulostulevan akselin laakeroinnin kohdalta kuuluu jurinaa niinkuin jompikumpi laakeri olisi sökö?

                                              Comment


                                              • Alkaako kuulumaan kylmästä lähtiessä tuo "jurina" missä vaiheessa ja missä nopeuksissa? Paikantuuko auton sisällä keskelle?
                                                Viimeksi muokannut okkim; 30.9.2016, 17:21. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                Comment


                                                • Jurina kuuluu kylmänä ja lämpöisenä..nopeuden mukaan ääni kovenee. Toisia renkaitakin on kokeiltu, mutta ääni hukkui niiden meteliin. Jos kitkoilla pääsis kokeileen, niin vois täysin varmasti sulkee sen vaihtoehdon pois. Etupyöränlaakereita sisälle tulevan äänen perusteella epäilin, mutta en usko kun niitä ilmassa pyöriessä kuuntelin ja olivat hiiren hiljaa..vaihteisto ei.

                                                  Comment


                                                    EIkö noissa S-Tronic laatikoissa ole tuon nytkähdyksen syy seuraava:
                                                    - kun P-asennossa niin esivalittuna pakki ja 2. vaihde (pakki ja 1. vaihde samalla akselilla)
                                                    - eli auto lähtee liikkeelle 2. vaihteella, jos painaa lujasti kaasua niin heti kun valitsee D:n niin voi töksäyttää
                                                    - jos vaihtaa D:lle ja odottaa hetken niin laatikko ehtii vaihtaa pakilta ykköselle ja ei pitäisi töksäytellä

                                                    Onko muuten kuinka yleisiä näissä laatikoissa nuo öljynlauhduttimen nestevuodot laattikkoöljyjen sekaan? Voiko näitä ennaltaehkäistä jotenkin?
                                                    Tekis mieli automaattia ja harkinnassa A6 C7 3.0TDI S-tronicilla - ottaisin tippisen heti, mut ne on vaan niissä tehoversioissa (313hv ja tehokkaammat) ja siihen ei ihan budjetti riitä.

                                                    Comment


                                                    • Mitä tarkoitat nytkähdyksellä?

                                                      Parilliset vaihteet ja pakki ovat samalla kytkimellä ja parittomat toisella. Ykkösellä se lähtee. Taitaa olla tarkoituksella 1 tiheämpi ettei tarvitse pitkään luistattaa ja sitten nopeasti vaihto kakkoselle. Rullauksen jälkeen voi olla, että pitää 2 vaihdetta. Jos pysähtyy kytkee ykkösen.

                                                      Itse en ole kuullut yhdestäkään s-troninc lämmönsiirtimen hajoamisesta. Ei ainakaan tyyppivika ole.

                                                      Comment


                                                        Kaippa ne sitten huijaa tässä:

                                                        https://www.youtube.com/watch?v=SuS7gQHeZWI

                                                        aloitappa jostain 2.10 kohdasta niin tulee kertomani asia.

                                                        Comment


                                                        • Eri laatikoita nyt käsitelty ristiin. Oma on 7-vaihteinen pitkittäinen DL501 vrt. A3 poikittainen 6-vaihteinen? Järkevämpää se 7-vaihteisella on sijoittaa parilliset ja pakki samaan. N:lle-vaihtoehdot valmiina 1 tai R. jos parittomissa pakki niin ainoa vaihtoehto R ja 2 (koska toisella pakalla alin vaihde 2). Selittäisi kyllä kuvaamasi ilmiön ja muutaman kahvipöytä keskustelun... Oletin pitkittäisestä puhuttavan, kun A6 mainittu. Toinen syy jakoon on kiekkojen määrä per akseli (5/3 vai 4/4). Taas toiseen suuntaan järkevää on käyttää isompaa ulkokehän kytkinpakkaa liikkeellelähtövaihteille (ehkä rakennettu luistoa ja ryömintää varten sopivammaksi?). Tuolla jotain juttua pitkittäisestä http://www.audizine.com/forum/showth...-tronic-(DL501)
                                                          Viimeksi muokannut Poikarukka; 26.10.2016, 13:51.

                                                          Comment


                                                          • Lainaan ketjua. Onko arvovaltainen jury samaa mieltä että kytkinpakka on menossa, kun 2010 A4 3.0 TDIQ S-tronic (7-portainen siis) on alkanut satunnaisesti täristämään lievään ylämäkeen peruuttaessa?
                                                            Ei ole (vielä) mitään virityksiä edes paikoillaan, eli vakiot 500Nm on vääntöä.
                                                            Kilsoja on kyllä kertynyt nyt jo se 150 donaa.

                                                            Toinen ihmetyksen aihe on kummallinen toistuva käry joka hiipii kabiinin puolelle kun vaikka valoihin pysähtyy. Mutta tämä varmaan ei tosta lootasta voi olla peräisin?

                                                            Comment


                                                              Haju tulee mahdollisesti Eberistä. Ainakin itsellä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X