Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,8t vaihto 2,7biT

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1,8t vaihto 2,7biT

    Omasta kutosesta porsi kone tossa jokunen aika sitten, ei ole konetta vielä avattu mutta muutaman juttutuokion tuloksena on todennäköistä, että kone menee vaihtoon.
    Kyseessä siis A6 1,8t (AEB) quattro c5 -97, tietäen että jokatapauksessa rahaa remppaan menee paljon niin mieleen tuli että miks ei sitten kerralla vaihtais pykälää isompaa konetta.
    Samaa koppaa kun on tolla 2,7bit koneella valmistettu, niin ymmärtääkseni pitäisi olla ihan mahdollinen vaihto ilman sen suurempia hankaluuksia leiman suhteen? Mitäs kaikkea tossa hommassa pitäis ottaa huomioon? Meneekö vanha laatikko ton bitin jatkoks vai pitääkö se vaihtaa myös? Ihan suoraan toi ei varmaan vanhoihin kiinnikkeisiin osu joten niitä joutuu muokkaamaan.
    Kaikenlaiset ohjeet, vinkit ym. on tervetulleita, lähinnä että kuinka iso projekti kaikenkaikkiaan on kyseessä vai pitääkö tehdä helpoimman kautta ja hankkia vastaava pikkulohko tilalle.

    #2
    Alusta ja jarrut vastaamaan, eli ne perusjutut. Moottorille löytyy kannakkeet jo tehtaan valikoimasta, joten niistä ei kannattane kantaa huolta. Sähköihin taitaa tulla kevyitä muutoksia moottorin osalta ja moottorin ohjauksen joutunet uusimaan. Putkisto menee myös uusiin puihin, ainakin osin. Päivitys ei ole huono asia sillekkään, mutta kannattanee huomioida kustannuksissa.

    Comment


      #3
      Alusta ja jarrupuoli onkin jo päivitetty, lähinnä toi laatikko kiinnostaa, että meneekö toi vakiolaatikko jatkoks vai pitääkö vaihtaa?

      Comment


        #4
        Meneekö vanha laatikko ton bitin jatkoks vai pitääkö se vaihtaa myös?
        Veikkaisin että menee ehkä. Konttorilta voivat edellyttää että myös vaihdelaatikko vaihdetaan, voinee saada neuvoteltua. Jos virität 2.7t konetta niin alkuperäinen laatikko saattaa särkyä jossain vaiheessa (jos se on 01a).

        Uusi kone kannattaa olla suht samaa vuosikertaa auton kanssa, niin ajonestolaite on sama ja ei tarvi vaihtaa mittaristoa (ja virtalukkoa?).

        Auton ja moottorin sähköt mennee yksiin väri väriin melko, jos hyvin käy niin liittimet on samaa tyyppiä ja ei tarvi juotella johtoja (kontakteja).

        Jos aikaisemminkin on nostellut koneita noukalta niin ei tuo mikään tekemätön homma ole.

        Comment


          #5
          Nyt alkais asia olla taas ajankohtanen kun aikaa on. Oisko jollain tiedossa jotain mestaa joka ton tekniikanvaihdon tekis edullisesti/ammattitaidolla? Ite ajattelin kaiken peruspalikan purkaa ympäriltä niin saa työtunteja säästettyä, mutta ei löydy vehkeitä ton motin irrottamiseen niin loppuhomman joutuu jättämään ammattilaiselle. Kiire tolla ei sinänsä oo kun kesä menee kuitenkin prätkällä liikkuessa, kunhan syksyyn mennessä saa kuntoon :)

          Comment


            #6
            Jos homma tarttee ulkoistaa, on varmasti halvempaa ostaa suoraan ässä...

            Comment


              #7
              Samaa mieltä, varsinkin, jos se kaatuu jo tuohon motin irroittamiseen ja kiinnittämiseen. Työtähän ja hommaa on oikeasti paljon ja eri osa-alueilla.

              Comment


                #8
                Onko kaikki vaihdettavat osat selvillä, ja hommattuna? Jos on, niin saattaisi tuollainen homma onnistuakin, mutta iso hommahan se on.

                Tuo 2.7 bit vaatii sähkökaasun, ja sitähän ei AEB:ssa ole.

                Comment


                  #9
                  Veikkaan, että poljinrungossa on vanhanmallisen kaasupotentiometrin paikka valmiina. Se oli muistaakseni melko kallis jos uuden joutuu ostamaan. Pienen johtosarjan pätkän joutuu tekemään potikalta ecu:lle.

                  Comment

                  Working...
                  X