Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onkohan vaihteistoon liittyvä ongelma, kun äsken vakkarilla ajaessa noin reilua kuuttakymppiä yhtäkkiä kierrokset pomppaa punaiselle kone huutaen vauhdin pysyessä samana? Ei tuntunut nykäyksiä tai muutakaan. Palasi normaaliksi muistaakseni jarrua painaessa tms.

    A6 C7 3.0tdi 2013 aj. 174tkm

    Comment


    • Auto A3 sportback, 2l tdi quatro v 2015. Sporttivaihteella kiihdyttäessä 3 vaihteelta 4 vaihtaessa tuntuu kova kolahdus. Muuten laatikko toimii virheettömästi, oisko kellään hajuja mikä voisi olla, itsehän en näistä mitään ymmärrä. Öljyt vaihdettu laatikkoon 40 000km sitten.

      Comment


        Oliko jossain listattu noita pitkittäiskoneisten S-troniccien tietoja?

        Mitä eroa on PWU- ja NRY-koodisilla S-tronicceilla?

        Comment


        • väärä ketju itkeä..mutta nyt tuo B9 ei liiku mihkään.. vaihteet tuntuu menevän päälle, mutta ei liiku eteen eikä taakse..

          muutamana päivänä pamauttanut liikkeelle lähdössä kuin jarrut olis jäässä... ja nyt ihan tööt koko peli.. sähkönen käsijarru vai mikä voi noin hyvin jämähtää??

          Viimeksi muokannut Killeri; 13.1.2021, 18:06. Perustelu: Viesti siirretty tähän ketjuun.

          Comment


            Laatikko rikki? Kannattaa lukea vikakoodit.

            Comment


            • Kun autolla pysähtyy esimerkiksi liikennevaloihin, niin vaihteen ollessa D-asennossa alkaa auto muutaman sekunnin jälkeen tärisemään. Tärinä lakkaa, kun vaihteen siirtää P-asentoon ja alkaa taas muutaman sekunnin jälkeen kun vaihteen siirtää D-asentoon. Tilanne tulee esiin nyt kylmällä ilmalla kun start&stop ei sammuta moottoria liikennevaloissa tai muissa paikallaanolotilanteissa. Mistä voisi johtua? Auto A4 B9 2.0TDI 2017.
              Viimeksi muokannut Killeri; 18.1.2021, 20:29. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

              Comment


                  • Värinä ja/tai nykivä liike automaattivaihteistosta
                • Syy
                  • Viallinen automaattivaihteiston vaihteensiirron venttiilirunko
                • Ratkaisu
                  • Automaattivaihteisto:
                  • Irrota Mechatronic-yksikkö
                  • Vaihda automaattivaihteiston vaihteensiirron venttiilirunko
                  • Asenna Mechatronic-yksikkö uudelleen
                  • Alusta vaihteisto

                Comment


                • Olisiko tähän liittyen viitata johonkin Audin omaan dokumenttiin, jota voisi sitten vinkata huollolle kun tekevät vikadiagnostiikkaa?
                  Viimeksi muokannut Killeri; 19.1.2021, 07:41. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                  • En voi kertoa, mutta ei niille tarvii vinkkaa kyl ne kattoo kaikki hultotiedotteet jos on. Tai riippuu mihin tietenkin viet huoltoo.

                    Comment


                    • Katselin hetken Erwiniä niin, että auto identifioitu VIN-koodilla. En sieltä löytänyt tähän yksilöön liittyen oheista tekstiä/ohjetta. Auton minulle myynyt liike määrittelee paikan, jossa vianselvitys tehdään. Ei kuitenkaan Atoy-autohuolto... :-)
                      Viimeksi muokannut jussi101; 19.1.2021, 19:58.

                      Comment


                      • Nii kun en tiennyt autosi rekkaria ni pakosti tuo ohje ei juuri sinun autoosi kohdistu.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja jussi101 Näytä viesti
                          Kun autolla pysähtyy esimerkiksi liikennevaloihin, niin vaihteen ollessa D-asennossa alkaa auto muutaman sekunnin jälkeen tärisemään. Tärinä lakkaa, kun vaihteen siirtää P-asentoon ja alkaa taas muutaman sekunnin jälkeen kun vaihteen siirtää D-asentoon. Tilanne tulee esiin nyt kylmällä ilmalla kun start&stop ei sammuta moottoria liikennevaloissa tai muissa paikallaanolotilanteissa. Mistä voisi johtua? Auto A4 B9 2.0TDI 2017.
                          Omassa A4 -09 2.0TFSI:ssä oli vastaavaa ongelmaa. Samalla kun tärinä alkoi, nousi hetkellinen kulutus >2l/h lukemiin. Muutenkin tuntui että kytkin rupesi ottamaan kiinni turhan tiukkaan. Merkkiliikkeen mukaan vika mekatroniikassa ja se taas syö kytkinpakkaa. Molemmat vaihtoon ja ongelmat loppui.

                          Comment


                          • Tuomio tuli tänään: mekatroniikka vaihtoon.

                            Comment


                              Paljonko oli metrejä takana, kun mekatroniikka antautui?

                              Comment


                              • 105tkm. Katsotaan auttaako mekatroniikan vaihto. Laitan raporttia tulemaan kun uutta tietoa on saatavilla. Nythän auto toimii periaatteessa ihan ok, kun on "lämpimät" kelit ja start&stop toimii liikennevaloissa. Ei lähde kytkin tarttumaan kiinni kuten kylmillä ilmoilla seistessä.

                                Comment


                                • Jos tällaiseen s-tronic yksilöön päätyy ja dsg päättää porsia, onko tuo marmorin tarjoama 14+k€ uusi vaihdelaatikko todella ainoa keino korjata kyseinen vaihteisto? Eikö esim. Siekkinen tai joku muu vaihteistojen korjaamiseen erikoistunut yritys näitä suostu korjaamaan?

                                  OT. Nyt kun on taas upottu kyynerpäitä myöten netin keskustelupalstoille googlen avustuksella, herää jonkinmoinen vihareaktio konsernia kohtaan että käytännössä kaikki Audi, Seat, Skoda ja VW mallit 09-14 ovat "kuraa" mikäli halajaa automaattivaihteisen kulkineen.

                                  Muok. Lisätään sen verran, että onko tuo koko laatikon uusimimen ns. ainoa varma korjaus? Mekatroniikan ja kytkinpakkojen uusimisella ilmeisesti ongelmat eivät välttämättä korjaannu?
                                  Viimeksi muokannut zanzas; 17.2.2021, 16:09.

                                  Comment


                                    Eikös Recro osannut näitä S-tronikkejakin korjata?

                                    Comment


                                    • Nyt on auto saatu korjaamolta. 2 päivää kesti mekatroniikan vaihto. Lähdin korjaamolta ajamaan kotiin ja parissa ensimmäisessä risteyksessä moottori kävi ja D-asennossa ei tärinää ilmennyt, mutta kolmannessa risteyksessä alkoi sama vanha tärinä. Kävin kotona ja lähdin uudelleen kokeilemaan. Tällä reissulla tärinää ei ilmennyt yhdessäkään risteyspysähdyksessä eikä muissakaan testipysähdyksissä. Ilmeisesti tuossa laatikossa on jonkinlainen "sopeutuminen" menossa. 3000€ keikka oli, onneksi ei mene omasta pussista. On kuulemma aikamoinen purkaminen ja kasaaminen tuo homma. Ajossa huomasi selkeästi, että laatikko vaihtoi aikaisempaa pehmeämmin ja täsmällisemmin eikä esim liikennevaloista lähdettäessä nykäissyt ja kolauttanut ykköstä päälle kuten aikaisemmin. Hieno laatikko toimiessaan.

                                      Comment


                                      • Kuinkas S-tronic on pelannu tällasissa -25 keleissä kylmänä? Tänään heitti aamusella ekaa kertaa gearbox malfunctionia ja vikakoodia P284E00 Audi Shift Fork B Unrequested Movement. Aika takkusta ja kuminauhamaista oli kuten ollu aina kovalla pakkasella mutta parani sitten muutaman kilometrin jälkeen. Pannaanko vaan kylmän kelin piikkiin vai onko remppaa tiedossa. Voiskohan asia muuttua ohjelmistoo päivittämällä ja sopeutukset tekemällä?
                                        Viimeksi muokannut Volkkarijermu; 18.2.2021, 11:16.

                                        Comment


                                        • Lappeenrannassa -33 Aluksi oli hieman jäykän oloinen, nopeasti kyllä parani. Kylmän piikkiin laittaisin.

                                          Comment


                                            Ei se kylmä ainakaan meilläkään myös ole muuta aiheuttanut, kuin, että vaihtaa hieman verkkaisemmin ja nostaa kierroksia hieman korkeammalle, toki en ole ihan täysiä viittinyt kylmää konetta kiusata, että meneekö tuo mummoajelun piikkiin.

                                            Comment


                                              Manuaalipuolen öljyt on hyvä vaihtaa joskus vaikka eivät huolto-ohjelmaan kuulukkaan.

                                              Comment


                                              • käytännössä kaikki Audi, Seat, Skoda ja VW mallit 09-14 ovat "kuraa" mikäli halajaa automaattivaihteisen kulkineen.
                                                Kyllä suurimmaksi osaksi ongelmat johtuvat huoltamattomuudesta.
                                                Mekatroniikan ja kytkinpakkojen uusimisella ilmeisesti ongelmat eivät välttämättä korjaannu?
                                                Eihän siellä ole muuta "automatiikkaa", loppu on manuaalilaatikoista tuttua tekniikkaa. Eli korjaantuu kyllä kytkinpakan ja mekatroniikan vaihdolla.
                                                Meillä oli talossa Skoda dsg, 383tkm ja mekatroniikkaan uusin magneettiventtiilin, Audi s-tronic 240tkm, vielä toimii.

                                                Comment


                                                • Perjantaina tehtiin mekatroniikan vaihdon jälkeen vaihdelaatikon ohjelmistopäivitys ja sopeutus. Ei auttanut ollenkaan tärinään tyhjäkäynnillä D-asennossa. Audin 2050813/7 TPI:n mukaan on normaalia ja vaikuttaa vain mukavuuteen. Toisaalta kyseessä tilanne, jossa kytkinpaine on pysähdyksissä ollessa sen verran kova, että kytkin ottaa hieman kiinni ja aiheuttaa tärinän. Liekö syö kytkimen etuajassa...

                                                  Comment


                                                    150tkm ajettu B8 S4:n laatikko (mekatroniikka yms. uusittu 100tkm paikkeilla) tuntui kylmällä tökkivän ja hakevan vaihtoa varsinkin 2->1 vaihdossa alaspäin, tämä korjaantui laatikon stage1 softalla. Yhdistettynä saman firman ECU softaan ei toiminta voisi olla parempaa, vaihdot tuntuu hieman nopeammilta ja muutenkin meno huomattavasti tasaisempaa. Lisäksi advanced launch control tuo oman lisän kuivalla tiellä.

                                                    Comment


                                                    • Mitä arvoja s-tronicin ohjelmoinnissa muokataan ja onko nämä muutokset havaittavissa esim vcds:llä jotenkin? Oma kulkine joskus ohjelmoitu edellisen omistajan toimesta mutta käynyt sen jälkeen askiremontissa ja audilla sopeutuksessa, onko mahdollista että laatikon ohjelmointi olisi kadonnut? -10 vm Q5 3.0tdi

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viesti
                                                        Eihän siellä ole muuta "automatiikkaa", loppu on manuaalilaatikoista tuttua tekniikkaa. Eli korjaantuu kyllä kytkinpakan ja mekatroniikan vaihdolla.
                                                        .
                                                        Eipä vaan aina korjaannu. Mekaaninen kulumien laatikossa voi aiheuttaa myös sen että mekatroniikka ei osaa kompensoida välyksiä ja kolahteluja yms. voi edelleen tulla vaikka meka ja kytkin vaihdettu. Yksi tällainen jo ollut aiemmin ja nyt toisessa käsittely kesken. Kyseessä pre-fl S5 ja S4.

                                                        Comment


                                                        • Kerrotaanpa tänne omaakin tarinaa, eli taloon tuli allekirjoituksen mukainen 110tkm ajettu A6 (Audi A6 3.0tdi Quattro S-tronic vm. -16) viime keväänä ja havaitsin nopeasti omituista rohinaa moottorijarrutuksen, rullaamisen ja vedon alkamisen paikkeilla pintakaasulla tietyillä vaihteilla. Lisäksi kiihdytyksessa kuului hankaava ääni 3, 5 ja 7 vaihteilla vajaan 2000rpm:n tuntumassa. Lisäksi kylmänä moottorijarrutuksessa tuntui selvää tärinää.

                                                          No, autoa piti käyttää monta kertaa tutkittavana mutta onneksi lopulta audin mekaanikko sai toistettua äänen nosturilla ja totesi vaihteistoöljyn olevan kuin metallihileöljyä. Tuomio oli laatikon (DL501) manuaalipuoli rikki ja koko laatikko vaihtoon ja listahinta 14900 töineen. Tehdas tuli vastaan ja autoliike myös, joten itselle jäi maksettavaa alle tonni. Loppu hyvin, kaikki hyvin!

                                                          Laatikko vaihdettiin syksyllä ja sen jälkeen aloin kuulla matalilla 1000-1400rpm aluella varsinkin kylmänä kuormittaessa outoa sivuääntä. Ääni on vähän kuin flekti lähtisi huutamaan tai rikkinäisen laakerin aiheuttama epätasapaino ja värinä. Myös pyykkikoneen linkouksessa voi kuulua vähän vastaavaa "resonointia". Ääni kuuluu parhaiten auton sisälle. Ääni kuuluu myös kylmänä paikallaan kun laittaa D:n tai R:n päälle ja lähtee kuulumaan yleensä muutaman sekunnin päästä vaihteen kytkemisestä, ei aina heti.

                                                          Olen käyttänyt auto pariin kertaan audilla, mutta lasku juoksee ja selvitys on lähinnä arvailua, enkä pysty osoittamaan, että ääni johtuisi laatikonvaihdosta. Nyt viimeisellä käynnillä todettiin, että kampiakselin etupään stefa vuotaa ja pitää vaihtaa.

                                                          Onko kellään mitään kokemusta vastaavasta ja veikkaatteko ennemmin voimansiirtoa vai moottoria ja voiko tuo kampiakselin stefan pettäminen mahdollisesti liittyä tähän jotenkin oireena?
                                                          Viimeksi muokannut arto s; 25.3.2021, 16:05. Perustelu: Profiilin vehkeillä on tapana vaihtua. Tarkennettu kuvaukseen.

                                                          Comment


                                                          • Auto lähtee huomenna taas tutkimuksiin. Kerron, jos jotain selviää.

                                                            Comment


                                                              Äänihommat ovat näin etänä vähän hankalia, mutta pienet kierrotkset, vedätys ja vapina tuovat aina 2-massavauhtipyörän mieleen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X