Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eka töksähtävä vaihto valoihin pysähtyessä paljastaa kyllä s-tronkin :d

    Comment


      Kylmänä DL501 Stronic muistuttaa hyvinkin turbiiniautomaattia ekoissa vaihdoissa.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa
        Eka töksähtävä vaihto valoihin pysähtyessä paljastaa kyllä s-tronkin :d
        Kiva bongata tuota ominaisuutta liikennevaloissa seistessä :)

        Comment


          Millä koodilla tuo ilmeisesti kestävämpi DL500 sarjan laatikko on auton "tarrassa"?

          Comment


          • Oma b8 s-tronic ei töksäyttele liikennevaloihin pysähtyessä. Ainoa hieman kulmikkaampi vaihto tapahtuu kakkoselta kolmoselle, muut menee huomaamattomasti. En tiedä minkä mallin laatikko on, auto vm.-11. Eikös noihin tullut aikoinaan joku päivitys, ettei vaihda ykköselle ennen kuin auto on täysin pysähtynyt?

            Comment


              Saattaa olla että onkin päivitys. Huoltokirja on parikin merkintää joistain kampanjoista. Tuo oma ei vaihda edes ryömiessä 1.lle valoissa. Vasta pysähtyessä. Samoin kylmänä vaihtaa tosi hitaasti ja alle 60 vaidisaa ei 5.sta isompaa vaihdetta tarjoa. Hyvä niin pysyy emmä kierroksia ja voitelu pelaa. Bmw meni 60 vauhdis muistaakseni 6.lla mut olikin 8pykäläinen.kierroksia ei silloin ollut juurikaan.

              Comment


              • Onko tietoa kenen valmistajan öljyä on Audin alkuperäisöljy G 052 529 A2 - vai onko ainoa oikea / paras vaihtoehto käyttää juuri tätä alkuperäistä?
                Viimeksi muokannut coupe89; 11.4.2017, 11:36.

                Comment


                • Q5 vaihteistovikaa / ei sopeudu

                  Q5, 2010, 2.0TDI, 170tkm. DSG automaatti. Automaattilaatikon öljyt on huolto-ohjelman mukaan vaihdettu.

                  Onko hyviä arvauksia siitä, mitä kohtaa pitäisi lähteä korjaamaan? Oireet alla.

                  -Automaatin sopeutumis/mukautusohjelma ei huollon tekemänä mene läpi -> jotain häikkää jossain.
                  -N/P vaihteelta D:lle vaihtamisen jälkeen pitää odottaa 2-3 sekuntia ennen kuin lähtee vetämään ja kaasua voi/kannattaa painaa. Jos painaa kaasua, nykäisee ikävästi. Tuntuu kuin jossain olisi 'väljää' kun ei veto mene heti päälle. Toisaalta joku sanoi, että tuo tuumaustauko on osittain myös ominaisuus. Liekö näin (?)
                  -pari kertaa auto sammunut parkkeerauksen yhteydessä, jostain syystä, ei vikakoodeja. Ei välttämättä liity voimansiirtoon.
                  -Täristää/nypyttää juuri liikkeelle lähdettäessä / pysähdyttäessä / ryömitettäessä. Kaksoismassa vauhtipyörästä kuuluu huollon mukaan vähän ääntä, ei paljoa. Pelkästään tämä vika selittynee kaksoismassan kulumisella, mutta ei kai tuo muu sopeuttamisongelma jne kaksoismassasta voi johtua(?)
                  -Nopeasti jarrutettaessa pysähdyksiin vaihteiston vaihtaessa alaspäin tuntuu kuin vaihteisto ei aivan ehtisi reagoimaan ja pienentämään vaihteita oikea-aikaisesesti. Tämä näkyy välillä siinä, että juuri pysähtymisen hetkellä kierrokset voivat hetkellisesti tippua alle tyhjäkäynnin ja tuntuu että vaihde on 'päällä', kunnes heti nousee takaisin 800 rpm. Ehkä tämä ei ole mikään vika.
                  -Normaali ajo ja vaihtaminen tuntuu maallikosta normaalille, vaikka kokemusta vastaavasta toisesta yksilöstä ei ole.

                  Huollossa arvelivat kytkinpakkaa ja sen kuluneisuutta eli sen vaihtaisivat ensimmäisenä. Myös mekatroniikassa voi olla vikaa heidän mukaansa.

                  Comment


                  • Ihan ensimmäisenä kannattaa luetuttaa vikakoodit jollain jolla on VCDS, tämä kertonee todellisen syyn.
                    Viimeksi muokannut evinrude; 2.5.2017, 15:17. Perustelu: poistettu turhat lainaukset

                    Comment


                    • 2009 a4 2.0 tfsi Q alkanut tasaisilla kierroksilla ajettaessa vispaamaan kierroksia kylmänä n.200 kier/min edestakaisin. Toimii normaalisti kun on enemmän vastusta mutta kun vastus vähenee niin vispaus alkaa. Oireilee pahemmin kylmänä eikä muutu S:llä tai "manuaalina".
                      Tänään luettiin vikakoodit, mitään tähän liittyvää ei löytynyt.
                      Kenties mekatroniikka tai kytkin, muita ideoita?

                      Comment


                      • Huoltoliikkeellä on käytössä VCDS ja kuulemma ei mitään vikakoodeja ollut

                        Comment


                        • Henry, vauhtipyörän kolina kuului parhaiten vaihteen ollessa P tai N asennossa ja kuuntelemalla matkustajan puolen eturenkaan takapuolelta alhaalta. Sellainen ajoittainen ylimääräinen jurnutus, voi myös kolahdella.

                          Hetken odottelu vaihtaessa N/P -> D viisasta ettei nykäise lienee ominaisuus, tai sitten samaa ongelmaa on myös omassani. Myös tuo, että jarruttaessa kierrokset käy hetkellisesti alle tyhjäkäyntirajan on lienee myös yksi ominaisuuksista.

                          Comment


                          • Itselläni tuli vastaavasti hajut kabiiniin ja äskettäin meni laatikko remonttiin. Täältä viestiketjusta voi lukea lisää: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=155595

                            Comment


                            • Kierrosten humppaus vei kaverin A5:sen laatikon vaihtoon (takuu). Tasakaasulla alkaa se pumppaus edestakas. Hakee pakalle kokoajan vaihteita vai mitä tekee. Ilmeisesti mekatroniikka kuitenkin vain, joka oireilee.

                              Comment


                              • Omani oli tänään pajalla. Oli tehty kytkimen sopeutus ja humppaaminen katosi, toivottavasti pysyvästi.

                                Comment


                                • Mikä s-tronic versio mahtaa olla 8J TTS käytössä? Lähinnä mietin miten se kestää vääntöä, monessa poikittaismoottorissa taisi olla 350nm tienoilla rajapyykki mutta tuohan puskee sen jo vakiona niin viritysvaraa ei juuri jäisi.

                                  Comment


                                    Sama kuin S3 ja GolfR. Kestää 500Nm hyvin.

                                    Comment


                                    • Tattista, eiköhän tuo siis piisaa aika pitkälle!

                                      Comment


                                      • Q5, 2010, 2.0TDI, 280tkm kävi Audilla longlife huollossa ja S-tronic laatikonöljyjen vaihdossa ja sen jälkeen ilmaantui seuraava vika: auto seilaa eli kun esimerkiksi laittaa vakionopeudensäätimen 80 niin auto ikäänkuin yrittää kiihdyttää nopeutta ja sitten taas hidastaa. Tämä näkyy ihan nopeusmittarin neulassa, joka tekee hyvin pientä ja tasaista seilausta koko ajan. Mikähän vika tähän huollossa iski?
                                        Viimeksi muokannut maileri; 18.5.2017, 12:00.

                                        Comment


                                        • Miten saan s-tronicin manuaalimoodin toimimaan aidosti manuaalisesti? Siten siis, ettei vaihda automaattisesti isommalle vaihteelle korkeilla kierroksilla. Tuntuu tyhmältä kun olen juuri vaihtamassa vaihdetta isommalle rattivaihteista niin s-tronic vaihtaakin itse jo isompaa ja samalla huomioi minun painalluksen, jolloin hypätään kaksi vaihdetta isommalle...

                                          Comment


                                            Hankkimalla uuden softan laatikolle.

                                            Comment


                                            • Ok. Ajattelin jos olisi ollut jokin VCDS kikka, mutta uudella softalle sitten.

                                              Edit. Onko kenelläkään kokemusta näistä s-tronic ohjelmista? Suosituksia?
                                              Viimeksi muokannut Spoonie; 23.5.2017, 11:20.

                                              Comment


                                              • Itsellänikin nykyään B8:ssa muutaman sekunnin viive vaihtaessa R -> D. Mielestäni ominaisuutta ei aiemmin ollut. Voiko joku vahvistaa, että vaihto tapahtuu normaalisti ilman viivettä?

                                                Tuntuu, että myös muut vaihdot muuttuneet hitaammiksi, erityisesti töksähtävä 1 -> 2. Tärisee myös lievästi tyhjäkäynnillä, kun D päällä. N helpottaa oireita. Normaalia?

                                                Comment


                                                • Mulla toimii ihan normaalisti ilman viiveitä.

                                                  Comment


                                                  • En ole minäkään omassani huomannut viivettä. Toisaalta en ole niin rallimies että kiireellä huitoisin pykäliä, vaan aika rauhallisesti siirrän R -> N -> D.

                                                    Joskus olen kylmällä koneella/laatikolla huomannut että täristäisi, lämmettyään sitten katoaa. Samaten viime talvena kovilla pakkasilla ekat sadat metrit "kahisi" hieman enemmän, mutta ilmeisesti nämä luistattaa kylmänä hieman enemmän jotta öljyt lämpenee, johtuisiko sitten siitä?

                                                    Comment


                                                    • Itsellä A6 4G 3.0TDIq S-Tronic. Hidas kaasunvaste, paikoiltaan liikkeelle=pieni tärinä, pitkän liikennevaloseisonnan aikana D- päällä alkaa haisemaan lootaöljy, öljynseassa metallihilettä. Tuomio seuraava: Kytkinosat vialliset, laatikko sisäisesti kulunut= vaihdettava uusi laatikko.
                                                      Nyt laatikko irti ja korjauksessa Latviassa, isossa lootakorjaamossa n. 3000€ täysiremontti.

                                                      Suorastaan surkeita nämä uudet VAG- Tomaatit, tai sitten ne sattuu aina minulle..

                                                      Comment


                                                        Paljonko Toppuralla metrejä laatikolla? Ja oliko öljyt vaihdettu 60 kympin välein?

                                                        Comment


                                                        • 172tkm ajettu, öljyt vaihdettu aina hieman ennen 60tkm täyttymistä, pörhöllä viimeksi n. 10tkm sitten.
                                                          Autoliikkeen piikkiin menee kyllä remppa, mutta silti. Auto menee sitten ehjänä myyntiin, kun tuli jo uusi M3 Manuaali pihaan. Sen verran meni luotto näihin Vagin tomaatteihin.

                                                          Comment


                                                          • Tarkoittikos tuo 60tkm vaihtoväli pelkästään kaksoiskytkimen öljyjä vai myös vaihteiston?

                                                            Comment


                                                              Itse vaihteistoöljylle ei ole vaihtoväliä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X