Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Tampereen Audicenteriin on aika varattu s-tronicin diagnoosia varten. Oireet samat kuin täällä: http://www.myaudiq5.com/index.php/to...y-dsg-gearbox/

    Comment


    • #62
      Keksikö ne tampereella centterissä että mikä vikana vai onko mikään?

      Comment


        #63
        Joo, auto kävi sitten tallinnassa paikallisessa merkkiliikkeessä mekatroniikan ja kytkimien vaihdossa. Nyt loota pelaa niin kuin pitääkin

        Comment


        • #64
          miten vika sinulla laatikossa ilmeni? Itsellä vaihtaa hyvin ja kaikki pelittää muuten mutta viimeaikoina on ilmennyt tuo ominaisuus jossa juuri ennen auton pysähtymistä täysin (ei hidastuksissa melkein pysähtymiseen) tuntuu nykäys ennen kuin auto jarrulle asettuu kokonaan. Tämäkin on satunnaista. Ei ääniä tai muuta vastaavaa mut jotenkin häiritsee tuo nykäys. Sekään ei oo vielä "raaka" mut saako ootella et pahenee?

          Comment


            #65
            Nykäsynä juuri ennenkuin auto pysähtyi ykköselle vaihtaessa. Välillä teki ja välillä ei ja nykäsyn suuruuskin vaihteli. Auto kävi audicentterillä lootan öljynvaihdossa ja ohjelman päivityksessä ja sen jälkeen nykäsy tuli vaimeampana mutta joka kerta. Mekatroniikassa joku jumii ja aiheuttaa nykäsyt.

            Comment


            • #66
              Lueskelin eilen enkkukielisistä keskusteluista samasta "viasta" ja monet totesi että vasta muutaman sata mailia ajetuilla audeilla samaa vikaa S-tronic laatikossa. Niin monella että näytti olevan enempi ominaisuus kuin vika! Olivat käyttäneet huollossa jossa oli vain kotiin lähetetty. ENPÄ tiedä kehtaako megatroniikkaa ruveta vaihattelemaan noilla vioilla. Mielelläänhän vaihtavat kun rahat latoo tiskiin mutta... Paljonko remppa olisi suomessa maksanut ja mitä maksoi tallinnassa? LÖYTYYKÖ muita kohtalontovereita joilla kys. vian takia laatikkoa on joutunut remppaamaan ??

              Comment


                #67
                Audicenter 6400€ ja tallinnassa 4900€

                En paljoa ole autolla ajanut mutta lootan toiminta tuntuu selkeästi paremmalta nyt kuin aikaisemmin. Audicenter ei osannut (halunnut) vastata siihen että mikä komponentti mekatroniikassa ongelman aiheuttaa ja voiko vika pahentua.

                Comment


                • #68
                  Soittelin Audin korjaamolle. Siellä oli joskus aikaisemmin tehtaalta tullut viesti että pitäisi aloittaa tuolla laatikon päivityksellä. Jos se ei auta niin sitten tutkitaan lisää. Taitaa tulla kallis paukku:(

                  Comment


                  • #69
                    JEP

                    Ihan muita kanssakulkijoita ajatellen tiedoksi että laatikonpäivitys ei auttanut yllä mainittuun nykäsyyn kakkoselta ykköselle vaihtaessa. Audilta tullut Audicentteriin viesti että mekatroniikka menee uusiksi ja suositellaan että samalla vaihdetaan kaksoiskytkin! Onneksi ei tartte maksaa itse van Audi lupas hoidella :) HUH!

                    Comment


                    • #70
                      Onko Sampalla mikä auto ja vuosimalli?

                      Comment


                        #71
                        Pidemmän ajon jälkeen maantiellä saattaa ohituksen tai hitaan kiihdytyksen jälkeen esim 80-100km/h vaihde jäädä 5 tai 6 vaihteelle, esim. vakionopeuden säätimellä suoritettu kiihdytys.
                        Vaihde vaihtuu kyllä 7-vaihteelle jos hieman painaa kaasua ja löysää heti tai manuaalipuolella vaihtaa. Alaspäin vaihtaa hienosti ja ykkönen menee päälle aina pysähdyttäessä. Laatikkoon vaihdettu öljyt ja suodatin Hämeenlinnan Laakkosella kesäkuussa 73 tkm. Itse ostin Joensuun Laakkoselta auton elokuussa, nyt mittarissa 88 tkm. Auto A5 2011.
                        Viimeksi muokannut pulla; 9.12.2014, 19:24. Perustelu: Yhdistetty sopivaan topikkiin, joka löytyi etusivulta. Korjattu kirjoitusvirheitä ja muokattu luettavampaan muotoon.

                        Comment


                          #72
                          Maahantuojan mukaan "ominaisuus" vakionopeus-säätimellä kiihdytettäessä. En tiedä onko uudemmissa malleissa korjattu.

                          Comment


                          • #73
                            Audi kävi eilen huollossa. Kiinnitin sen jälkeen huomiota, että S-Tronic käytti vaihteita erilailailla kuin koskaan ennen. Vaihteisto laittoi 7. vaihteen jo reilussa 50km/h vauhdissa sisään vaikka ennen tuossa vaiheessa on käyttänyt kutosta ja seiskaa vasta jonkin verran ylempänä. Sinällään mitään huonoa tai vikaa tuossa käytöksessä ei ole, mielenkiinnosta pohdin vain, että tuo mistä johtuu. Kaksi vaihtoehtoahan tuohon on, joko huollon yhteydessä on tehty vaihteiston ohjelman päivitys tai opittujen arvojen nollaus? Onko kokemusta tai tietoa kuuluuko kumpikaan huollon normaaliin toimenpiteisiin (uskoisin ettei), vai voiko käytöksen muuttumiseen olla jokin toinen syy? Huollon sisältö oli normi huolto + tulpat sekä ilmanputsarin vaihto.

                            Comment


                              #74
                              Kyllä se selkeästi muuttuu, jos adaptaatiot on nollautuneet, oppii uudelleen kun ajelee.
                              Olen huomannut saman, kun esim akun käyttää irti.

                              Comment


                                #75
                                Kyllähän huolto saattaa päivittää softia mitään mainitsematta, mutta uskoisin, että yleensä kyllä mainitaan jos on päivityksiä tehty.

                                Comment


                                • #76
                                  Ohjelmistopäivityksiä ei ikinä tehdä perus määräaikaishuollossa ilman asiakasvalitusta tai voimassa olevaa kampanjaa. Ja kamppiksista aina kerrotaan noudettaessa jos moinen on ollut voimassa. :)

                                  Comment


                                  • #77
                                    Voisiko joku jelpata, että kuinka selvitän mikä vaihteisto autossani on? Katselin huoltokirjasta varustelistausta, mutta en saanut selkoa vaihteistosta. Vaihteiston tunnus NGX... Siis S-tronic vai Tiptronic?

                                    Comment


                                      #78
                                      Katso huoltokirjasta varustekoodit ja syötä ne tähän. Joku niistä on laatikkotyyppikoodi.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Yksi varustekoodeista: PRCode: 0G7 = Tiptronic
                                        Tarkoittaako tuo suoriltaan, että vaihteisto on Tiptronic?

                                        Comment


                                          #80
                                          Googlella http://m.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-ALLR...-/111463211599
                                          Varaosanumeron perusteella olis s-tronic. 0B5 alkuinen.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Kiitti! Onko tuon boksin kestävyys pommin luokkaa vai voiko ajella rauhallisin mielin ja nauttia menosta?

                                            Comment


                                              #82
                                              Mekatroniikassa on ollut vikoja, mutta yleistasolla kestävä laatikko. 0B5 trouble tai vastaavalla hakusanalla Google löytänee lisää.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Täytyy tutkailla hiukan lisää hakujen avulla. Kiitti.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Olisiko täällä ideoita seuraavasta.

                                                  Tuo kolmoseni antaa seuraavaa litanniaa VCDS:llä vaihteistosta, vaihteisto toimii täysin normaalisti.
                                                  Audicenterissä kävi asiasta selvityksessä ja heidän laitteensa ei edes löytänyt näitä vikakoodeja ja kanta oli, ettei mitään ongelmaa ole.
                                                  Autohan siis A3 8V 2.0tdiq s-tronic -15, ajettu nyt n.13,5tkm.

                                                  Address 02: Auto Trans (J743) Labels: 0D9-927-770.clb
                                                  Part No SW: 0D9 300 012 H HW: 02E 927 770 AQ
                                                  Component: DQ250-6A MQB H53 4518
                                                  Revision: 03253104 Serial number: TFK01502091294
                                                  Coding: 0014
                                                  Shop #: WSC 04742 780 00200
                                                  ASAM Dataset: EV_TCMDQ250021 001001
                                                  ROD: EV_TCMDQ250021_AU37.rod
                                                  VCID: 1B35103312F90EE6A0-804E

                                                  4 Faults Found:
                                                  21153 - Gear 1
                                                  P072C 00 [002] - Not Selectable
                                                  Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                                  Freeze Frame:

                                                  21159 - Gear R
                                                  P072B 00 [002] - Not Selectable
                                                  Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                                  Freeze Frame:

                                                  10731 - Valve 3 in Transmission Part 1
                                                  P174A 00 [002] - Electrical malfunction
                                                  Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                                  Freeze Frame:

                                                  10906 - Cooling Oil Valve
                                                  P179D 00 [002] - Electrical Malfunction
                                                  Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                                  Freeze Frame:

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    8V kohdalla lienee jotain hämärää VCDS:n kanssa tai tehdastesterissä on jotain feelua. Olen yhdestä ässästä lukenut koneesta nokan säätimen vikakoodin kahdesti, mutta AC:lla ei näy mitään.
                                                    Jos kaikki toimii, anna olla kunnes ei enää toimi?

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Juu eihän tuossa sinällään mitään ongelmaa, jos/kun oikeaa vikaa ei ole. Ohjelmabugilta vaikuttaa itsestäkin, mutta olisi se silti mukava saada selville onko bugi autossa vai vcds:ssä.

                                                      EDIT: Vika oli VCDS:ssä, korjautui päivityksen yhteydessä
                                                      Viimeksi muokannut Cid; 17.4.2016, 15:37. Perustelu: Päivitystä

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Onko S-Tronicille haitallista jos pysäköi auton mäkeen ja antaa auton valua vaihdelaatikon P-asennossa sen mitä se valuu ennen kuin P-asento pysäyttää auton? Vai onko parempi pitää auto käsijarrulla paikallaan tällaisessa tilanteessa?

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Kyllä minä ainakin käsijarrua käytän tasaisellakin, eikä se kyllä hyvää ainakaan tee laatikollekaan makuuttaa rinteessä lukkoa vasten. Kuulee äänestäkin kun vapauttaa lukon mäessä. Jos laatikon haluaa pitkäikäisenä pitää niin ei ikinä suunnanvaihtoa auton liikkuessa yhtään sekä käppärin käyttö aina. Itse käytän vielä vapaalla kun kytken käsijarrun ja vasta sitten siirrän p- asentoon. Tipillä siis, kaksoiskytkin näyttäisi vapauttavan vedon ilmankin.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Onko S-Tronicille haitallista jos pysäköi auton mäkeen ja antaa auton valua vaihdelaatikon P-asennossa sen mitä se valuu ennen kuin P-asento pysäyttää auton?
                                                            Ohjekirjan mukaan näin ei saa tehdä.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Se tappi joka lukitsee laatikon on mutaman millin paksu. Se kun katkeaa, niin koko laatikon saa laittaa levälleen. Tulee halvat käsijarrun säästelyt+takasatula menee jumiin.
                                                              Itse teen samoin kuin Lauri, ensin vapaalle, sitten käsijarru ja sitten vasta P-asento.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X