Tampereen Audicenteriin on aika varattu s-tronicin diagnoosia varten. Oireet samat kuin täällä: http://www.myaudiq5.com/index.php/to...y-dsg-gearbox/
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
miten vika sinulla laatikossa ilmeni? Itsellä vaihtaa hyvin ja kaikki pelittää muuten mutta viimeaikoina on ilmennyt tuo ominaisuus jossa juuri ennen auton pysähtymistä täysin (ei hidastuksissa melkein pysähtymiseen) tuntuu nykäys ennen kuin auto jarrulle asettuu kokonaan. Tämäkin on satunnaista. Ei ääniä tai muuta vastaavaa mut jotenkin häiritsee tuo nykäys. Sekään ei oo vielä "raaka" mut saako ootella et pahenee?
Comment
-
Nykäsynä juuri ennenkuin auto pysähtyi ykköselle vaihtaessa. Välillä teki ja välillä ei ja nykäsyn suuruuskin vaihteli. Auto kävi audicentterillä lootan öljynvaihdossa ja ohjelman päivityksessä ja sen jälkeen nykäsy tuli vaimeampana mutta joka kerta. Mekatroniikassa joku jumii ja aiheuttaa nykäsyt.
Comment
-
Lueskelin eilen enkkukielisistä keskusteluista samasta "viasta" ja monet totesi että vasta muutaman sata mailia ajetuilla audeilla samaa vikaa S-tronic laatikossa. Niin monella että näytti olevan enempi ominaisuus kuin vika! Olivat käyttäneet huollossa jossa oli vain kotiin lähetetty. ENPÄ tiedä kehtaako megatroniikkaa ruveta vaihattelemaan noilla vioilla. Mielelläänhän vaihtavat kun rahat latoo tiskiin mutta... Paljonko remppa olisi suomessa maksanut ja mitä maksoi tallinnassa? LÖYTYYKÖ muita kohtalontovereita joilla kys. vian takia laatikkoa on joutunut remppaamaan ??
Comment
-
JEP
Ihan muita kanssakulkijoita ajatellen tiedoksi että laatikonpäivitys ei auttanut yllä mainittuun nykäsyyn kakkoselta ykköselle vaihtaessa. Audilta tullut Audicentteriin viesti että mekatroniikka menee uusiksi ja suositellaan että samalla vaihdetaan kaksoiskytkin! Onneksi ei tartte maksaa itse van Audi lupas hoidella :) HUH!
Comment
-
Pidemmän ajon jälkeen maantiellä saattaa ohituksen tai hitaan kiihdytyksen jälkeen esim 80-100km/h vaihde jäädä 5 tai 6 vaihteelle, esim. vakionopeuden säätimellä suoritettu kiihdytys.
Vaihde vaihtuu kyllä 7-vaihteelle jos hieman painaa kaasua ja löysää heti tai manuaalipuolella vaihtaa. Alaspäin vaihtaa hienosti ja ykkönen menee päälle aina pysähdyttäessä. Laatikkoon vaihdettu öljyt ja suodatin Hämeenlinnan Laakkosella kesäkuussa 73 tkm. Itse ostin Joensuun Laakkoselta auton elokuussa, nyt mittarissa 88 tkm. Auto A5 2011.Viimeksi muokannut pulla; 9.12.2014, 19:24. Perustelu: Yhdistetty sopivaan topikkiin, joka löytyi etusivulta. Korjattu kirjoitusvirheitä ja muokattu luettavampaan muotoon.
Comment
-
Audi kävi eilen huollossa. Kiinnitin sen jälkeen huomiota, että S-Tronic käytti vaihteita erilailailla kuin koskaan ennen. Vaihteisto laittoi 7. vaihteen jo reilussa 50km/h vauhdissa sisään vaikka ennen tuossa vaiheessa on käyttänyt kutosta ja seiskaa vasta jonkin verran ylempänä. Sinällään mitään huonoa tai vikaa tuossa käytöksessä ei ole, mielenkiinnosta pohdin vain, että tuo mistä johtuu. Kaksi vaihtoehtoahan tuohon on, joko huollon yhteydessä on tehty vaihteiston ohjelman päivitys tai opittujen arvojen nollaus? Onko kokemusta tai tietoa kuuluuko kumpikaan huollon normaaliin toimenpiteisiin (uskoisin ettei), vai voiko käytöksen muuttumiseen olla jokin toinen syy? Huollon sisältö oli normi huolto + tulpat sekä ilmanputsarin vaihto.
Comment
-
Vieras
Googlella http://m.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-ALLR...-/111463211599
Varaosanumeron perusteella olis s-tronic. 0B5 alkuinen.
Comment
-
Vieras
Mekatroniikassa on ollut vikoja, mutta yleistasolla kestävä laatikko. 0B5 trouble tai vastaavalla hakusanalla Google löytänee lisää.
Comment
-
Olisiko täällä ideoita seuraavasta.
Tuo kolmoseni antaa seuraavaa litanniaa VCDS:llä vaihteistosta, vaihteisto toimii täysin normaalisti.
Audicenterissä kävi asiasta selvityksessä ja heidän laitteensa ei edes löytänyt näitä vikakoodeja ja kanta oli, ettei mitään ongelmaa ole.
Autohan siis A3 8V 2.0tdiq s-tronic -15, ajettu nyt n.13,5tkm.
Address 02: Auto Trans (J743) Labels: 0D9-927-770.clb
Part No SW: 0D9 300 012 H HW: 02E 927 770 AQ
Component: DQ250-6A MQB H53 4518
Revision: 03253104 Serial number: TFK01502091294
Coding: 0014
Shop #: WSC 04742 780 00200
ASAM Dataset: EV_TCMDQ250021 001001
ROD: EV_TCMDQ250021_AU37.rod
VCID: 1B35103312F90EE6A0-804E
4 Faults Found:
21153 - Gear 1
P072C 00 [002] - Not Selectable
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
21159 - Gear R
P072B 00 [002] - Not Selectable
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
10731 - Valve 3 in Transmission Part 1
P174A 00 [002] - Electrical malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
10906 - Cooling Oil Valve
P179D 00 [002] - Electrical Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Comment
-
Vieras
8V kohdalla lienee jotain hämärää VCDS:n kanssa tai tehdastesterissä on jotain feelua. Olen yhdestä ässästä lukenut koneesta nokan säätimen vikakoodin kahdesti, mutta AC:lla ei näy mitään.
Jos kaikki toimii, anna olla kunnes ei enää toimi?
Comment
-
Juu eihän tuossa sinällään mitään ongelmaa, jos/kun oikeaa vikaa ei ole. Ohjelmabugilta vaikuttaa itsestäkin, mutta olisi se silti mukava saada selville onko bugi autossa vai vcds:ssä.
EDIT: Vika oli VCDS:ssä, korjautui päivityksen yhteydessä
Comment
-
Kyllä minä ainakin käsijarrua käytän tasaisellakin, eikä se kyllä hyvää ainakaan tee laatikollekaan makuuttaa rinteessä lukkoa vasten. Kuulee äänestäkin kun vapauttaa lukon mäessä. Jos laatikon haluaa pitkäikäisenä pitää niin ei ikinä suunnanvaihtoa auton liikkuessa yhtään sekä käppärin käyttö aina. Itse käytän vielä vapaalla kun kytken käsijarrun ja vasta sitten siirrän p- asentoon. Tipillä siis, kaksoiskytkin näyttäisi vapauttavan vedon ilmankin.
Comment
-
Vieras
Se tappi joka lukitsee laatikon on mutaman millin paksu. Se kun katkeaa, niin koko laatikon saa laittaa levälleen. Tulee halvat käsijarrun säästelyt+takasatula menee jumiin.
Itse teen samoin kuin Lauri, ensin vapaalle, sitten käsijarru ja sitten vasta P-asento.
Comment
Comment