Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kyllä ne vastaantulot joskus saattaa yllättää positiivisestikin, ootko marmorilta kyselly vielä ja oliko missä tehty vianmääritys?

    Comment


    • Jyväskylän Autotarvike teki diagnoosin ja mitä luultavimmin myös tekee rempan.

      Comment


      • Tehdas ei lähtenyt vataantuloon. Korjauskustannukset ovat luokkaa 4200£. Tietääkö kukaan Jyväskylän seudulla pätevää vaihteistokorjaajaa?

        Comment


          Taitaa lähin suositeltava olla Konehuolto Siekkinen Maaningalla.

          Vaihtoehtoisesti teet viikon lomareissun Latviaan ja viet auton Recrolle, jos sillä siis noin pitkälle pystyy ajamaan.

          Comment


          • Siekkinen ei kuulemma korjaa dsg laatikoita.

            Comment


            • Asia tutkittiin ja havaittiin kytkinten ja mekatroniikan olevan vaihdon tarpeessa.
              Hieman arveluttaa tuo diagnoosi, että molemmat olisi vialla yhtäaikaa. Närpiössä noita on korjattu mutta aloittaisin tuolla kytkimen vaihdolla ja tarkentaisin diagnoosia ennen neljäntonnin remonttia.

              Comment


              • Öljynkulutus remontin jälkeen 7 lovinen tippi laatikko rupesi toimimaan sillain, että jonkin asteinen "nykäisy" tapahtuu 3 -> 4 ja 5 -> 6 vaihteelle vaihtaessa. Tämä toimi siis todella sulavasti ennen remonttia.

                Remontin yhteydessä on vaihdettu turbo joten voiko tämä vaikuttaa asiaan?
                Nyt mitä olen kokeillut on seuraavat asiat:
                1. MAF vaihdettu. Uuden MAF vaihdon jälkeen tämä rupesi toimimaan jopa huonommin (vielä kun oli softa koneessa). Täytyy ehkä kokeilla vielä vanhalla MAFilla.
                2. Öljyt vaihdettu ja laatikko sopeutettu. Ei vaikutusta
                3. Softa otettu koneesta pois jonka jälkeen parani paljon eikä nykäisyt ole enää niin rajuja vaan pehmeämmät. Softa on tosin ollu autossa alusta asti myös ennen remonttia milloin toimi hienosti.

                Tätä ei mielestäni tapahdu läheskään yhtä usein jos kierroksia on vähän enempi tai jos vaihtelen käsivaihteilla hiukan edestakaisin (voi olla ihan mutuakin).

                2017 alussa autoon vaihdettu mechatronic edellisellä omistajalla...

                Onko jotain mitä ehdotella mitä voisi kokeilla seuraavaksi? Autona toimii A4 2009 Allroad.

                Comment


                • 7 lovinen tippi laatikko
                  Vähän kaipaisi lisää informaatiota, tiptronic toiminto on lähes kaikissa audin/vw:n automaattilaatikoissa ja
                  mechatronic
                  maininta koskee yleensä kaksoiskytkinlaatikoita eli audin ollessa kyseessä s-tronic on "se juttu". Huoltokirjan kannesta jos katsot vaihteiston tyypin, helpottaa kuvaustesi yhdistämistä mahdollisiin vikoihin.

                  Comment


                  • Pahoittelut vajavaisista tiedoista. Huoltokirjasta löytyy tällaisest merkinnät ja ihan tähän hätään en osaa sanoa mikä viittaa vaihteiston tyyppiin:
                    Moottorityypin kanssa samalla rivillä oleva koodi KLL LJQ
                    Alemmalla olevalla rivillä olevat koodit LY7E/LY7E N5W/GD

                    Tuohon mechatronic mainintaan perustan siihen, kun katson tätä ruotsinkielistä huoltolappusta missä on tehty yli 2K remontti ja siinä mainitaan jotain mecatronikista. Ruotsi ei taivu sitten yhtään, niin sen paremmin en osaa sanoa, että mitä siinä lukee muuta kuin jotain varaosia mitä on lueteltu.

                    Tässä muutama rivi kuitenkin, jos se peliä yhtään avaa.
                    1.FELSÖKT. KOPPLING SLITEN PGA AV FEL PÅ MECATRONIK
                    2.MULTIKOPPLING, BYTA
                    3. DIREKTVÄXELLÅDA, UR- OCH INMONTERA

                    Comment


                    • Olisi yksi A4 3.0tdi 180kw -14 malli kiikarissa ajettuna 147tkm ja stronic vaihteistolla johon on ensimmäisen kerran vaihdettu stronic öljyt 57tkm kohdalla mutta sitä toista kertaa ei ole vielä tehty ja ilmeisesti vaihtoväli/suositus on 60tkm.. Liike vaihdattaisi ne öljyt nyt ennen mahdollista ostoa ja mietityttää että uskaltaako siihen sotkeutua kun on se toinen vaihto jäännyt tekemättä ajallaan? Mietteitä,mielipiteitä ihan mitä vaan apua. Kaikki neuvot kelpaavat. Kiitos

                      Comment


                      • 1.FELSÖKT. KOPPLING SLITEN PGA AV FEL PÅ MECATRONIK
                        2.MULTIKOPPLING, BYTA
                        3. DIREKTVÄXELLÅDA, UR- OCH INMONTERA
                        1. Vian etsintä. Kytkimen vika aiheutunut mekatroniikasta.
                        2. Kaksoiskytkin vaihdettu.
                        3. Vaihdelaatikon irroitus ja kiinnitys.

                        Eli kyseessä on s-tronic, kaksoiskytkin vaihteisto.

                        Comment


                        • Jaha, aina oppii uutta. En tiedä miksi olen ollut siinä uskossa, että on tippi laatikko... Kiitos selvennyksestä tosin!

                          No joka tapauksessa ehdotuksia otetaan vastaan, että mitä kyseiseen ongelmaan voisi seuraavaksi kokeilla, kun jotain olenkin jo ehtinyt kokeilemaan.

                          Comment


                            Siirretty Sammakon viestit tänne kun selvisi että S-tronicista kyse.

                            Comment


                              Mikko, vaihtoväli tosiaan tuo 60tkm, ei siis suositus. Tuossa kohtaa, kun vaihtoväli jo ylittynyt n. 30tkm, niin itse ainakin vaihdattaisin mahd. pian uudet ja varmasti oikeat öljyt sinne, sekä taitaa suodatin myös samalla vaihtua tuossa mallissa.

                              Jos aiot autoa pitää pidempään, niin vaihtaisin ne vielä toiseen kertaan jonkin ajan kuluttua.

                              Mahdollisissa vikatapauksissa vastaantuloja valmistajan puolelta ei taida olla, kun vedetty vaihtoväli pitkäksi. En itse silti pitäisi esteenä hankinnalle, jos auto muuten miellyttää.

                              Comment


                              • kiitos Tom vastauksesta. Auto miellyttää kovasti ja kauppoihin päästiin ja täytyy vaihdella ne vielä varmuudeksi jonkin ajan kuluttua uudestaan. Huuhtelemalla ne huoltoliikkeessäkin tehtiin ja sanoivat että oikeat öljyt sinne laitettiin.. No vuoden takuu autolla niin toivotaan että kaikki pysyy kunnossa.

                                Comment


                                  Ei muuta kuin maahantuojaan yhteyttä.

                                  Comment


                                  • Otetaan tähän kertaus tuolta ylemää, ettei huku, kun kysymykset on siirretty toisesta ketjusta.

                                    Öljynkulutus remontin jälkeen 7 lovinen s-tronic laatikko rupesi toimimaan sillain, että jonkin asteinen "nykäisy" tapahtuu 3 -> 4 ja 5 -> 6 vaihteelle vaihtaessa. Tämä toimi siis todella sulavasti ennen remonttia.

                                    Remontin yhteydessä on vaihdettu turbo joten voiko tämä vaikuttaa asiaan?
                                    Nyt mitä olen kokeillut on seuraavat asiat:
                                    1. MAF vaihdettu.
                                    2. Öljyt vaihdettu ja laatikko sopeutettu. Ei vaikutusta
                                    3. Softa otettu koneesta pois jonka jälkeen parani paljon eikä nykäisyt ole enää niin rajuja vaan pehmeämmät. Softa on tosin ollu autossa alusta asti myös ennen remonttia milloin toimi hienosti.

                                    Tätä ei mielestäni tapahdu läheskään yhtä usein jos kierroksia on vähän enempi tai jos vaihtelen käsivaihteilla hiukan edestakaisin (voi olla ihan mutuakin). Itseasiassa kyllä tämän huomaa vaikka kierrokset on tapissaan, kun kokeilin.

                                    Tässä hiukan listausta mitä tälle on tehty viimevuoden alussa (kiitos evinrudelle suomennoksesta):
                                    1. Vian etsintä. Kytkimen vika aiheutunut mekatroniikasta.
                                    2. Kaksoiskytkin vaihdettu.
                                    3. Vaihdelaatikon irroitus ja kiinnitys.

                                    Onko jotain mitä ehdotella mitä voisi kokeilla seuraavaksi? Autona toimii A4 2009 Allroad ja tuossa ylempänä selviää parempi tyyppi laatikolle mistä itse en osaa arpoa, että mikä noista lyhenteistä on laatikon tyyppi.

                                    Voiko puolta/tulpat aiheuttaa tällaista? Ajattelin kokeille N75 venttiilin ja by-passin vaihtamista. En tiedä voiko olla mitään tekemistä, mutta osat on suht halpoja kuitenkin, niin samapa tuo.

                                    Comment


                                      Onko kellään tietoa seuraavasta, jonkun verran enkunkielisissä keskusteluissa on puhuttu vastaavasta:

                                      Dsg 6v toimii seuraavasti: vaihteistosta kuuluu risteyksiin hidastaessa vaihteiden alaspäim vaihtuessa vaimeaa lonksahtelua tai "naksuntaa". Kuuluu myös erityisesti silloin kun ryömittää esim eteen tai taaksepäin ja jarrulla "katkoo vetoa" eli vähän niinkuin aina kun veto kytkeytyy päälle/pois niin jostain kuuluu loksahtelua/naksuntaa. Voiko olla joku nivel vai vaihteiston "ominaisuus"? Kaksoismassa kävi mielessä mutta ei kuitenkaan kait havaittavasti kilise eikä kolise tyhjäkäynnillä. Auto audi a3 3.2 dsg

                                      Comment


                                      • Kannattaisi ehkä tarkastella asiaa nosturilla tai montun päällä kun toinen nytkyttää jarrulla, vaihteisto on tuettu pitkittäin pienellä tangolla apurunkoon ja tuo saattaa ääntää kun pusla on antautunut.

                                        Comment


                                        • Joo itellä teki samaa lonksahtelua alaspäin vaihtaessa, siihen on marmorilla ohjelmisto päivitys.
                                          Se poistu, mutta tuo (ryömittää esim eteen tai taaksepäin ja jarrulla "katkoo vetoa" eli vähän niinkuin aina kun veto kytkeytyy päälle/pois niin jostain kuuluu loksahtelua/naksuntaa.) Tämä ongelma edelleen.
                                          Kaksoismassa vaihdettu, ei auttanut. Takuu peli, saavat niin kauan vaihtaa osia että toimii.
                                          Vituttaa kuunnella sitä ääntä.

                                          Comment


                                          • Jos jossain ulkomaan foorumilla on samaa, niin voisko joku viisaampi (osaakieliä) niin lukasta millä korjaantu. Kiitos.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja juudas
                                              Siekkinen ei kuulemma korjaa dsg laatikoita.
                                              Kyllä Siekkinen korjaa Kaksoiskytkin vaihteistoja myös.

                                              Comment


                                                Ääni ei sinänsä mua itseä kiinnosta kun on noin vanha peli kyseessä :D pääasia ettei olisi mikään merkittävä vika

                                                Comment


                                                • Kannattaako S-troniciin laittaa alkuperäiset öljyt ja suodatin vai toimivatko tarvikkeetkin hyvin?

                                                  Comment


                                                    Febin öljyt on toimineet hyvin monta vuotta. Samoin tarvike suodattimet.

                                                    Comment


                                                    • Hyvä kuulla, onko muuten s-tronicin yhteydessä torsenille omaa öljyssä olevaa osiota kuten tippilaatikossa on?

                                                      Comment


                                                      • Onko sulla pulla tietoa, mikä ero on Febin 39070 ja 32380 öljyissä ? Kummassakin on dsg maininta.

                                                        Comment


                                                          S-tronicin öljyistä, oli hajuongelmaa jollain ei originaaliöljyillä. Löytyy juttua foorumilta.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja HolyDiver
                                                            Onko sulla pulla tietoa, mikä ero on Febin 39070 ja 32380 öljyissä ? Kummassakin on dsg maininta.
                                                            Ei ole. Mutta uudempiin menee eri öljy kuin vanhempiin. Eli olisiko ns.eri kamaa.

                                                            Comment


                                                            • Kellään kokemuksia Castrol transmax dual dsg öljyistä laatikossa? Olisi semmoiset menossa vm11 s-tronicin sisään loppuviikosta. Voiko olla castroll jopa orkkisöljy?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X