Tai DPF:n regenerointi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
Vieras
-
Vieras
-
Onko toi normaalia käytöstä, että kylmänä liikkeelle lähtö on vähän "nihkeää"? Kaasua painaessa kierrokset nousee eri tahtiin mitä auto lähtee liikkeelle. Tota on nyt esiintynyt nyt pakkaskeleillä ja muutaman sadan metrin ajon jälkeen on jo suht normaali. Auto on tuo profiilin TT.
Comment
-
Vieras
Vanha poikittainen voi kylmänä noin toimia. Kytkintä luistatetaan jotta öljy lämpeää käyttölämpöön.
Comment
-
Käry liikennevaloissa tuli meikäläisen S-tronic:ssa vaihteiston huohottimesta. Pistävä kissan pissaa muistuttava vaihteistoöljyn haju. Haju voimistui kun öljyt huuteluvaihdettiin juuri tuon kierrosten humppausten takia. Humppaus loppui mutta haju paheni :( Audilla eivät osanneet asialle mitään. Ratkaisin ongelman itse asentamalla huohottimesta putken moottorin imupuolelle. Haju loppui siihen paikkaan :D
Comment
-
Poistettu viesti tarkoitettu herättämään kysymys mikä aiheuttaa käryn ja miten laatikon kautta menevä ylim. Ilma vaikuttaa moottorin toimintaan. Ongelma on olemassa, mutta oireet muuttuivat humpasta käryyn. Erilainen öljy aiheuttaa, jonkin toiminnan muuttumisen. Vertaus diapamilla ripulin hoitaminen vastaa kuvattua tilannetta. Ja oli muuten ensimmäinen kirjoittamani viesti johon ikinä mode puuttunut koskaan, missään...
Comment
-
Jaa maahantuontiko teettäisi omia kampanjoita? Tai sitten ei. Kyllä jok'ikinen kamppis lähtee tehtaalta, ja jälleenmyyjäliikkeet ne tekee tehtaan piikkiin oli harmaatuonti tai ei. Huoltotiedotteet ja niiden ohjeistamat korjaustoimenpiteet ovat sitten oma lukunsa, mihin arvelen että viittaat?
Comment
-
S-tronic ongelmia?
Mulla on vajaa 2 kk sitten hommattu Audi A4 Avant 2.0 tfsi 155kw busin quattro s-tronic vuosimallia 2009. Melkein heti laatikko alkoi oireilemaan lämpimänä. Kerran pyäköidessä laittaessa R-asentoon auto melkein hypähti taakse ja sama toistui laittessa D- ja R-asentoon useaan otteeseen. Seuraavana päivänä oireita ei ollut. Automaatin vaihtaessa 2. vaihto ei ole kovinkaan pehmeä.
Lisäksi liikenteessä pysähtyessä kabiiniin tuli vähän kuin tietyömaan hajua aina aika-ajoin.
Autoliikkeessä auto tarkastettiin ja todettiin laatikossa väärät öljyt. Öljyt on nyt vaihdettu kahteen otteeseen varmuuden vuoksi. Lisäksi laatikko on ohjelmoitu uudestaan.
Ennen öljynvaihtoa liikkeelle lähtiessä peruuttamalla auto vain pompahteli ja liikkui n. metrin molempiin suuntiin. Vetoja ei ollut. Tämä koettiin ensipakkasilla useaan kertaan. Nyt öljynvaihdon jälkeen liikkeelle lähtö on onnistunut 90 % paremmin.
Vieläkin ajonkin aikana peruuttamaan alkaessa auto hypähtelee aika-ajoin ja pitää laittaa R päälle D:n kautta. 2. vaihde hieman pehmentynyt muttä nykäsee kuitenkin vielä.
Myös hieman erikoinen tunne kun hidastaa auton pysähdyksiin saakka, niin tuntuu kuin autolla olisi kova halu päästä etenemään, saa polkea jarrua oikein kunnolla.
Auto kävi tuossa leimalla ja kaikki oli siellä kunnossa.
Jännityksellä odotellaan seuraavia pakkasia...
Merkkiliikkeen testeri ei herjaile mitään, mutta kaikkihan ei ole kunnossa. Autoon annettiin onneksi vuoden takuu, joten odotan vian korjattavan pois muuten mukavasti kulkevasta autosta.
Onko kellään ideoita mikä voisi olla vikana, jos autoliike ei itse niitä löydä? Tokkopa alkavat vielä uutta laatikkoa vaihtamaan.
Auto myös heijaa kierroksia kylmänä n. 40 km/h vauhdissa, olisko samaa laatikko hommaa?
Comment
-
Vähän itsekin samaan johtopäätökseen tullut, nyt idea pitäisi myydä takuukorjaamolle :)
Alkuperäinen kirjoittaja juudasKyllä onnistuu öljynvaihto huuhtelemalla B8 S-Tronic laatikkoon. Ainakin pre-facelift mallisiin.
Comment
-
Minkälainen A4 B9:n S-Tronic mahtaa olla tekniikaltaan ja käytettävyydeltään? En ole koskaan näistä DSG-lastikoista oikein pitänyt mutta kun en kahdella koeajolla keksinyt tuosta B9:n laatikosta huomautettavaa, rohkenin moisen tilata 140kW diesel-quattron perään. Nyt sitten jännityksellä odotan, mitä oikein tuli tehtyä ja odotellessa olisi kiva kuulla sekä teknistä faktaa että käyttökokemuksia. Audin omia brosyyrejä on toki tullut luettua mutta ei niistä oikein tule hullua hurskaammaksi.
Aikaisemmat ja nykyinen ovat olleet bensa-manuaali-quattroja joten nyt ollaan astumassa pelottavaan maailmaan... taloudellisesta pakosta, bensavehkeeseen ei rahat riittäneet.
Comment
Comment