Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostimen pumppu 2.8 v6 AAH (ongelma ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ohjaustehostimen pumppu 2.8 v6 AAH (ongelma ratkaistu)

    Pitipä nyt sitten tehdä ihan oma aihe tälle, kun tuo edellinen rönsyili vähän sinne ja tänne. Eli ongelmahan on tuo huutava ääni, joka nousee ja laskee kierrosten mukana. Hihnankiristäjän rulla on vaihdettu , kuten myös hihna, niin seuraavana listalla on sitten tuo pumppu. Tehostus pelaa kyllä hyvin ja nesteetkään ei katoa, pitää vaan todella ilkeää ääntä.

    Osaakos joku sanoa paljon on päittäisvälystä ehjässä pumpussa ? Tuossa omassa se liikkuu aika paljon , jotaan 5mm luokkaa ellei jopa sentin. Voisikohan tuo aiheuttaa sen huutamisen.

    Entäs voiko tuota pumppua purkaa kotikonstein ja vaihtaa sinne esim laakereita ? Onko kukaan koskaan purkanut ?

    Ja kolmanneksi vielä. Saako tuota jostaan varaosana ja jos saa, niin mistä ja mihin hintaan ?
    Viimeksi muokannut JTR76; 16.4.2011, 15:36.

    #2
    Kunhan käyn verstaalla seuraavan kerran voin tsekata tuon pumpun välyksen- mulla on yksi irrotettuna tuosta profiilin kolari 80:sestä. Tuo 80 kyllä piti aikamoista vonkunaa mutta se oli aivan lopussa oleva kiristimen laakeri.
    Eli jos tuollainen käytetty kiinnostaa niin ota yhteyttä- uutta ei varmaan saa kuin alkuperäisenä, eli Tepon kautta

    Comment


    • #3
      Ääni saa alkunsa kun pumppu hieman väljistyy ja imu heikkenee. Säiliö on alunperin liian alhaalla ja putki/letku hässäkkä liian ahdas, pumppu vetää ilmaa stefan välistä öljyn sekaan. Omassani pumppu hiljeni kun imuputki oikaistiin ja säiliö sijoitettiin ylemmäksi.

      Comment


      • #4
        Tuo kuulostaisi hyvinkin järkeenkäyvältä teorialta. Mutta miten ihmeessä tuota säiliötä tuolta ylemmäs voisi saada ? Sehän on jo nyt tuossa aivan moottoritilan yläosassa, jos vielä tuosta nostaa, niin sehän on sitten jo konepellin päällä. Vai olikohan kyse jostain muusta mallista / moottorista kun tuossa omassani ?

        Eilen koitin vähän tuota taas tutkaillakin. Vuotoja ei tosiaan ole, pinta on yli ylärajankin ja myöskään ilmaa ei näyttäisi tulevan nesteen sekaan, ei kuplia tms. Suodatinkin näytti olevan puhdas.

        Comment


        • #5
          Asensin saabista purkamani säiliön (ZF) aivan jarrutehostimen läheisyyteen niin että putki kulkee imusarjan ja kannen liitoskohdan päällä. Valitettavasti ei tullut valokuvattua toimenpidettä ja nykyisin autokin on vaihtanut omistajaa (A4 2.8 V6)

          Comment


          • #6
            Saa tuota uuttakin tarvikkeena. Koivusella ainakin oli. Vanha vaihdossa ja hintaa jäi parinsadan paikkeille.

            Comment


            • #7
              Minulla ollut jo vuoden päivät sama ongelma. Eli entinen pumppu vuotia ja vonkuminen kuului tietyllä kierrosaluella, varsinkin alle 2000 kierroksen. Vaihdoin pumpun, mutta vonkuminen ei poistunut täysin. Noh, tutkin tietysti hammastangon, mutta ei siinäkään vuotoja ja eikä kyllä ole tarvinnut vuoteen lisätä ohjaustehostimeen öljyä. Myös painepuolen putkessa on myös se "kierukka" tallessa, joka pitäs olla jonkun mallin vaimennin. Paineilmalla kun tuuppas säiliöön painetta, niin vonkuminen hävisi aina hetkeksi.. Sitten Loppu mielenkiinto tutkia tätä asiaa sen tarkemmin ja ajatellut, että kyllä se joskus sen vonkumisen lopettaa.. ainakin sitten viimestään kun pumppu hajoaa :)

              Comment


              • #8
                Empä ole siis ainoa joka tuosta vonkumisesta kärsii. Jotain sille pitäisi kyllä koittaa kehittää. Vähän tyhmältä tuntuisi lähtä pumppua vaihtamaankaan, kun ei edes vuoda ja pelaa muuten hyvin. Mitenkäs nuo tehostimen tiivistysaineet, onkos joku sellaisia uskaltautunut kokeilemaan ? Jospa sellaisella saisi vaikka noita tiivisteitä sen verran elvytettyä, että ei imisi enää ilmaa väleistä.

                Motonet kun vieressä on, niin sieltä löytyisi pari ainetta tuohon tarkoitukseen.

                http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/607122/0

                Toinen vaihtehto olisi sitten tuo http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/607116/0

                Mitäs arvon foorumilaiset olisivat mieltä noista, uskaltaisiko noita sotkea tuonne audin nesteiden sekaan? Tai olisiko kenties jotain muuta, ehkäpä suositeltavampaa, vastaavaan tarkoitukseen soveltuvaa ainetta?

                Comment


                  #9
                  Uudet 32s hydrauli öljyt?

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja sfk78 Näytä viesti
                    Uudet 32s hydrauli öljyt?
                    32s ? Kertoisitko hiukan tarkemmin mitä tarkoitat? Tai vaikka linkkiä kyseisiin öljyihin tms ?

                    Tehostimessa on tällä hetkellä sisässä tota motonetin tiivistysainetta. Eipä nyt ole ainakaan vielä mitään huomattavaa tapahtunut, mutta katsellaan ja seuraillaan.

                    Comment


                      #11
                      Mineraali hydrauli öljy esim: shell tellus 32s tai teboil 32 lift itsellä 46.set ja hyvin pelaa mutta jos on imuvastusta niin voi koettaa pienemmällä viskositeetillä löytyy vielä 22.takin mutta ulos vuotojen riski kasvaa. Ja nämä on ihan perusöljyjä löytyy useimmista huoltoasemista sekä varaosaliikkeistä ja audihan sitten suosittaa vain hydrauliöljyjä ohjaustehostimeen, pumpuissa ollut kestävyydessä ongelmia esim: atf.ää laittaneilla.

                      Ja ääntä voi syntyä myös jos imuletku menee luttuun imuvastuksen takia, tai imuletkussa on vuoto joka näkyy ulospäin hikoilemisena mutta käydessä imee öljynsekaan ilmaa jolloin pumppu gavitoi joka on pitkässä aikajanassa haitallista pumpulle.

                      Sen verran edittiä että löytyy tuommoinen pumppu hyllyltä jos tarvii, käytetty mutta ehjä eikä äännä.
                      Viimeksi muokannut sfk78; 12.4.2011, 20:43.

                      Comment


                      • #12
                        Tämä ongelma omalta kohdaltani ratkesikin sitten laturin vaihdolla. Eli ohjaustehostimen pumpussa ei ollut vikaa.

                        Kiitokset jokatapauksessa kaikille neuvoa antaneille ja muille keskusteluun osallistuneille.

                        Comment

                        Working...
                        X