Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
@ Subio Mitäs toi manuaalipuolen öljynvaihto tarkoittaa? Onko näissä muka öljyt erikseen manuaali- ja automaatille?
vai hiffasinko jotain väärin?
Comment
-
Subio, kiitän. Oppia ikä kaikki. Eipä ollut hajuakaan, että omat öljyt molemmilla "puolilla"... ?
Comment
-
60 tkm välein vaihdetaan huolto-ohjelman mukaisesti s-tronicin öljyt. Manuaalipuolelle ei maahantuojan mukaan tarvitse koskaan vaihtaa ja sillä moni ei välttämättä ole edes tiedostanut että siellä on omat öljyt. Itselleni vain ”ikuisia” öljyjä ei ole, joten vaihdatin myös ne kun kilometrejä 180tkm takana. Pieni, herkällä korvalla kuuluva ujellus katosi samalla.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Sen verran haluaisin hyväillä pilkkua, että poikittaismoottorisista Audeista voi löytää myös sellaisen S-Tronicin jossa on vain yhdet öljyt. Joten pelkkä S-Tronic ei riitä varmuudella kertomaan onko lootassa yhdet vai kahdet öljyt, vaan tarvitaan tarkempi auton/vaihteiston tyyppi.
Comment
-
Olen tässä katsellut mahdolliseksi seuraavaksi kulkineeksi A3 8V 2.0 TFSI quattro faceliftiä. Noissa käsittääkseni 7-pykäläinen märkäkytkiminen? Tietääkseni eri laatikko kuin 1.4/1.5 TFSI:ssä (joissa kuiva 7-pykäläinen?)
Parikin yksilöä tuolla olis sopivaa tarjolla 2016/2017 mallia. Toisesta 69tkm ajetusta soittelin myyjälle (ihan merkkiliike, K-Auto) että onkohan tähän laatikkoöljyt vaihdettu koska vaihtoväli käsittääkseni on 60tkm. Myyjä vastasi tietenkin että huollot on suoritettu ajallaan. Sanoin että uskon sen mutta kysyin että onko ne laatikkoöljyt vaihdettu myös. Myyjä siihen että hän tarkistaa. Sanoi sitten että ei ole kun huolto-ohjellman mukaan vaihtoväli on 120tkm. Jotenkin tuntuu että en oikein luota tuohon tietoon ….
(Lisäksi tuon yksilön huollot oli eka omistaja teettänyt jossain muualla kuin marmorilla).
Edit: Mikähän versio noissa mahtaa S-tronicista olla ja onko noissa myös kahdet öljyt?Viimeksi muokannut buzz; 27.4.2022, 22:09.
Comment
-
A3 8V quattrossa oli alunperin 6-vaihteinen DQ250 mutta tuossa faceliftin kohdalla se vaihtui ja uudemmissa quattroissa on 7-vaihteinen DQ381. Tämä on eri loota kuin etuvetoisten pikkukoneiden DQ200.
Tuossa vanhemmassa on 60 tkm öljynvaihtoväli mutta uudemmassa se on tuplattu ja on tosiaan 120 tkm.
Noissa laatikoissa on molemmissa vain yhdet öljyt.
- 1 like
Comment
-
Moro! Onko muilla semmoisia oireita kun rullaat esim liikennevaloihin niin pienemmälle vaihdossa kuuluu semmoinen kevyt ”rusahdus” kun vaihde kytkeytyy päälle. Tätä ei kuuluu todellakaan joka kerralla mutta silloin tällöin itsekin säikähtänyt että mikäs se nyt rusahti. Muuten laatikko toimii moitteettomasti. Auto on 2017 Audi A5 3.0tdi 160kw reilu satkun ajettu.
Comment
-
Varmaan omassakin rullatessa heittää vapaalle ja sitten arvotaan oikeaa vaihdetta ja kuuluu toisinaan omituinen ääni kun oikea vaihde löytyy ja saadaan veto päälle. Tämä ilmeisesti kuitenkin vain ominaisuus vai onko syytä huolestua??
Comment
-
Nyt meinaa mennä oma mekatroniikka ongelma jännäksi. Potilaana siis S3 8P, 6 v DQ250 MTX, TCU boxi 02E 927 770 AL ja softaversio 02E 300 013 N.
Oireena vikakoodi: 17252 - Transmission Fluid Pressure Adaptation at Limit ja lämpimänä auto ei liiku pakilla. Kylmänä onnistuu. Toki jotakin muutakin epämääräistä voi toiminnassa olla, mutta kun on koko ajan ollut vika päällä, niin en osaa eritellä onko joku asia omainaisuus vai vika. Ei kuitenkaan ole tuota peruuttamista lukuun ottamatta mitään, minkä voisi sanoa varmuudella olevan vika.
Olen yrittänyt saada selvitettyä korjaamista, mutta sepä onkin osoittautunut hankalaksi. Yksi paikka ulkomailla ilmoitta että onnistuu. Suomessa yksi paikka ilmoitti, että maksaa 650€ mutta jos ei tule kuntoon niin sitten vaan 300. Toinen ei suostunut korjaamaan, elleivät ole itse tehneet diagnoosia (ihan ymmärrettävää kyllä). Kolmannelle selvisi muutaman minuutin keskustelun jälkeen ettei kyseessä olekkaan se 7 vaihteinen ja he ovat korjanneet vaan niitä. Parista paikasta ei saa ketään kiinni.
Sitten yksi paikka ilmoitti, että eivät tämän vaihteiston boxia korjaa, koska ongelma on öljyn pääseminen elektroniikkaan ja luotettava korjaaminen ei ole mahdollista. Suosittelivat uuden hankkimista.
Onko joku korjauttanut tämän vaihteiston mekatroniikkaa? Missä? Onko kestänyt?
Mieluusti tietysti korjauttaisi, mutta jos odotettavissa on, että ei tule kuntoon tai kestää vain hetken, niin sitten on vaan nöyrryttävä marmorille. Mieluusti kuitenkiin ennen tätä ratkaisua kuulisin onko joku muukin painiskellut saman ongelman kanssa.
E: päädyin sitten tilaamaan uuden.Viimeksi muokannut nomoreford; 27.7.2022, 06:10.
Comment
-
Tämmönen tuli mieleen, että onko varmasti oikea määrä öljyä sisällä? Eiköstä määrä tule tarkistaa ~35-asteisena tjsp ("ylimääräinen öljy valuu pois")? Jos öljyjä vaihdettaessa olisi käynyt jotenkin käpy öljyn määrän kanssa?
Comment
-
Auto kävi dsg öljyn vaihdossa Akaan Ajoneuvopalvelulla, joten olen aika varma, että kaikki on tehty niin kuin pitää. Aikas hankalaa kun pitää aina pysäköidessä miettiä, että saa auton sellaiseen paikkaan, että pääsee lähtemään eteenpäin. Toivottavasti saadaan ensi viikolla kuntoon.
Comment
-
Kiinnostais tietää tuon s-tronic laatikon ohjelman päivityksestä?
Täällä oulussa ainakin tuning center tekee noita.
Onko kokemuksia, miten laatikon toiminta muuttuu?
Omassa on ihmeellisen hidas, kun pakilta siirtää vaihteen d:lle, niin menee "pitkä aika", ennen kuin 1 vaihde kytkeytyy päälle. Muuten lodju toimii kuten kuuluukin.
Saiskohan tuota "vikaa" päivityksellä korjattua?
Comment
-
Jossain vaiheessa taitaa tulla ajankohtaiseksi huoltaa tuota B8 käyttiksen tomaattilootaa, kun meinaa välillä oireilla hieman.
Törmäsin tällaiseen:
https://www.ecutesting.com/common-fa...ronic-problem/
Onko kellään kokemusta tai tietoa moisesta puljusta ja tuosta korjaussarjasta?
Comment
-
Nyt on mekatroniikka vaihdettu ja homma toimii. Aika paljon pehmeämmin toimii vaihdot ja ennenkaikkea lähtee pakillakin liikkeelle.
Nyt vaan tuli fiilis, että ihan kuin ei enää menisi ihan yhtä raikkaasti. Tähän on ahdoista päätellen (n. 1,5 barg) laitettu joku "lastu", tämän logitin ennen mekatroniikan vaihtoa.
Muistui mieleen, että moottorin ohjelmaa muutettaesaa täytyy myös muuttaa (vaihteiston?) max. momentin rajoitusta, muuten ei saa kaikkea voimaa käyttöön.
Kysymys kuuluu, tehdäänkö tämä moottorin vai vaihteiston aivoihin?
Comment
-
Osaisiko raati kertoa seuraavasta s-tronic ominaisuudesta.
Kun lähtee liikkeelle vaihdettuaan P-asennosta D-asentoon ja painaa kaasua, auto nytkähtää eikä lähde liikkeelle, heti perään kytkee vaihteen uudestaan ja lähtee liikkeelle. Ominaisuutta voisi verrata manuaalivaihteiseen jossa liikkeelle lähdössä ykkönen pompsahtaa pois päältä. Tekee joskus myös pakilla kun lähtee parkista, tai peruutuksen jälkeen, kun vaihtaa D-asentoon.
Autona A4 Allroad 2,0 Tdi, 2013 s-tronic.
Comment
-
Vm. 2018 A3 1,5 TFSI S-tronic ollut ajossa kohta pari viikkoa, kilsoja autolla on 90tkm. Sellaisen ikävän piirteen olen huomannut, että välillä kierrokset nousee hieman vaihteen vaihdon aikana. Etenkin 1-2 ja 2-3 vaihdoissa huomaa. Joskus se on selkeämpää ja joskus taas vaihtaa ihan ok. Esim koeajossa en osannut huomata asiaa. Ja välillä kun lähtee vaikka valoista niin kaasua painaessa kierrokset nousee, mutta liikettä ei heti tapahdu sen mukaisesti. Ajattelin aluksi että on start-stop järjestelmän ominaisuus, mutta samaa on tapahtunut vaikka start-stop on ollut pois päältä.
Ennen kuin menen auton myyneen liikkeen juttusille niin osaako täältä joku antaa vähän vinkkiä ensinnäkin sen suhteen että missä tarkemmin ottaen vika voisi olla ja minkälainen homma se olisi korjata. Ja miten tällaisissa tapauksissa kustannukset yleensä jakaantuu? Tuleeko mullekin jotain kuluja vai meneekö kokonaan liikkeen piikkiin? Tai voiko liike todeta ettei siinä mitään vikaa ole (kun se tosiaan ei aina tapahdu niin selkeästi) vai onko peräti ihan tuon lootan ominaisuus? Vai onko syytä ensin mennä korjaamon kautta, jossa voidaan todentaa vika ja sen jälkeen (laskun kanssa?) myyntiliikkeeseen?
Niin ja en ottanut mitään autoliikkeen lisäturvia tms. mutta eikös tuo kuitenkin mene liikkeen virhevastuuseen? Ja sanotaan nyt vielä sekin että ihan normaalia ajoa olen itse ajellut sen enempää revittelemättä.
Comment
-
En koko ketjua lukenut läpi.
Kysymys koskee A4, A5 ja A6.
3.0 TDI. Quattro.
2010 ja uudemmat.
Nettiautoa kun selailee, niin A4 taitaa kaikki 2010 ja uudemmat olla merkitty S-tronic.
Mutta A6 malli tiedoissa näkyy joitakin vielä Tiptronicillakin.
Onko S-troniccia ja Tiptroniccia saanut uutena valittua rinnakkain, johonkin vuoteen asti?
Vai poistuiko tippi kokonaan S-tronikin myötä ja myynti ilmoituksiin vain ei ole osattu laittaa oikeaa latikko tyyppiä?
Jos A4, A5 tai A6 versioissa on vuodet mennyt eri tavalla tarjonnan suhteen, niin onko missään faktaa miten ne on mennyt. Googlea on tullut käytettyä, mutta en ole oikein tuotanto tietoja löytänyt.
Käytiin kokeileen.
A5, 2010, 288 tkm ajettu, S-tronicci. Esim. liikenne valoihin kun pysähtyi, oli jotenkin töksähtelevä, vähän ehkä yritti jarrua vastenkin liikkua, kunnes pudotti vedon kokonaan pois. Sen verta luin, että mekatroniikka oireisissa vastaavia juttuja. Sanoinkin myyjälle,e ttä mielestäni laatikko ei ole kunnossa.
A4, 2012, 265 tkm, toimi kuin unelma.
Uskaltaisikohan tuollaiseen sotkeutua...
Comment
-
Autosta levisi mekatroniikka vai mikä onkaan ja korjauslasku osineen olisi vajaa 3000e.
Mitä Audimies neuvoisi toiselle tehtäväksi? Korjata, polttaa vai myydä rikkinäisenä?
Auto siis vuoden -12 A3 ja ajettu noin 150k. Onko järkeä korjata
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viestiVai poistuiko tippi kokonaan S-tronikin myötä ja myynti ilmoituksiin vain ei ole osattu laittaa oikeaa latikko tyyppiä?
Muistelisin että c6 mallissa ei s-troniccia olisi.
Alkuperäinen kirjoittaja Perkeleenperkele Näytä viestiAuto siis vuoden -12 A3.
Comment
-
Tiptronic-vaihteistot ovat yleensä momentin muuntimella, S-Tronic kaksoinkytkinaskeja. Tiptronicia on saanut yleensä malliston väännökkäämpien patojen yhteydessä.
En nyt ihan tarkkaan muista sanoa, mikä se rajaus oli, mutta esim bi-TDI:n yhteydessä on aina Tiptronic.
Comment
-
A4 ja A5 3.0 TDI on S-Tronicilla eli kaksoiskytkinvaihteistolla 2010-2016.
A6 4F on perinteisellä automaatilla eli tiptroncilla ja vaihtuu 4G myötä S-troniciin, paitsi bi-TDI edelleen tipillä.
2017 -> A4 ja A5 200kW versiossa tip, muut S-tronic. A6:ssa edelleen vain bi-TDIssä tip, muut S-tron.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viestiMillä moottorilla ja vaihteiston tunnuskin helpottaisi arviota.
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Perkeleenperkele Näytä viesti1.4 Bensa, automaatti. Vaihteiston tunnuksesta ei aavistustakaan
Alkuperäinen kirjoittaja TDIfreak Näytä viestiperinteisellä automaatilla eli tiptroncilla
Selvyyden vuoksi suosin turbiini-automaatti, multitronic ja s-tronic nimityksiä, koska tiptronic- ominaisuus löytyy kaikista automaattisesti vaihtavista vaihteistoista.
Comment
Comment