Miksi tarvitsee huuhteluvaihdon DSG vaihteistoon? Rakenne ei sitä vaadi. Laatikossa ei ole suuri tilavuuksista turbiinia. Loota kyllä tyhjenee probusta. Olisikohan liikkeellä oma lehmä omassa? Mekatroniikka paskana eikä haluta takuuna maksaa. Kuka väärän öljyn on laittanut laatikkoon? millä perusteella väärä. toimii väärin? Ongelma perustelee syynsä itsellään? Humppauksen syy on viallinen ja hitsin kallis mekatroniikka. vaihtoon vain. Liike hoitaa selvittämisen viasta ja maksajasta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJTAinakin jos ei entuudestaan ole dsg ajanut niin pysähdyksistä lähtiessä, kun nostat jalan jarrulta, odota ennen kaasun painamista että veto kytkeytyy. Siten lähtee pehmeästi liikkeelle.
Comment
-
Se tekee sen dsg ominaisen epämukavan töksähtävän lähdön muuten mitä kaikki moittii. Eihän manuaalillakaan kukaan kytkinpommilla normisti lähde.
Jarru päällä kun ainakaan dsg 7 ei ilmeisesti pitäisi veto olla päällä. Siinä on pieni kytkeytymisviive kun jarrun nostaa. Dsg 6 tuntuu jostain syystä pitävän vetoa päällä ainakin kylmänä jarrullakin. Nämä siis poikittaisia. Pitkittäinen tosin toimii samalla tavalla.
Onko muuten kukaan ajanut paljon ajettuun dsg kytkimien perussäätöä? Muuttaako mitään? Oma toimii hienosti mutta kuluu ne levyt aikanaan kuitenkin.Viimeksi muokannut LauriJT; 25.11.2016, 20:42.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SpoonieMun A4:ssa, jossa 7-vaihteinen s-tronic pyrkii heti eteenpäin kun nostaa jalan jarrulta. Ruuhkassa voi jarrua vasten ryömittää helposti. Mietin vaan, että softalla tuokin ero on varmaan tehty.
Tarkennuksena siis vielä: Kaipaan sekä teknistä tietoa että käyttökokemuksia / vinkkejä nimenomaan B9:n S-Tronicista, joka lienee melko uusi versio märkäkytkimisestä DSG7:sta. En esim. tiedä, missä muissa autoissa juuri tuota laatikkoa käytetään vai käytetäänkö missään.
Comment
-
Parempi puolisko tilasi tänne jenkkeihin B9 2.0TFSIq S-Tronic:in, jota olen nyt vajaan viikon testaillut. Autolla ajettu vasta noin 200 mailia.
En ole laatikon toiminnassa huomannut mitään kummallisuuksia. Mielestäni vaihtaa todella nopeasti ja huomaamattomasti. Vetokin tuntuisi olevan heti päällä kun jarrun nostaa valoista lähdettäessä tai kun nylkyttää ruuhkassa.
Itsellä Suomen päässä vastaava B8.5 vertailukohtana. Mutu-tuntumalla B9 käyttää aavistuksen korkeampia kierroksia, kun D:llä ajaessa ei jurnuta ja täristä yhtä usein mitä B8.5. Tai sitten moottori sietää matalia kierroksia paremmin. Kyllähän tuon käyntiääni muutenkin jo ihan dieseliltä kuulostaa.
Comment
-
Missä malleissa on käytössä märkä- tai kuivakytkintä? Pitääkö wikin tieto paikkaansa https://en.m.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox
Comment
-
Ainoa kuivakytkinversio on DQ200, kuten tuolla wikissäkin on listattu.
Sellaisen voi löytää autosta jos siinä on etuveto ja max 250Nm vääntöä.
Jos on neliveto ja/tai vääntöä enemmän kuin tuo, niin sitten siellä on joku märkäkytkinversioista (mikäli siis autossa on kaksoiskytkinvaihteisto, tiptronicit ja multit erikseen).
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ppppKaksi kertaa vaihdettiin öljyt kun kuulemma kytkinpakkojen väliin jäi öljyä. Takuussa huomasivat väärän väriset nesteet laatikossa. Edellisen omistajan tekosia. Olisihan tuo kiva saada auto kuntoon, eikä humpata vähän väliä korjaamolla...
Comment
-
Joo, kyllä omakin B8 S-tronic toimii huomattavasti sivistyneemmin kuin rouvalla ajossa oleva 2015 Skoda Octavia tuolla kuivalla DSG7:lla.
Tuossa Skodassa huomaa selvästi pienen mietintätauon kun jarrun nostaa ja tuntee kun veto kytkeytyy päälle.
Oma S-tronic lähtee eleettömästi liikkeelle heti kun jarrun nostaa.
Läpysköillä varustettu ratti tarvitsisi vain itselle hommata, kun en ole täysin tyytyväinen kierrosalueisiin mitä auto käyttää 50kmh-alueella, jota joudun päivittäin sahaamaan lähes 10km suuntaansa. D:llä auto tarjoaa usein 6-vaihteen, jolloin kiekat on vähän yli 1000rpm. S:llä sitten mennäänkin vain kolmosella, jolloin kiekat on melkein 3000rpm.
60kmh alueella S kyllä sitten laittaa nelosen silmään. Sen olen myös huomannut että jos laitan 50kmh alueella vakkarin päälle, niin kohta auto vaihtaa nelosen silmään myös S-asennossa.
Pystyskö noihin vaikuttamaan ohjelmallisesti mitenkään?
Comment
-
S-tronic ohjainlaitteen korjaaja hakusessa.
A7:sta s-tronicin ohjainlaitteen liittimestä hapettunut pinna poikki. Korjattu kertaalleen Bosch car sevicellä, kesti kuukauden. Nyt pitäs sitten vaihtaa koko mekatroniikka a3500€ + työt. Ei houkuttele tollaseen 200000km ajettuun vehkeeseen. Eli jos tiedät velhon, joka pystyis tollasen korjaamaan niin saat 50€ liidipalkkiota, kun boksi on korjattu.
Kiitti!
Comment
-
-
-
Tuolla Diesel-puolella oli jo jonkin verran puhetta siitä, että valoissa pysähdyksisssä, vaihde normaalisti D-asennossa ja jalka jarrulla, niin sisään leijailee öljyn haju. Omalla kohdallani tämä ilmiö tuli esiin kun vaihdelaatikkoon vaihdettiin poskilaakeri (yms muut tarvittavat, öljyt jne). Ennen remppaa mitään hajua ei koskaan tullut sisälle, ei edes kesällä keskustan ruuhkissa.
Kuten totesin, niin tuolla diesel puolella lyhyesti tästä oli myös keskusteltu ja yksi vaihtoehto oli, että se tulee S-tronicin etummaisesta huohottimesta. Tiedän, että muillakin tätä haju ongelmaa on ollut, mutta onko saatu asianmukaisesti korjattua?
Aamusella nappasin kuvan vielä tuosta laatikon päällä sijaitsevasta huohottimesta ja varsin märältä tuo näytti. Onko normaalia?
Comment
-
Tehtiinkö remppa merkkiliikkeessä? Voisiko olla "tarvike"öljyt, jotka hieman eroavat ominaisuuksiltaan? Ei sieltä mitään käryä pitäisi tulla ja diesel puolen tee-se-itse huohotin kytkennät kuulosti aika hurjille. Toinen mahdollisuus, että rempan jälkeen öljy läträäntynyt väärään paikkaan. Haisee aika pitkään ennen kuin häviää. Lämmetessään vaan haiskahtaa.
Comment
-
Ei tehty merkkiliikkeessä, vaan JT-Carfixin hellässä huomassa. En tiedä öljyistä, koska kuittia en nähnyt ja rempan kokonaisuudesaan maksoi auton minulle myynyt liike. Voisin pyyhkiä noita ylimääräisiä öljyjä tuosta laatikon päältä pois ja seurata hieman tilannetta. Mietityttää vain kun tuo muovikorkki on kovin öljyinen, mutta pyyhitään sekin puhtaaksi ja seurataan.
Jep, tokkopa mitään vakavaa. Pariin päivään en nyt ole huomannut, että olisi tullut pahemmin hajuja sisälle. Ehkä nuo hieman kylmemmät ilmat saattavat siihen vaikuttaa (ja se, että vähemmin tarvinnut seistä ruuhkissa keskustassa kun kaikki on lomalla).
Comment
-
S tronic tärisee d-vaihteella jarru pohjassa
Olen pitkään ehtinyt keskusteluista ongelmaa, jota ilmenee satunnaisesti omassa Audi A5 2.0tfsi quattro sportback s tronic vm.2009
Eli ongelmana on esim. Liikennevaloihin tullessa vaihdelaatikko ei "vapauta" vetoa pysähdyttäessä. Joskus toimii normaalisti, mutta tärinä saattaa alkaa vaikka 10.sekunnin paikallaan olon jälkeen. Tärinä on tuntuvaa ja tekee mieli kytkeä vapaalle jotta tämä vedon tunne ja tärinä häviäisi. Yleensa tekee tätä moottorin ollessa lämmin. Autolla ajettu 114tkm ja huollot tehty ajallaan merkkiliikkeessä ja s tronic öljyt vaihdettu 112tkm kohdalla viimeksi..
Onko muilla samoja ongelmia tai kokemusta?Viimeksi muokannut Hattor111; 31.1.2017, 01:58.
Comment
-
no nopea googlaus kertoisi tuon nopeasti ymmärrettynä tyyppivika/ominaisuus
http://www.a5oc.com/forums/a5-genera...dder-once.html
tuolla joltakulta oli kytkin vaihdettu 9 kertaa uuteen audin toimesta ja silti samat ongelmat jatkuivat :)
Comment
Comment