Mullakin cabrion (A5 3.0 TDiq) S-Tronic paukauttelee vetoa päälle joskus pysähtyessä. Kun ilmiö alkaa, pitää olla tarkkana ja seistä jarrulla ettei auto loikkaa edessäolevan konttiin. Ilmiötä esiintyy kuitenkin vain parina päivänä vuodessa ja häviää kuukausiksi juuri kun mainitsen ääneen sanan "autonvaihto" tai "korjaamo".
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
S-tronic taaaaaaas paskana
Syksyllä 3000€:lla korjattu mekatroniikka ja taas on gearbox malfunktionit kojetaulussa. Oli tasan viimenen audin automaattiauto meikäläiselle. Eli kun tuli kovaa pakkasta niin kierrokset vispaa miten sattuu ja auto nykii helvetisti. Moottoritieajossa ei mitään oireita, kulkee hienosti.
A) minlälaista vikaa saattaisi olla?
B) korjaamosuosituksia pk-seudulla.
Kiitos!
Comment
-
A5oc juttu taitaa olla manuaalista kyse ja toinen suosittaa vaihtamaan autoa S-tronicilliseen...
Spoilerille sanoisen, että jos tosiaan syksyllä ollut loota auki ja uutta osaa niin takuuseen?
Comment
-
Ei mene takuuseen, korjattiin olemassa olevaa mekatroniikkaa, enkä usko että on edes samasta viasta kysymys. Oireisto erilainen. Olisiko jollain kokemusta miten oireilee jos on väärät öljyt laitettu korjauksen yhteydessä? Jotenkin nyt tuo mekatroniikka ei vaan toimi ja vaikuttaisi just jonkinlaiselta sähköhäiriöltä, koska nollautuu sammuttaessa. Nyt on pihalle alkanut ilmestyä myös keltaisia läikkiä. Jos väärät öljyt tai liian vähän öljyä, puskisiko esim kuumeneva ilma huohottimesta öljyä ulos?
Comment
-
S-Tronic?
Vikakoodit luettuna auttaisi asiaa.
Itsellä tuli juuri tällainen. Kaipa se on nilkutettava Audille ja vinguttava takuuta laatikolle. Vaihdetaanko vaan mekatroniikka vai koko aski. Nähtäväksi jää.
Laatikko: NPB (A6 3.0tdi [cduc] -12)
Korjaussarja: 009D noin 500€ hintaan
Mekatroniikka: noin 2520€
Työt:??????€
Tässä omat vikakoodit:
Monday,06,March,2017,14:13:39:55686
VCDS Version: Release 17.1.3 (x64) Running on Windows 7 x64
www.Ross-Tech.com
Address 02: Auto Trans Labels: 0B5-927-156.clb
Control Module Part Number: 4G1 927 156 B HW: 0B5 927 156 F
Component and/or Version: 0B5 30 TDIRdW H10 0003
Software Coding: 000001
Work Shop Code: WSC 02391 785 00200
ASAM Dataset: EV_TCMDL501 A02196 (AU57)
ROD: EV_TCMDL501.rod
VCID: 2C6F47A047D2B12165-8078
2 Faults Found:
18011 - Sensor for Gear Actuator 2
P17E1 00 [101] - Mechanical Malfunction
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 135575 km
Date: 2017.03.06
Time: 13:22:43
Engine speed: 813 /min
Transmission input speed: 813 /min
Transmission output speed: 4 /min
Engine torque: 0 Nm
Transmission fluid temperature: 12 °C
Accelerator position: 0.0 %
Clutch status: Beide Kupplungen offen
Unlearning counter according OBD: 40
8030 - Cooling Oil Valve
P179D 00 [109] - Electrical Malfunction
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 28
Reset counter: 40
Mileage: 135504 km
Date: 2017.03.02
Time: 19:26:17
Engine speed: 812 /min
Transmission input speed: 812 /min
Transmission output speed: 0 /min
Engine torque: 8 Nm
Transmission fluid temperature: 21 °C
Accelerator position: 0.0 %
Clutch status: Beide Kupplungen offenViimeksi muokannut perrier; 6.3.2017, 17:14.
Comment
-
Kytkin, vauhtipyörä vai mikä paskana automaatissa
A7, S-Tronic aski, vaihdettu mekatroniikka Laakkosella. Tänään piti saada ajoon vaan en saanut, täristää 2- ja 4- vaihteella kiihdytyksen aluksi. Muutoin vaihtaa sulavasti ylös ja alaspäin. Myös noilla vaihteilla kevyellä kaasulla. Ennen mekatroniikan vaihtoa ei ollut kytkimessä mitään vikaa, mutta nyt oli Laakkosella tuomio, että kytkimet on puhki ja tulee vaihtaa.
Olen nyt kaikkiaan 7000€ käyttänyt tämän vaihteiston korjaamiseen enkä enää usko ihan kaikkea mitä sanotaan, joten kysyn josko jollakin olisi kokemusta tai ajatusta voisiko olla joku muu syy kuin kytkin.
Ja mitä vaihteistolle voi käydä, jos tuolla "luistavalla kytkimellä" kuitenkin ajaa.
Lähtee liikkeelle oikein sulavasti, kun nostaa jalan jarrulta.
Comment
-
Vieras
Noissa laatikoissa on kolme tapaa korjata, tehtaan ohje suoraan:
Mekatroniikan korjaussarja ja päivitys. Jos ei mene kytkimen sopeutus läpi, kytkimen vaihto. Jos edelleen takkuaa, koko laatikko.
Valitettavasti näitä on paljon ja kytkimen vaihdon kohdalla menee jo tehdaskorjatun ( ei Audi) laatikon hinta rikki. Tehdasklrjatussa tulee mekatroniikka mukana joka vaatii vielä komponenttisuojan poiston ja yleensä päivityksen marmorilla.
Näin ainakin B8 perheen autoissa.
Comment
-
Vieras
Jossain vaiheessa oireet kasvaa niin ettei autolla voi ajaa. Voi se ehkä pahimmillaan rikkoa koko laatikon.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SpoilerOliko kellään kokemusta tuon kytkinsetin ja vauhtipyörän vaihdon hinnasta ja työn laadusta muualla kuin Laakkosella? Etelä-Suomi kiinnostaa. Laakkosen arvio n. 5000€.
Comment
-
Vieras
-
Se mittarin hyppääminen on tosin huijausta. Taisi tulla B8.5 ja C7 se huijarimittari joka hyppäyttää neulan heti uuden kierrosluvun kohdalle vaikka vaihto on vielä kesken. Tarkka kuski kuulee moottorin äänestä. :) Sama huijaus löytyy muistakin autoista (esim. BMW) myös 8-vaihteisen ZF:n kanssa joka vaihtaa liki yhtä nopeasti kuin s-tronic.
Comment
Comment