Osaako kaima kertoa, että olisiko ne öljyt kuitenkin suotavaa vaihtaa? Mittarissa jo reilu 160tkm ja tuskin koskaan vaihdettu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
Huolto alkaa lähenemään ja huomasin huoltokirjaa selatessa että s-tronic öljy ja suodatin vaihdettu ekan kerran 55 tkm ja seuraavassa 105 tkm kohdalla vedetty suodatin yli kirjasta eli ilmeisesti vain öljyt vaihdettu tuolloin.
Onkohan huolto-ohjelmaan tullut jokin muutos suodattimen vaihdon suhteen vai mistä johtuu, jälkimmäinen huolto tehty Lappeenrannan länsiautossa joka käsittääkseni on merkkihuolto.
Comment
-
Ei suoranaisesti liity vaihteiston toimintaan enkä löytänyt haulla juttua, mutta onko kukaan päivittänyt S-tronickin vaihdekeppiä uudempaan malliin? Kyseessä siis se vanhempi sileä keppi, jossa vaihteen "vapautin" oikean käden peukalolle.
Slamitilla on myynissä parakin eri mallia, joissakin vanha pussi säilytetään (mikä on mullakin tavoite) ja vain keppiosa vaihtuu. Ja tietty ebayssä on montaakin eri kiinan mallia.
Mites sopiiko sellainen vahdekeppi, jossa vapautin namiska on etupuolella vai pitääkö olla vapautin sivussa?
Jos jollain tietoa tai kokemuksia vaihdosta... niin sen vaihtamisen vaikeusasteesta otetaan myös vinkkejä vastaan ??
Vekotin S4 b8.
Comment
-
Mitähän öljyä tuohon profiilin(A4 B8 -11/12 3.0tdiq) auton laatikkoon kannattaisi hankkia(60tkm vaihtoväli)? Merkkarilla maksaa rapeat 35,2€/l lienee kultahippuja seassa?
Lienee ilmeisen sama kunhan täyttää 052529A2 vaatimukset?
Comment
-
Vieras
-
Tervehdys,
Kertokaas mielipiteenne/ kokemuksia S-tronic tyypistä: 0AM (DQ200)
Itselläni tämä omassa A3:ssa on kytkin on uusittu edellisen omistajan toimesta 20k kohdalla, nyt itse ajanut reilu 10k. Olen kuullut ja lukenut että jonkin verran kytkimiä ja mekatroniikkaa on tässä kyseisesssä versiossa jouduttu uusimaan.
Välillä pientä nykimistä havaittavissa esim. liikenneympyrässä ikäänkuin auto väkisin ajaisi liian isolla vaihteella.
Keskustelu avattu.Viimeksi muokannut OsQqq; 9.8.2017, 17:09.
Comment
-
Omia kokemuksia A6 4G 3,0 TDIQ 204 hp ja 7 S-Tronic. Kilsoja oli noin 190.000 kun alkoi valoissa heijaamaan ja joskus 1 vaide pamahti vasta hetken kuluttua päälle. 3-2 oli jo pidempää ollut joskus loksahatava mutta se ei haitannut tahtia. Päätettiin viettää 4 päivää Latviassa, kaunis alue ja kiva sää. Torstai-iltaan kun oltiin lähdössä takaisin, auto olo koeajettu ja kaikki - mittari ilmoitti että olisi laatikkovika. No, mikäs parempi paikka kun korjaamon pihalla... paitsi että kaikki olivat juuri lähteneet kotiin...Ei muuta kun "asiantuntija" paikalle ja optiot olivat: koko remppaa uusiksi tai solenoidi (kaikki oli uusittu) on viallinen. No, perjantaina ehdittiin pienellä ylinopeussakolla (12,-) iltalautalle. Olivat vahtaaneet Mecatronikin, eli solenoidi oli viallinen. Ei siinä mitää, auto on kun uusi, vaihtaa kuin unelma ja vetää heti nätisti. Tästä kömmellyksestä huolimatta voin suositella! Kytkinlevyt, suodattimet, tiivisteet, anurit ja solenoidit jne. Vaidettiin. 100000 km ja/tai 2 vuottaa takuu. Kertoivat että kaikki automaattilaatikot hajoavat, Tippi kuulemma paras, sit S-Tronic. Porschen DSG hajoaa myös mutta niitä ei voi korjata, uusi laatikko maksaa 14.000,-€ jos tämä nyt lohduttaa.
Comment
-
Outoa miten vähän tietoa tuosta s-tronicosta on. Itellä on A7S-laatikko ja sen väännönsieto on vähän reilu 600Nm. Jos vaihtaa kytkinlevyt erilaisiin, saa ainakin 200Nm lisäsiedon. Joku oli virittänyt tuosta V6 motista yli 900hv s-tronicilla, laatikko kyllä vähän luisti mutta kesti.
Kokeilemalla se selviää. Jos luistaa niin sitten ohjelmaa miedommaksi. Lannattaa valita sellainen paja joka muokkaa ohjelmaa tarvittaessa. Kyllä ne myös yleensä tietää että mitä mikäkin loota ja motti kestää. Ainakin hyvät tietää.
Comment
-
A3 öljyt
Auto olis siis A3 1.4 TFSI vm. 2013 (Typ 8V) ja olis kysymys, kun merkkiliikkeen selitykset vähän arveluttaa
Onko tosiaan niin, että tähän ei vaihdeta automaattivaihdelaatikon öljyjä koskaan ?
Kysyin tosiaan huollosta, että eikö vaihdeta edes jos pyydän vaihtamaan niin kommentti oli, että kun ei pysty vaihtamaan. Kyseessä siis Audin merkkihuolto mistä nämä oheet tuli.
Ei jaksa uskoa...
Sori jos näitä on kyselty jo sataan kertaan, mutta jotenkin tämä tietto on niin hajallaan täällä, että en vain onnistunut ymmärtämään vastauksia näihin...Viimeksi muokannut Killeri; 3.11.2017, 17:31.
Comment
-
Huolto-ohjelmaan ei taida kuulua. Mutta saahan sinne öljyt vaihdettua, vaihteistoöljylle on tyhjennys ja täyttö proput (taso proppua ei ole). Mekatroniikan puolelle pitää paketti irroitaa että saa tyhjennettyä.
Jos hyvänä haluaa pitää niin kyllähän nuokin litkut kannattaa joskus vaihtaa.Viimeksi muokannut Killeri; 3.11.2017, 17:32.
Comment
-
Jos nyt oikein taulusta ymmärsin, niin rapakon takana näkyy vaihdellaan näitä S-Tronic öljyjä A3:een @55/115/175 tkm.
Tosin tuosta ei kyllä selviä, että onko 4-veto tai jokin muu härpäke mikä vois vaikuttaa sitten vielä asiaan...
2013 Scheduled Maintenance Intervals
Comment
-
Kyllä tuohon rouvan torikassiin vaihteistoöljyt vaihdettiin 60 tkm huollossa juuri. Kyseessä -14 vuoden A3 2.0 diesel neliveto S-tronicilla. Vaihteistokoodia en tähän hätään muista, mutta 6-vaihdetta löytyy. Aikaisemmassa Klonksvagenissa oli surullisenkuuluisa 7 pykälän kuivakytkin, niin siinä ei ollut öljynvaihtoa huolto-ohjelmassa. Olisiko kyseessä sama?
Comment
-
Eikös tuo ole sama vaihteisto mitä Skodissakin (0AM) mistä Mika puhuu? Kyllä niihin saa ölpät vaihdettua, melkosen helpostikin. Oli/on Skodalla kampanjakin missä mineraaliöljyt vaihdettiin kirstuun ja ohjelmisto päivitettiin. Tämä siis oli vain 7-lovisissa kuivakytkinaskeissa, 6-lovisissa on edelleen se 60tkm vaihtoväli öljyille+suodattimelle.
Täyttö askin päältä joko erikoistyökalulla huohottimen reiästä joka on askin päällä kannessa johon siirtovaijeri tulee kiinni tai sitten rykäsee sen kannen pois ja kaataa suoraan, kansi muistaakseni neljällä T30 torxilla kiinni ja vaijeri 10 millin pultilla. Oisko tuohon vartti-20min mennyt per auto kun niitä tuli tehtyä. Kannen irrottamista varten täytyy purkaa akku+teline pois tieltä poikittaiskoneessa, vanhemmissa konemalleissa vielä ilmansuodatinkotelo.Viimeksi muokannut jaeger; 3.11.2017, 19:29.
Comment
-
Joo kyllä on kyseessä juuri tämä "surullisen" kuuluisa kuivakytkin ja 7 lovinen maksalaatikko... näissä on käsittääkseni kuitenkin jotain eroja eri merkkien/vuosimallien välillä.
Juu ja ei tosiaan vaihdella mitään, mutta näkyy se tässä ketjussa on nyt opittu, että kyllä pystyy vaihtamaan jos vain haluaa. Joku puolustelu (merkkiliike) tässä on tuohon vaihtamattomuuteen ollut juuri tuo kuivameininki... no meikä vaihtaa nuo kyllä kun kerran pystyy, jos siitä nyt ei siis mitään haittaa kerran ole, niin ihan varmuuden vuoksi :D
Käsittääkseni noissa 2 litrasissa 4-vedoissa on sitten vielä Haldex-öljyt myös.
Netistä löytyy tästä 0CW:stä kyllä hyvin tietoa, kun vähän kuukkeloi. Aina service-manuaalia myöten. Tuo tosin Skodalle, mutta eiköhän se oo aika lähelle sama, että periaatteet siitä selviää ketä kiinnostaa.Viimeksi muokannut MikaL; 4.11.2017, 17:34.
- 1 like
Comment
-
Vieras
Syy miksi 7-vaihteiselle kuivakytkimelle ei ole vaihtoa, on sama kuin manuaalille. Siellä ei ole samalla tavalla kuluvia osia kuin märkäkytkimessä, jotka likaisi öljyn.
Ja jos tehdas ilmoittaa ettei niitä vaihdeta eikä vaihtoväliä ole, sen saman kertoo merkkikorjaamon tiski.
Ei noita 7 vaihteisia ole kyllä juurikaan hajonnut voitelun puutteen tai ylensäkään öljynvaihtovälin puuttumisen takia. Kaikki ongelmat on enemmän "suunnitteluvirheitä" missä öljyllä ei ole mitään osaa, pois lukien tuo sähkönjohtavuus orkkisöljyissä jotka piti vaihtaa toiseen.
Comment
Comment