Kyllä ne vastaantulot joskus saattaa yllättää positiivisestikin, ootko marmorilta kyselly vielä ja oliko missä tehty vianmääritys?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
-
Taitaa lähin suositeltava olla Konehuolto Siekkinen Maaningalla.
Vaihtoehtoisesti teet viikon lomareissun Latviaan ja viet auton Recrolle, jos sillä siis noin pitkälle pystyy ajamaan.
Comment
-
Asia tutkittiin ja havaittiin kytkinten ja mekatroniikan olevan vaihdon tarpeessa.
Comment
-
Öljynkulutus remontin jälkeen 7 lovinen tippi laatikko rupesi toimimaan sillain, että jonkin asteinen "nykäisy" tapahtuu 3 -> 4 ja 5 -> 6 vaihteelle vaihtaessa. Tämä toimi siis todella sulavasti ennen remonttia.
Remontin yhteydessä on vaihdettu turbo joten voiko tämä vaikuttaa asiaan?
Nyt mitä olen kokeillut on seuraavat asiat:
1. MAF vaihdettu. Uuden MAF vaihdon jälkeen tämä rupesi toimimaan jopa huonommin (vielä kun oli softa koneessa). Täytyy ehkä kokeilla vielä vanhalla MAFilla.
2. Öljyt vaihdettu ja laatikko sopeutettu. Ei vaikutusta
3. Softa otettu koneesta pois jonka jälkeen parani paljon eikä nykäisyt ole enää niin rajuja vaan pehmeämmät. Softa on tosin ollu autossa alusta asti myös ennen remonttia milloin toimi hienosti.
Tätä ei mielestäni tapahdu läheskään yhtä usein jos kierroksia on vähän enempi tai jos vaihtelen käsivaihteilla hiukan edestakaisin (voi olla ihan mutuakin).
2017 alussa autoon vaihdettu mechatronic edellisellä omistajalla...
Onko jotain mitä ehdotella mitä voisi kokeilla seuraavaksi? Autona toimii A4 2009 Allroad.
Comment
-
7 lovinen tippi laatikko
mechatronic
Comment
-
Pahoittelut vajavaisista tiedoista. Huoltokirjasta löytyy tällaisest merkinnät ja ihan tähän hätään en osaa sanoa mikä viittaa vaihteiston tyyppiin:
Moottorityypin kanssa samalla rivillä oleva koodi KLL LJQ
Alemmalla olevalla rivillä olevat koodit LY7E/LY7E N5W/GD
Tuohon mechatronic mainintaan perustan siihen, kun katson tätä ruotsinkielistä huoltolappusta missä on tehty yli 2K remontti ja siinä mainitaan jotain mecatronikista. Ruotsi ei taivu sitten yhtään, niin sen paremmin en osaa sanoa, että mitä siinä lukee muuta kuin jotain varaosia mitä on lueteltu.
Tässä muutama rivi kuitenkin, jos se peliä yhtään avaa.
1.FELSÖKT. KOPPLING SLITEN PGA AV FEL PÅ MECATRONIK
2.MULTIKOPPLING, BYTA
3. DIREKTVÄXELLÅDA, UR- OCH INMONTERA
Comment
-
Olisi yksi A4 3.0tdi 180kw -14 malli kiikarissa ajettuna 147tkm ja stronic vaihteistolla johon on ensimmäisen kerran vaihdettu stronic öljyt 57tkm kohdalla mutta sitä toista kertaa ei ole vielä tehty ja ilmeisesti vaihtoväli/suositus on 60tkm.. Liike vaihdattaisi ne öljyt nyt ennen mahdollista ostoa ja mietityttää että uskaltaako siihen sotkeutua kun on se toinen vaihto jäännyt tekemättä ajallaan? Mietteitä,mielipiteitä ihan mitä vaan apua. Kaikki neuvot kelpaavat. Kiitos
Comment
-
1.FELSÖKT. KOPPLING SLITEN PGA AV FEL PÅ MECATRONIK
2.MULTIKOPPLING, BYTA
3. DIREKTVÄXELLÅDA, UR- OCH INMONTERA
2. Kaksoiskytkin vaihdettu.
3. Vaihdelaatikon irroitus ja kiinnitys.
Eli kyseessä on s-tronic, kaksoiskytkin vaihteisto.
Comment
-
Mikko, vaihtoväli tosiaan tuo 60tkm, ei siis suositus. Tuossa kohtaa, kun vaihtoväli jo ylittynyt n. 30tkm, niin itse ainakin vaihdattaisin mahd. pian uudet ja varmasti oikeat öljyt sinne, sekä taitaa suodatin myös samalla vaihtua tuossa mallissa.
Jos aiot autoa pitää pidempään, niin vaihtaisin ne vielä toiseen kertaan jonkin ajan kuluttua.
Mahdollisissa vikatapauksissa vastaantuloja valmistajan puolelta ei taida olla, kun vedetty vaihtoväli pitkäksi. En itse silti pitäisi esteenä hankinnalle, jos auto muuten miellyttää.
Comment
-
kiitos Tom vastauksesta. Auto miellyttää kovasti ja kauppoihin päästiin ja täytyy vaihdella ne vielä varmuudeksi jonkin ajan kuluttua uudestaan. Huuhtelemalla ne huoltoliikkeessäkin tehtiin ja sanoivat että oikeat öljyt sinne laitettiin.. No vuoden takuu autolla niin toivotaan että kaikki pysyy kunnossa.
Comment
-
Otetaan tähän kertaus tuolta ylemää, ettei huku, kun kysymykset on siirretty toisesta ketjusta.
Öljynkulutus remontin jälkeen 7 lovinen s-tronic laatikko rupesi toimimaan sillain, että jonkin asteinen "nykäisy" tapahtuu 3 -> 4 ja 5 -> 6 vaihteelle vaihtaessa. Tämä toimi siis todella sulavasti ennen remonttia.
Remontin yhteydessä on vaihdettu turbo joten voiko tämä vaikuttaa asiaan?
Nyt mitä olen kokeillut on seuraavat asiat:
1. MAF vaihdettu.
2. Öljyt vaihdettu ja laatikko sopeutettu. Ei vaikutusta
3. Softa otettu koneesta pois jonka jälkeen parani paljon eikä nykäisyt ole enää niin rajuja vaan pehmeämmät. Softa on tosin ollu autossa alusta asti myös ennen remonttia milloin toimi hienosti.
Tätä ei mielestäni tapahdu läheskään yhtä usein jos kierroksia on vähän enempi tai jos vaihtelen käsivaihteilla hiukan edestakaisin (voi olla ihan mutuakin). Itseasiassa kyllä tämän huomaa vaikka kierrokset on tapissaan, kun kokeilin.
Tässä hiukan listausta mitä tälle on tehty viimevuoden alussa (kiitos evinrudelle suomennoksesta):
1. Vian etsintä. Kytkimen vika aiheutunut mekatroniikasta.
2. Kaksoiskytkin vaihdettu.
3. Vaihdelaatikon irroitus ja kiinnitys.
Onko jotain mitä ehdotella mitä voisi kokeilla seuraavaksi? Autona toimii A4 2009 Allroad ja tuossa ylempänä selviää parempi tyyppi laatikolle mistä itse en osaa arpoa, että mikä noista lyhenteistä on laatikon tyyppi.
Voiko puolta/tulpat aiheuttaa tällaista? Ajattelin kokeille N75 venttiilin ja by-passin vaihtamista. En tiedä voiko olla mitään tekemistä, mutta osat on suht halpoja kuitenkin, niin samapa tuo.
Comment
-
Onko kellään tietoa seuraavasta, jonkun verran enkunkielisissä keskusteluissa on puhuttu vastaavasta:
Dsg 6v toimii seuraavasti: vaihteistosta kuuluu risteyksiin hidastaessa vaihteiden alaspäim vaihtuessa vaimeaa lonksahtelua tai "naksuntaa". Kuuluu myös erityisesti silloin kun ryömittää esim eteen tai taaksepäin ja jarrulla "katkoo vetoa" eli vähän niinkuin aina kun veto kytkeytyy päälle/pois niin jostain kuuluu loksahtelua/naksuntaa. Voiko olla joku nivel vai vaihteiston "ominaisuus"? Kaksoismassa kävi mielessä mutta ei kuitenkaan kait havaittavasti kilise eikä kolise tyhjäkäynnillä. Auto audi a3 3.2 dsg
Comment
-
Joo itellä teki samaa lonksahtelua alaspäin vaihtaessa, siihen on marmorilla ohjelmisto päivitys.
Se poistu, mutta tuo (ryömittää esim eteen tai taaksepäin ja jarrulla "katkoo vetoa" eli vähän niinkuin aina kun veto kytkeytyy päälle/pois niin jostain kuuluu loksahtelua/naksuntaa.) Tämä ongelma edelleen.
Kaksoismassa vaihdettu, ei auttanut. Takuu peli, saavat niin kauan vaihtaa osia että toimii.
Vituttaa kuunnella sitä ääntä.
Comment
-
Jos jossain ulkomaan foorumilla on samaa, niin voisko joku viisaampi (osaakieliä) niin lukasta millä korjaantu. Kiitos.
Comment
-
Vieras
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HolyDiverOnko sulla pulla tietoa, mikä ero on Febin 39070 ja 32380 öljyissä ? Kummassakin on dsg maininta.
Comment
Comment